Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Hei. jeg blei nå nylig ungufør har hatt vanlig ufør i 1 år og godt på aap penger i ca 10 år og i vedtaket så står d uføretidpunket er satt fra 2007, vil d da si jeg får etterbetalt fra 2007? må jeg selv søke eller går d automatisk ? Anonymkode: cd8c3...b7a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 Kan være at du får ungtillegget etterbetalt men selve uføretrygden får du ikke etterbetalt for du har jo hatt AAP. Jeg ble vanlig ufør tilbake til 2015 i fjor, men fikk ikke ett øre i etterbetaling Anonymkode: dbb06...d8d
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kan være at du får ungtillegget etterbetalt men selve uføretrygden får du ikke etterbetalt for du har jo hatt AAP. Jeg ble vanlig ufør tilbake til 2015 i fjor, men fikk ikke ett øre i etterbetaling Anonymkode: dbb06...d8d Hvorfor setter de uføretidspunktet tilbake egentlig? Hvis det ikke har noe å si for bruker øknomisk, hvorfor gjør de det? Anonymkode: 72e8a...e42
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor setter de uføretidspunktet tilbake egentlig? Hvis det ikke har noe å si for bruker øknomisk, hvorfor gjør de det? Anonymkode: 72e8a...e42 Vet ikke, de bare gjør det, sikkert en formel greie for å ha med i vedtaket. Om du ikke hadde ung AAP så tror jeg at du får ungtillegget etterbetalt, men det er et stort skattetrekk på det mener jeg. Anonymkode: dbb06...d8d
stafan Skrevet 23. januar 2019 #5 Skrevet 23. januar 2019 men man får vel kunn etterbetalt får ungufør satsen og ikke vanlig ? og må jeg søke eller bare vente ?takk får svar
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #6 Skrevet 23. januar 2019 Du får ikke etterbetalt fra 2007 ihvertfall, for nav har vel en max tid man kan få tilbakebetalt fra. Som regel er det noen måneder før søknadstidspunkt, men de har en regel som sier noe sånt som max 3 år eller noe sånt. Forstår jeg deg riktig om du ble ufør for et år siden, også har du fått godkjent ung ufør nå i ettertid? Da kan du nok regne med at du får etterbetalt for det året. Tiden på aap får du ikke etterbetalt noe for, da fikk du jo aap. Anonymkode: 54b59...4e0
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #7 Skrevet 23. januar 2019 Hadde du ung ufør-tillegg på aap? Anonymkode: 5492c...ddd
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #8 Skrevet 23. januar 2019 Du får kun om du ikke hadde unguføre tillegget på aap. Jeg ringte inn å spurte om dei var begynt på saken min om etterbetaling, slik dei blei obs på den. Og da ventet jeg i 8 mnd 🥳 Anonymkode: 76390...cb9
stafan Skrevet 23. januar 2019 #9 Skrevet 23. januar 2019 Jeg blei ufør får akkurat ett år siden og blei unguføre nå forrige uke. Hadde ikke ung tillegget på aap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå