Gå til innhold

Gode grunner til ikke å kjøpe nye Nissan Leaf Tekna?

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke bestemt meg! Men man får en veldig billig splitter ny el-bil med bra rekkevidde. Jeg bruker min bil stort sett til og fra jobb pluss en haug med bompasseringer. Så jeg tror en ny Leaf blir billigere for meg totalt.

Minuser er at jeg har litt rekkeviddeangst og at jeg pr i dag har stasjonsvogn med god plass! Vi er 1 barn og 1 voksen i familien.

Skummelt med forandringer 😄 i tillegg til at jeg er veldig glad i min Toyota Avensis dieselbil.

Anonymkode: 87d06...312

Fortsetter under...

Kjør på med elbil! Det er deilig å kjøre, stille og rolig. Billig i drift er de også. Verkstedutgiftene også lavere. Hurtigladernettet blir også bedre og bedre hvis du vil på langtur. Jeg har en liten e-up som "kone/pendlebil" og får fortsatt inn tre unger og en søskenvogn der, så tenker at du bør ha mer enn god nok plass 😊 Reiser på langtur med den også, selv om den har langt dårligere rekkevidde enn din. 

Anonymkode: e703c...370

Vet ikke om det er noe god grunn, men de godene el-bil har med mindre avgifter ryker nok veldig snart. Vi kjenner vel hvordan politikere funker nå😅 Også er det jo litt snakk om at det å selge en brukt elbil kan bli en utfordring, har du undersøkt leasing muligheter?

Anonymkode: 77e35...c0f

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om det er noe god grunn, men de godene el-bil har med mindre avgifter ryker nok veldig snart. Vi kjenner vel hvordan politikere funker nå😅 Også er det jo litt snakk om at det å selge en brukt elbil kan bli en utfordring, har du undersøkt leasing muligheter?

Anonymkode: 77e35...c0f

Mulig jeg ikke har dette helt klart, men om elbilgodene forsvinner så øker vel prisen også? Om jeg kjøper elbil nå til 350.000 så må de som kjøper bil når fordelene kommer bort betale mer slik at OM jeg evt må selge den selger den til en høyere pris? Eller tenker jeg heeelt feil? 🙈

Leasing er ikke aktuelt.

Annonse

Jeg har hatt min i 2 år nå. 

1. Lite fall i verdien, kan selge den nå for bare 20 000 mindre enn da jeg kjøpte. Den andre bilen jeg har (hybrid) har allerede rast over 100 000 på samme tid. 

2. Billig i drift. Har hatt den på verksted for å sjekke en ulyd, betalte ikke ei krone siden det gikk på garanti. Aldri opplevd med andre biler. 

Du må spørre deg selv hvor langt du kommer til å faktisk kjøre. Jeg kan bruke elbil uten problem, mannen kan ikke siden han kjører veldig lange strekk. 

Anonymkode: 2ffa9...f7b

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt min i 2 år nå. 

1. Lite fall i verdien, kan selge den nå for bare 20 000 mindre enn da jeg kjøpte. Den andre bilen jeg har (hybrid) har allerede rast over 100 000 på samme tid. 

2. Billig i drift. Har hatt den på verksted for å sjekke en ulyd, betalte ikke ei krone siden det gikk på garanti. Aldri opplevd med andre biler. 

Du må spørre deg selv hvor langt du kommer til å faktisk kjøre. Jeg kan bruke elbil uten problem, mannen kan ikke siden han kjører veldig lange strekk. 

Haha, du ville ha argumenter mot 🙈

1. Liten plass i baksete

2. Tung bil med lite kraft, lett for å spinne når du skal ut av kryss når det er glatt. 

3. Dritstygg bil 😂

Hvor bor du da, hvordan er veiene om vinteren?

Bilen er vel greiest på godt saltede veier uten for mye bakker, så jeg ville aldri hatt den.

Her jeg bor er det ofte glatt, sjelden skikkelig snøføre, men ofte skikkelig isete. Det er mye bakker, mye små veier som man må rygge om man møter noen osv.

Men jeg har en liten suzuki swift hybrid som "konebil" og elsker den. Firehjulstrekk og kommer frem overalt.

Anonymkode: 7cd51...1c2

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, du ville ha argumenter mot 🙈

1. Liten plass i baksete

2. Tung bil med lite kraft, lett for å spinne når du skal ut av kryss når det er glatt. 

3. Dritstygg bil 😂

Da bør du heller vurdere andre dekk. Min sitter bedre på veien enn de fleste andre biler jeg har kjørt.

Anonymkode: fb320...13a

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da bør du heller vurdere andre dekk. Min sitter bedre på veien enn de fleste andre biler jeg har kjørt.

Anonymkode: fb320...13a

Jeg har splittet nye dekk som kom best i test, så ikke noe i veien med de. Den er rett og slett for tung hvis du skal ut på en vei, det er glatt og du har litt motbakke. Det er ikke et problem når du har fart, men på min vei til jobb har jeg et par steder hvor det er vikeplikt. Hvis jeg da må stoppe klarer den ikke å komme i gang. Det er tygdepunktet i bilen som blir feil og kommer av vekt og plassering av batteri. 

Det har aldri vært et problem med noen av de andre bilene jeg har/har hatt. Eller kjørt i jobb. 

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mulig jeg ikke har dette helt klart, men om elbilgodene forsvinner så øker vel prisen også? Om jeg kjøper elbil nå til 350.000 så må de som kjøper bil når fordelene kommer bort betale mer slik at OM jeg evt må selge den selger den til en høyere pris? Eller tenker jeg heeelt feil? 🙈

Leasing er ikke aktuelt.

Om/når fordelene forsvinner er det færre som ønsker å kjøpe elbil. Ergo, prisene på brukt kommer til å stupe for ingen vil ha dem.

Anonymkode: 0a65a...20e

Vi kjøpte helt ny Nissan Leaf tekna for 5 år siden. Den har vært en drøm hele veien. Lite verkstedutgifter, billig forsikring og mer en god nok plass. Vi har 3 barn. Batteriet har fremdeles samme rekkevidde som når den var ny. Vi har jo et batteri med mye lavere rekkevidde en de som selges nå, men holder med å lade på natten stort sett med mindre jeg må kjøre mye. Vi har en stor dieselbil tillegg da, men med rekkevidden som er nå så ville jeg ikke nølt med å ha kun el bil.

Anonymkode: 0c0e8...eef

Kommer ikke på en eneste grunn til hvorfor ikke. Vi har Leaf og en diesel 7 seter som nok blir solgt til fordel for en til el bil. Leafen er billig i drift, lave verkstedkostnader og herlig å kjøre. Og de som ikke syns den er god på glatten - husk den kan ikke kjøres som en «vanlig» bil på glatten. Sen må løses saktere. Vi har typisk vestlandsvinter med glatte veier annen hver dag. Vi kjører piggfritt og det er virkelig NULL problem så lenge man vet hvordan man kjører på glatten. Bilen har vi hatt i tre år. Beste kjøpet vi har gjort. 

Anonymkode: b1f0d...1e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...