Gå til innhold

Begynner å bli så desperat etter godlukt at jeg seriøst vurderer skyllemiddel igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er jo dumt, med tanke på at det skader miljøet. Og at det blir. Mye ekstra arbeid med å skylle maskina og kammer før jeg vasker yttertøy og annet tøy som ikke tåler skyllemiddel. 

Sluttet for mange år siden men jeg blir ikke vant til lukten av parfymefrie klær. Ender jo opp med at klærne suger til seg annen lukt fra omgivelsene. Skikkelig skaplukt har også blitt et problem. Gleder meg aldri til å legge meg i nyvasket sengetøy lengre. 

Jeg er ganske kresen på parfyme da jeg egentlig ikke tåler det og får kvalme og hodepine. Blå softlan er eneste skyllemiddelet jeg takler men til gjengjeld liker jeg den ganske godt. Kan noen snakke meg til fornuft? 

Anonymkode: 5abc8...c86

Fortsetter under...

Skrevet

Blå softlan er det eneste skyllemiddelet jeg ikke vil bruke, det setter farge og er tykt og seigt.

Anonymkode: 1173f...b35

Skrevet

Det finnes langt større problemer på planeten enn skyllemiddel. Så bare bruk litt skyllemiddel du!

Anonymkode: f41d5...bb4

Skrevet

Skyllemiddel lukter kvalmende og gir allergiske reaksjoner, dropp det!

Anonymkode: 2af80...9d6

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skyllemiddel lukter kvalmende og gir allergiske reaksjoner, dropp det!

Anonymkode: 2af80...9d6

Skyllemiddel lukter godt og er helt nødvendig.

Anonymkode: a392c...119

Skrevet

Bruk skyllemiddel da vel

Anonymkode: d590a...a0b

Annonse

Skrevet

Bruker ikke skyllemiddel til håndduker, sengetøy og truser/sokker pga det havner i tørketrommelen. Bruker bittelitt hvit comfort på vanlige klær, sikkert mindre enn 1/4 av dosering, dette syns jeg er nok til å gi svak duft av rent tøy, men man må nesten stikke nesa i plaggene for å kjenne den svake lukta, har ikke dårlig samvittighet for den lille mengden, gjør mange andre ting for å skåne miljøet så mye som mulig. Kanskje ikke det svaret du ønsker, men det trenger ikke være alt eller ingenting, men en liten mellomting

Anonymkode: 8842a...1b3

Skrevet

Skyllemiddel lukter forferdelig. Er ikke de som bruker det,  klar over at de er stinkbomber. Folk er høflige og sieringenting, men godt er det ikke.

Anonymkode: 29ada...0a1

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skyllemiddel lukter godt og er helt nødvendig.

Anonymkode: a392c...119

Har ikke så sterke følelser om temaet, men hvorfor mener du det er nødvendig? 🤔

Anonymkode: bbb58...52b

Skrevet

Hvis klærne lukter skyllemidler er de ikke rene. Da er de innsatt med kjemikalier.

Anonymkode: 602d1...e17

Skrevet

Jeg tar en av barnas gamle (rene) sokker. Sprayer godt med favorittparfymen min. Knyter den til en knute og legger i skuffen. Da synes jeg det lukter godt av klærne mine. Jeg orker som regel ikke å bruke parfyme rett på kroppen fordi jeg synes lukten blir for intens. 

Anonymkode: b9821...f76

Skrevet

Skyllemiddel lukter så fælt🤢 Vi arver endel etter søsteren og svigerinnen min sine barn og det stinker. Må vaske klærne hundre ganger før man blir kvitt lukta også. 

Skrevet

Bruk bittelitt bringebæreddik istedet 👍

Anonymkode: 15273...ef6

Annonse

Skrevet

Hvis du får «skaplukt» så legg inn en fuktsluker (billig på Biltema) i skapet. Skap i seg selv lager ikke lukt, men fukt kan godt være problemet. 

I «gamle dager» la man litt lavendel eller annen naturlig god lukt sammen med klærne. Det er jo en mye bedre løsning, både for huden og miljøet. 

Anonymkode: ab40b...aa7

Skrevet

Jeg bruker Blenda sensitive vaskepulver (det er svakt parfymert) og har en dæsj med eddik oppi der skyllemiddelet skal være. Da lukter det friskt, uten at oser skyllemiddel. 

Skrevet
1 minutt siden, the amazing spidermamma skrev:

Jeg bruker Blenda sensitive vaskepulver (det er svakt parfymert) og har en dæsj med eddik oppi der skyllemiddelet skal være. Da lukter det friskt, uten at oser skyllemiddel. 

Har du eddik oppi hver vask?

Anonymkode: 1e542...3ef

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du eddik oppi hver vask?

Ja, en liten skvett. 

Skrevet
Akkurat nå, the amazing spidermamma skrev:

Ja, en liten skvett. 

Kult! 👍 Skal prøve det! Jeg liker skyllemiddel, mannen liker det ikke! Kanskje eddik er løsningen! 😅

Skrevet

Bruk heller dette vaskemiddelet ☺️ Svak sommerlig duft 🤤

DFAC2EDF-3BD9-4C38-A6D4-0C4BFBF37ACE.jpeg

Anonymkode: 45479...5d5

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du får «skaplukt» så legg inn en fuktsluker (billig på Biltema) i skapet. Skap i seg selv lager ikke lukt, men fukt kan godt være problemet. 

I «gamle dager» la man litt lavendel eller annen naturlig god lukt sammen med klærne. Det er jo en mye bedre løsning, både for huden og miljøet. 

Anonymkode: ab40b...aa7

Biltema har vel bare sånne store bokser som er fuktslukere?

Skrevet

Prøvd en klut med et par dråper eterisk olje, eller skyllemiddel, på (la så tørke) i tørketrommelen sammen med tøyet? Gir god lukt uten å irritere huden, og sparer miljøet. 

Har barn med atopisk eksem, og må bruke neutral på alt. Gjør dette med håndkle og sengetøy, det funker. 

Anonymkode: 72138...b24

Skrevet

For å gjenta meg selv: BRINGEBÆREDDIK 😅 Det lukter bedre enn vanlig eddik. Jeg bruker ca en liten spiseskje ved hver vask 😊

Anonymkode: 15273...ef6

Skrevet

Herrefred. Bruk skyllemiddel da. Det lukter godt!

Anonymkode: c4977...579

Skrevet

Jeg har laget mitt eget skyllemiddel av eddik, eteriske oljer og vann. Til en liter vann kan man ha ca 1/2 dl eddik og 30 dråper eterisk olje etter ønske. Jeg bytter på litt. Nå bruker jeg lime. Gir god lukt samtidig som det ikke skader fibrene i klærne eller skaper allergiske reaksjoner.

Anonymkode: 8ca2b...b92

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har laget mitt eget skyllemiddel av eddik, eteriske oljer og vann. Til en liter vann kan man ha ca 1/2 dl eddik og 30 dråper eterisk olje etter ønske. Jeg bytter på litt. Nå bruker jeg lime. Gir god lukt samtidig som det ikke skader fibrene i klærne eller skaper allergiske reaksjoner.

Anonymkode: 8ca2b...b92

Er det en egen olje til klær, eller kan man bruke hvilken som helst? Hvor kjøper du det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...