Gå til innhold

Hvilke type personer liker du?

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg liker mennesker som har hatt uorden i seg,
de som kommer fra angstland, og de som har
vært i hundre års ensomhet, de som fortsatt
holder ut, virker som et innaformenneske,
men som egentlig er et utaformenneske

og kanskje
gjemmer seg
litt bort
på fest

Å, jeg er en sucker for sånne. 

Anonymkode: 29127...82f

Hvorfor finns det ikke flere som liker oss?

Anonymkode: 2c83f...58a

Fortsetter under...

Jeg liker folk som ikke gjør seg til, men som kan vise ulike sider av seg selv. Som er intelligente og samfunnsengasjerte. Som ikke bare snakker om barn og sladder. Som er impulsive og med på det som skjer. Som man kan stole på. Som er morsomme og litt på kanten.

Liker ikke selvhøytidelige, snevre og dumme mennesker. 

Anonymkode: 58b1b...7f2

Jeg liker først og fremst mennesker som har et ideelt selv som ligner på det jeg synes jeg ser. Eller sagt motsagt - jeg synes det er strevsomt med mennesker som tror de er morsomme, og som jeg oppfatter som nokså molefonkne. Jeg synes det er vanskelig å forholde meg til folk som tror de er intelligente og intellektuelle, men som ikke kan være med i en eneste refleksjon og som aldri har lest en bok. Jeg synes det er vanskelig hvis folk sier at nå må jeg for en gangs skyld bare tenke på meg selv, når jeg aldri har opplevd at de har stilt opp for meg eller noen andre. 

Sånn bortsett fra det liker jeg ikke bare én type mennesker. Jeg synes det er fint med folk som innfrir ulike behov hos meg. Jeg har venninner som passer best med tekoppen og lange samtaler, venner jeg gjerne spiser en lang middag med og nyter maten, venninner jeg kan snakke fag og bøker med, venner som har barn mine barn trives sammen med, venninner jeg kan snakke trening med. Jeg liker nok best åpne og rause mennesker, men synes lett at de som alltid er festens midtpunkt og som drikker mest, ler høyest og forventer at alle andre er like glade i fest er kjedelige, er litt slitsomme. Altså - de må gjerne drikke seg selv og alle andre under bordet, men ikke fremstill meg som kjedelig selv om jeg ikke er med på moroa. 

Annonse

Jeg liker mennesker som ler, som er litt på kanten, som er selvironiske, som er til å stole på, som er samfunnsengasjerte, som man kan drøfte ting med, som ikke stemmer FrP, mennesker som ikke er selvgode, mennesker som tør å gå utenfor komfortsonen, som ikke er tilgjorte og mennesker som det er guts og tiltakskraft i. 

Jeg liker så mangt, og gjerne de som ikke er helt A4 og gjør alt etter boka.. Elsker gode diskusjoner, noen som tør å følge drømmene sine, inspirerende mennesker. 

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg glemte visst at i Norge er det slemt å være glup. My bad.

Anonymkode: 88c2f...3b9

Nei, nei, det er ikke slemt å være glup, det er slemt å være arrogant. Eller i hvert fall mindre sympatisk. Selvskryt er også lite sjarmerende.

3 timer siden, Polly-Esther skrev:

Nei, nei, det er ikke slemt å være glup, det er slemt å være arrogant. Eller i hvert fall mindre sympatisk. Selvskryt er også lite sjarmerende.

Man er ikke arrogant selv om man påpeker at andre tar feil. 

Og denne tråden spør bare hvilke mennesker du liker. Den ber deg ikke om å sjarmere. Jeg liker best de som holder et visst nivå på samtalen; det er en saksopplysning. At andre blir fornærma av å høre meg si jeg er glup, er ikke noe jeg kan ta meg av. 

Anonymkode: 88c2f...3b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...