Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Min sønn spurte om han og et par kamerater kunne få dra på hytta vår uten voksne. Hytta er i hyttefelt med innlagt strøm og vann, men ellers enkel standard. Kjenner ikke veldig til hyttenaboene, da vi ikke har hatt hytta så lenge. Gutten og vennene hans er rolige og fornuftige ungdommer, og jeg er i utgangspunktet ikke så redd for at noe farlig kan skje. Men så er jeg jo litt småbekymra likevel da. Ikke for noe konkret, men de er jo så unge. Ville dere latt deres 9. klassinger dra alene? Det er en liten times kjøring dit...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Skrevet 25. januar 2019 Kommer helt ann på! - Hvor mange? Det er forskjell på 4 stk og 15 stk. - Hvor godt kjenner de hverandre? Har de vært sammen fra bhg, eller ble de kjent i fjor? - Har du snakka med de andre foreldrene? Kjenner du de? Er det ok for dem? Hvis dette er få gutter som har holdt sammen i 10 år-ish, der jeg stoler på de andre foreldrene, hadde jeg latt de dra. Er det snakk om alle guttene i klassen, hadde det blitt nei. Anonymkode: 0d7fd...e79
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #7 Skrevet 25. januar 2019 Enig med e79 Jeg kunne latt en 9. klassing dra - under de rette forutsetningene. Å si nei, BARE for å si nei synes jeg ikke noe om. jeg og mine venninner var på tur alene i den alderen - både hyttetur og telttur. Ingen festing eller tull, bare deilig å være alene en natt eller to. Anonymkode: c4a05...6c0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #8 Skrevet 25. januar 2019 Jeg var på hyttetur I 9 og 10 klasse uten problem. Men vi var kun 4 jenter og ikke drakk kun te og brus. Men jeg tror ikke jeh hadde turt i dagens samfunn. Anonymkode: 5a193...4b2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #9 Skrevet 25. januar 2019 Jeg hadde latt dem dra så sant det er mobildekning. Anonymkode: ef7ea...8d9
uhhuhher Skrevet 25. januar 2019 #10 Skrevet 25. januar 2019 Jeg var alene på hyttetur i den alderen, i en liten hytte med utedo. Ikke langt fra hjemme, kanskje 20 min i bil, men heller ingen telefon. Vi var en rimelig rolig gjeng. Vi drakk, men ikke så mye. Fikk besøk av guttegjengen, men alle var bare venner. Var bare deilig å være alene med den teite humoren vår, prøverøyke, lage gryterett og teste øl. 😊
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #11 Skrevet 25. januar 2019 Ja. Du sier de er rolige, og du har ingen konkrete bekymringer. La dem dra og kose seg. Jeg er ingen helikopter-mor. Synes det er viktig at barn og ungdom får gjøre seg sine egne opplevelser, det går stort sett bra ;). Hadde kun sagt nei om jeg visste de drev med flatfyll og narko, eller kunne finne på å gå på ski i rasfarlige områder. Jeg dro alene på hyttetur på den alderen og hadde det supert. Vi ble selvstendige av slikt. Da vi var 16 dro vi på utenlandstur alene, gutter og jenter. Vi bestilte oss noen coctails, men oppførte oss ellers bra. Hadde sagt nei til party-tur til Agia Napa eller Sunny beach. Minnes en barndom der foreldrene ikke hadde kontroll på barna fra de dro ut døra etter middag, til de kom hjem til avtalt tid om kvelden. Fra første klasse og oppover. Good times! Anonymkode: c90c6...c72
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #12 Skrevet 25. januar 2019 Jeg dro på hyttetur med venner i den alderen. Vi festet og drakk og hadde det veldig fint sammen. Ingen som var ufine og alle passet på hverandre. Vi var både gutter og jenter og jeg husker dette som noe av det beste fra ungdomstiden! 😊 Anonymkode: 1e52a...0c0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #13 Skrevet 25. januar 2019 Kommer an på. Er de vant med vedfyring feks? Personlig mer redd brann og kullosforgiftning enn alkohol jeg da😏 Anonymkode: 71e68...2cb
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 25. januar 2019 Forfatter #14 Skrevet 25. januar 2019 Det er to kamerater han vil ha med, som han har kjent fra barnehagen. Jeg kjenner foreldrene, og har godt inntrykk av både guttene og familien deres. De er vant med vedfyring, og er såpass kjent med hverandre at de ikke trenger å tøffe seg for hverandre. Der er mobildekning, så de vil være i stand til å ringe. Jeg har ikke snakket med foreldrene til de andre, jeg ville først tenke gjennom hva jeg mente selv. Jeg spurte dere både for å problematisere og å bli trygget, få innspill til argumenter for og mot. Det er selvsagt stor forskjell både på niendeklassinger og foreldrene deres, og ser alles innspill her som nyttige selv om der hverken kjenner meg eller ungdommen min.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #15 Skrevet 25. januar 2019 2 minutter siden, den perfekte mor skrev: Det er to kamerater han vil ha med, som han har kjent fra barnehagen. Jeg kjenner foreldrene, og har godt inntrykk av både guttene og familien deres. De er vant med vedfyring, og er såpass kjent med hverandre at de ikke trenger å tøffe seg for hverandre. Der er mobildekning, så de vil være i stand til å ringe. Jeg har ikke snakket med foreldrene til de andre, jeg ville først tenke gjennom hva jeg mente selv. Jeg spurte dere både for å problematisere og å bli trygget, få innspill til argumenter for og mot. Det er selvsagt stor forskjell både på niendeklassinger og foreldrene deres, og ser alles innspill her som nyttige selv om der hverken kjenner meg eller ungdommen min. La de reise! Gi beskjed at de kan ringe UANSETT hva som skjer. Trygg de på at du/dere kommer ut hvis det er behov. Anonymkode: 0d7fd...e79
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #16 Skrevet 25. januar 2019 Det vil nok gå helt fint. Viktig å lære seg ansvar på den måten, noe som er mye bedre enn å fly på byen. Vær sikker på at røykvarslere fungerer og stress at de går en kontrollrunde på kvelden. Ville bare vært bekymret for guttene om likestillingsministeren har hytte i nærheten. Anonymkode: 2114d...614
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #17 Skrevet 25. januar 2019 Min 15-åring hadde fått lov. Gitt at det er kamerater med som jeg vet oppfører seg. Anonymkode: 1cdfe...105
Marie___ Skrevet 25. januar 2019 #18 Skrevet 25. januar 2019 1 time siden, den perfekte mor skrev: Det er to kamerater han vil ha med, som han har kjent fra barnehagen. Jeg kjenner foreldrene, og har godt inntrykk av både guttene og familien deres. De er vant med vedfyring, og er såpass kjent med hverandre at de ikke trenger å tøffe seg for hverandre. Der er mobildekning, så de vil være i stand til å ringe. Jeg har ikke snakket med foreldrene til de andre, jeg ville først tenke gjennom hva jeg mente selv. Jeg spurte dere både for å problematisere og å bli trygget, få innspill til argumenter for og mot. Det er selvsagt stor forskjell både på niendeklassinger og foreldrene deres, og ser alles innspill her som nyttige selv om der hverken kjenner meg eller ungdommen min. Da syntes jeg det er helt innafor.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #19 Skrevet 25. januar 2019 Gutten min var på hyttetur med kompiser i den alderen. Dem koste seg veldig mye. Spiste taco hele helga 😂 Anonymkode: 3274f...933
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #20 Skrevet 25. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg var på hyttetur I 9 og 10 klasse uten problem. Men vi var kun 4 jenter og ikke drakk kun te og brus. Men jeg tror ikke jeh hadde turt i dagens samfunn. Anonymkode: 5a193...4b2 Hva har endret seg så drastisk i dagens samfunn fra da du var liten slik at du ikke hadde turd med en 9-ende klassing i dag? Anonymkode: 5c002...e5f
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #21 Skrevet 26. januar 2019 Vi dro ofte på hyttetur i den alderen. Vi drakk dårlig hjemmebrent og fikk besøk av gutter😂 Anonymkode: 1b5c3...e1f
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #22 Skrevet 26. januar 2019 Jeg hadde sagt ja😊 Anonymkode: eea34...fb8
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #23 Skrevet 26. januar 2019 Jeg tror du må følge magefølelsen din og bruke kunnskapen du har om din sønn til å ta en avgjørelse. Barn/ungdom i den alderen er så utrolig ulike med tanke på det meste- inkludert hva de ville gjort på en evnt hyttetur. Da jeg gikk i 9.klasse drakk jeg store mengder alkohol og hadde sex. Å la meg dra på hyttetur hadde absolutt ikke vært lurt. Jeg sprengte grenser ved en hver anledning på den tiden. Likevel- godt mulig at en hyttetur hadde vært helt fint for gutten din Anonymkode: 7d45e...617
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #24 Skrevet 26. januar 2019 hadde sagt ja Anonymkode: 62bf1...117
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #25 Skrevet 26. januar 2019 Jeg debuterte seksuelt som 14 åring. Røyka hasj ofte fra 13 år. Drakk dårlig hjemmebrent. Jeg hadde ikke latt meg selv dra på hyttetur 😂 Anonymkode: 17db0...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå