Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Jeg kjøpte en ny pannetermometer av en finn.no å betale for at den skulle sendes i posten. Han sa hvor mye frakten kom på å jeg betalte inn på kontoen hans. Nå er pakken mottatt men med denne lappen fra posten: " sendingen er dessverre skadd under postbehandlingen. Vi beklager de inntrufne". Prøvde termometeren men den er dessverre ødelagt. Må jeg jeg bare ta dette på min egen kappe? Eller kan jeg klage til selger å si at den burde vært pakket bedre inn så den ikke ble ødelagt under sending? Utrolig kjedelig ettersom jeg ikke har god råd. Anonymkode: f0415...5a8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 Det er ikke avsenders feil i alle fall. Skal du klage til noen, så er det posten du skal klage til. Anonymkode: df434...54b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 Det spørs vel litt hva du betalte for, og hvordan det var pakket. Dersom du betalte for at det skulle sendes som pakke, burde det selvsagt vært pakket ordentlig inn. Min erfaring er at mange ønsker billigst mulig forsendelse, og da er det ikke mulig å pakke særlig godt hvis man skal holde seg innenfor Postens minstemål. Anonymkode: b5ccf...814
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #5 Skrevet 23. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke avsenders feil i alle fall. Skal du klage til noen, så er det posten du skal klage til. Anonymkode: df434...54b Jo pakker han den for dårlig så er det selvsagt hans ansvar! Den må jo pakkes forsvarlig! Anonymkode: f0415...5a8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #6 Skrevet 23. januar 2019 Det kommer ann på hvordan pakken ble sendt. Ble den sendt med sporing og garanti? Altså norgspakke får du det på garanti. Er den sendt som brev uten sporing og garanti er det avsender som har pakken den dårlig og avsender må dekke dette om det ikke var du som tok avgjørlsen om hvordan den skulle sendes. Skal noe sendes i posten: pakk det godt inn og litt til. Det hjelper ikke å skrive forsiktig, glass osv på pakkene da alt blir tømt på ett samlebånd. Om det er en lett pakke eller en pakke på 35kg som dettr oppå er det ingen som vet. Anonymkode: be72e...965
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #7 Skrevet 23. januar 2019 Han spurte ikke hvordan jeg ville ha den tilsendt,regnet jo bare med at han pakket den skikkelig. Anonymkode: f0415...5a8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #8 Skrevet 23. januar 2019 Sendte bildet av pakken så han såg lappen fra posten,å han spurte nå etter kontonr mitt så da ordner det seg nok Anonymkode: f0415...5a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå