Gå til innhold

typisk for 80-tallet? Trenger det til boken min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tillegg til det som er skrevet:

-Skikkelig tykke og ubehagelige bind fra Saba, som kjentes våte ut. 

- Apache-sykler var brukt av mange godt ut på 80-tallet.

- Briller og smykker i plast som kunne skiftes ut i farge som matchet antrekket.

- Klipsøredobber.

- Hjemmesydde, gjerne vatterte klær. Skulderputer! Blondekrager man kunne knytte rundt halsen. 

- “Ta min ring og la den vandre” og “bro bro brille” var populær bursdagsleker.

- Mange jenter hadde kort hår og unisex-klær frem til ungdomsskolen. Mor var frisøren, eller naboen hadde frisørsalong hjemme i kjelleren. 

- Det var vanligere at mor var hjemme, jobbet resusert eller barna var hos dagmamma istedenfor i barnehage. 

- Foreldre røyket inne og i bilen. Ofte rullings. Askebeger var vanlig på stuebordet. Utesteder var røykfulle. 

- Portveien 2 og Labbetuss var barne-TV. Punky Brewster var populær. Jeg hadde Punky Brewster joggesko med liten glidelåslomme jeg kunne legge lapper eller penger i. Alf (Alien life form) var også populært. Brødrene Dal. Cosby show. 

- Folk brukte atlas og leksikon som oppslagsverk. NAF-veibok lå i alle biler. Færre var obs på bilbelte og nakkestøtte i baksetet. 3-dørs biler var ikke uvanlig. 

- Gymsokker.

- På Commodore 64 spilte vi Prins of Persia og Digger. 

- Hønsefrikassé, kålrulletter, kokt fisk med skinn og bein, servert med smelta smør og poteter. 

- Strievegger. Kurvstol. Skai. 

Anonymkode: f4aa5...3ef

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi skrev brev.

Jeg skrev fast med ene kusinen min som bodde 6 timers reise unna, og så skrev jeg med to jenter i nabobyen.

Mange av oss samlet på brevpapir. Det fantes så mye fint med søte eller kule bilder. Noen ganger lagde vi egne konvolutter av sider fra et blad eller gavepapir. 

Telefonen stod i all offentlighet i stuen så skulle man dele hemmeligheter var brev bedre. I blant skrev vi kodebrev også.

Anonymkode: 90dfc...991

Tusentakk for tips 🙂

Anonymkode: 48d1a...651

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I tillegg til det som er skrevet:

-Skikkelig tykke og ubehagelige bind fra Saba, som kjentes våte ut. 

- Apache-sykler var brukt av mange godt ut på 80-tallet.

- Briller og smykker i plast som kunne skiftes ut i farge som matchet antrekket.

- Klipsøredobber.

- Hjemmesydde, gjerne vatterte klær. Skulderputer! Blondekrager man kunne knytte rundt halsen. 

- “Ta min ring og la den vandre” og “bro bro brille” var populær bursdagsleker.

- Mange jenter hadde kort hår og unisex-klær frem til ungdomsskolen. Mor var frisøren, eller naboen hadde frisørsalong hjemme i kjelleren. 

- Det var vanligere at mor var hjemme, jobbet resusert eller barna var hos dagmamma istedenfor i barnehage. 

- Foreldre røyket inne og i bilen. Ofte rullings. Askebeger var vanlig på stuebordet. Utesteder var røykfulle. 

- Portveien 2 og Labbetuss var barne-TV. Punky Brewster var populær. Jeg hadde Punky Brewster joggesko med liten glidelåslomme jeg kunne legge lapper eller penger i. Alf (Alien life form) var også populært. Brødrene Dal. Cosby show. 

- Folk brukte atlas og leksikon som oppslagsverk. NAF-veibok lå i alle biler. Færre var obs på bilbelte og nakkestøtte i baksetet. 3-dørs biler var ikke uvanlig. 

- Gymsokker.

- På Commodore 64 spilte vi Prins of Persia og Digger. 

- Hønsefrikassé, kålrulletter, kokt fisk med skinn og bein, servert med smelta smør og poteter. 

- Strievegger. Kurvstol. Skai. 

Anonymkode: f4aa5...3ef

Wow, dette var langt og utfyllende! ❤️ Tusentakk for tips! 🙂

Anonymkode: 48d1a...651

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...