Gå til innhold

Hva synst dere om min kropp?? 🙄


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du fokuserer på en eneste ting, og det er at du er litt overvektig.

Hva med at du har en fin fasong? At huden din er glatt og fin? At du sikkert er myk og god å kose med?

Og hvorfor skal du sammenligne deg med slanke damer i glossy magasin, som sikkert er halvparten av din alder og aldri har født barn?

Det at du er overvektig kan du gjøre noe med, om du ønsker det selv. Resten har du jo!

Anonymkode: c5609...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for fine ord😍 gråter faktisk her jeg sitter og leser det dere har skrevet😍 Mitt mål er og gå ned 10 kilo til og begynne med ihvertfall. Og trene. Har vert syk siden oktober så har ikke kunnet trene, bare gått litt turer. Nå eg jeg begynt og bli bedre så skal begynne og trene 3 gg i uka. Og ja skal bytte ut desse stygge trusene mine😂 samboer lurte på om jeg hadde kjøpt nye pute trekk når jeg pakket dem ut😂 jeg har egentlig en sterk kropp med masse muskler under fettlaget. Skal huske på det dere skriver att jeg faktisk har laget,født og ammet 4 barn❤ og samboer elsker mine former og koser og tar på meg ofte og holder rundt meg hver kveld😊 vi har sex flere gg i uka. 

Takk igjenn for fine ord, ble litt mer komfortabel faktisk😉 

Hi

Anonymkode: 69580...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for fine ord😍 gråter faktisk her jeg sitter og leser det dere har skrevet😍 Mitt mål er og gå ned 10 kilo til og begynne med ihvertfall. Og trene. Har vert syk siden oktober så har ikke kunnet trene, bare gått litt turer. Nå eg jeg begynt og bli bedre så skal begynne og trene 3 gg i uka. Og ja skal bytte ut desse stygge trusene mine😂 samboer lurte på om jeg hadde kjøpt nye pute trekk når jeg pakket dem ut😂 jeg har egentlig en sterk kropp med masse muskler under fettlaget. Skal huske på det dere skriver att jeg faktisk har laget,født og ammet 4 barn❤ og samboer elsker mine former og koser og tar på meg ofte og holder rundt meg hver kveld😊 vi har sex flere gg i uka. 

Takk igjenn for fine ord, ble litt mer komfortabel faktisk😉 

Hi

Anonymkode: 69580...d09

Ikke start for tøft, da sprekker du bare.

Du har vært sykemeldt og må ta hensyn til kroppen så du blir helt frisk igjen. Start med å gå turer og spise litt mindre til hvert måltid, så er du igang vet du.

Ting tar tid, bruk den tiden. Du trenger ikke være slank i morgen.

Anonymkode: c5609...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for fine ord😍 gråter faktisk her jeg sitter og leser det dere har skrevet😍 Mitt mål er og gå ned 10 kilo til og begynne med ihvertfall. Og trene. Har vert syk siden oktober så har ikke kunnet trene, bare gått litt turer. Nå eg jeg begynt og bli bedre så skal begynne og trene 3 gg i uka. Og ja skal bytte ut desse stygge trusene mine😂 samboer lurte på om jeg hadde kjøpt nye pute trekk når jeg pakket dem ut😂 jeg har egentlig en sterk kropp med masse muskler under fettlaget. Skal huske på det dere skriver att jeg faktisk har laget,født og ammet 4 barn❤ og samboer elsker mine former og koser og tar på meg ofte og holder rundt meg hver kveld😊 vi har sex flere gg i uka. 

Takk igjenn for fine ord, ble litt mer komfortabel faktisk😉 

Hi

Anonymkode: 69580...d09

Første bud bør være at du snakker penere til deg selv. 

Anonymkode: b1602...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fungerer tydeligvis bra til barnefødsler. Sansynlig vis også til sex. Kanskje til amming også.

Kan du jobbe? Stelle hus? Følge opp unger?

De tingene er viktigst.

Har du smerter eller andre fysiske plager som gjør at du sliter i hverdagen? 

Hvis ikke vil jeg si slutt og syte! Du har en helt normal kropp som fungerer.

Anonymkode: 05c90...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HI. Prøv å være litt snillere med deg selv. Tenk på alt kroppen din har klart! Ikke sammenligne deg med folk som ikke er sammenlignbare med deg. Som personer på instagram som "lever av og for" å trene og vise frem resultatet. Se rundt deg og se at andre mødre kommer i alle fasonger, og det er ikke fasongen deres som avgjør hvilken person de er og hvilken verdi de har og hva slags mor de er. Hvis det får deg til å føle deg bedre er det lurt å spise sunt og få inn noen treningsøkter. Men gjør det for ditt eget hode sin skyld og for helsa sin skyld, ikke fordi du vil oppnå en modellkropp.

Anonymkode: 0b316...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg synst jeg er ekkel og se på av ulike grunner. Henge mage og ekkel rumpe. Skal slanke meg. Er vanskelig og tenke seg selv oppnår jeg vet jeg aldri kan oppnå en fin, slank kropp som man ser i blad eller på TV. 

Hi

Anonymkode: 69580...d09

Hvorfor ikke? Det er ingen unnskyldning. Jeg har født 4 barn, og trener 4 dager i uken, jeg spiser nesten hva jeg vil siden jeg trener så hardt. Men det er mengden jeg har kuttet ned på. Akkurat nå spiser jeg kjeks. He he så spiser ikke sunt. Men er mer obs kan du si. Istedenfor hele pakken så bare et par. 😊 Dette klarer du ❤️ Jeg er slank. Kan gjerne poste bilde men da tror jeg folk går bananas. Har sett de konene i media som gjør det. De blir nærmest hetset fordi de ser bra ut etter en graviditet. Jeg ser ikke ut som jeg har født, men det er ikke gener. Bare veldig veldig motivert innstilling. Trente og kuttet sukker mens jeg var gravid, men nå skal det sies at siste graviditet var det mindre trening og litt mer sukker ja. Men du er flott sånn som du er, men om du ikke selv liker det så klarer du å endre om du virkelig vil hardt nok ❤️Alt ligger i hodet vet du 🌷😘

Anonymkode: fd0ea...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes faktisk verden er syk, når du kan hylle folk som legger på seg og kroppen nærmest forfaller, og vi som virkelig har jobbet hardt for å ha en stram og fin kropp. Vi blir nærmest hetset og sett ned på. Synes man skal se opp til de som klarer å ta vare på seg selv, og sine barn jeg🌷 Men nå blir jeg vel kjeftet ned. Jeg synes det er en større bragd. Beklager 👍

Anonymkode: fd0ea...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men synes faktisk verden er syk, når du kan hylle folk som legger på seg og kroppen nærmest forfaller, og vi som virkelig har jobbet hardt for å ha en stram og fin kropp. Vi blir nærmest hetset og sett ned på. Synes man skal se opp til de som klarer å ta vare på seg selv, og sine barn jeg🌷 Men nå blir jeg vel kjeftet ned. Jeg synes det er en større bragd. Beklager 👍

Anonymkode: fd0ea...0e2

Vi bør hylle dem som har en sunn og funksjonell kropp. Hvordan den ser ut er irrelevant. Å bruke tid og resurser på å få en stram og estetisk fin kropp er bare stakkarslig. Da har du et lite samfunnsnyttig perspektiv.

Om kroppen din blir stram og mange synes den ser bra ut fordi du har fokus på å leve slik at du kan gjøre de tingene du liker og som er positive for samfunnet gjør du derimot en bra jobb.

Anonymkode: 05c90...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har noen kilo for mye. Men jeg kan ikke helt skjønne hvorfor du mener du er stygg? Mener du at ekstra kilo automatisk betyr at man er stygg?

Hvorfor sier du at du blir kvalm av din egen kropp? Hvorfor snakker du deg selv ned?

Du må nesten bestemme deg for hvordan du vil tenke. Du kan velge å bryte deg selv ned, eller bygge deg selv opp. 

Jeg vet hva jeg ville valgt. 

Anonymkode: b1602...c58

Du starter svaret med og si at hun har noen kilo for mye og så skriver du masse om at hun ikke skal snakke seg selv ned. Noen kilo for mye for hvem, for deg? Ser du ikke selv hvorfor mange er så fulle av komplekser når det første damer som deg svarer er og påpeke at hun veier for mye? Jeg synes hi ser flott ut

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men synes faktisk verden er syk, når du kan hylle folk som legger på seg og kroppen nærmest forfaller, og vi som virkelig har jobbet hardt for å ha en stram og fin kropp. Vi blir nærmest hetset og sett ned på. Synes man skal se opp til de som klarer å ta vare på seg selv, og sine barn jeg🌷 Men nå blir jeg vel kjeftet ned. Jeg synes det er en større bragd. Beklager 👍

Anonymkode: fd0ea...0e2

Så lenge en klarer begge deler er jo det bra men mange blir så opptatt av kroppen at barna kommer i andre rekke.....

Anonymkode: 96354...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg synst jeg er ekkel og se på av ulike grunner. Henge mage og ekkel rumpe. Skal slanke meg. Er vanskelig og tenke seg selv oppnår jeg vet jeg aldri kan oppnå en fin, slank kropp som man ser i blad eller på TV. 

Hi

Anonymkode: 69580...d09

Men tenker du slik om andre da, alle som ikke ser ut som (retusjerte og profesjonelt sminkede) modeller og skuespillere er ekle og stygge? Og hva tenker du om de som er enda større enn deg? Ut fra din standard kan det ikke være pent.

Hvis det bare er deg selv du tenker slik om og aldri andre så bør det si seg selv at du ikke er ekkel og stygg og at det er en uting å fokusere på slike ting, både når det gjelder andre og seg selv. Og selv om du tenker det noen ganger bør du ikke gi det mye oppmerksomhet og aktivt gå inn for å psyke deg selv ned, slutt å skrive om det på nettet og ihvertfall ikke si slike ting høyt. Det er mye du kan gjøre for å bli mer komfortabel med kroppen din, trene + kosthold er jo en ting men hvis det ikke går er ikke det verdens undergang heller. Bare det å oppdatere garderoben til noe som passer kroppsfasongen bedre kan gjøre mye.

Anonymkode: 9cd1a...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du starter svaret med og si at hun har noen kilo for mye og så skriver du masse om at hun ikke skal snakke seg selv ned. Noen kilo for mye for hvem, for deg? Ser du ikke selv hvorfor mange er så fulle av komplekser når det første damer som deg svarer er og påpeke at hun veier for mye? Jeg synes hi ser flott ut

Så lenge en klarer begge deler er jo det bra men mange blir så opptatt av kroppen at barna kommer i andre rekke.....

Anonymkode: 96354...e94

Forstår du ikke eller vil du ikke forstå?

Hun har noen kilo for mye OG hun bør snakke pent til seg selv. Ingen motsetning mellom de to. 

Eller mener du at vi skal fornekte fakta? Fordi det er skamfullt å ha noen kilo for mye? Det er verken skamfullt eller stygt med noen kilo for mye! Det er du som er selvmotsigende!!!

Anonymkode: b1602...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du starter svaret med og si at hun har noen kilo for mye og så skriver du masse om at hun ikke skal snakke seg selv ned. Noen kilo for mye for hvem, for deg? Ser du ikke selv hvorfor mange er så fulle av komplekser når det første damer som deg svarer er og påpeke at hun veier for mye? Jeg synes hi ser flott ut

Så lenge en klarer begge deler er jo det bra men mange blir så opptatt av kroppen at barna kommer i andre rekke.....

Anonymkode: 96354...e94

Føler nesten de som tar vare på seg selv har mer energi til sine barn jeg. De er også gladere rundt sine barn, med sin mann, og sånt smitter jo veldig over. De tar barna med på mer aktive ting. Jeg for eksempel tar alltid med barna 1 time etter min trening, og driver egentrening med barna. Setter på musikk, hopp og sprett. Så de er på barnepass når jeg trener, også vet de at mamma tar de inn i en sal eller ut i naturen så de kan bruke sine kropper👍 Helt uenig i det du skriver. De som har noen kilo ekstra er faktisk mer opptatt av sin kropp enn vi som ikke har det. Mange fremmer også usunne kommentarer foran sine barn. 

Anonymkode: fd0ea...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår du ikke eller vil du ikke forstå?

Hun har noen kilo for mye OG hun bør snakke pent til seg selv. Ingen motsetning mellom de to. 

Eller mener du at vi skal fornekte fakta? Fordi det er skamfullt å ha noen kilo for mye? Det er verken skamfullt eller stygt med noen kilo for mye! Det er du som er selvmotsigende!!!

Anonymkode: b1602...c58

Hvorfor kaller du det noen kilo for mye, hvis det ikke betyr da noen kilo for mye? 

Anonymkode: fd0ea...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du starter svaret med og si at hun har noen kilo for mye og så skriver du masse om at hun ikke skal snakke seg selv ned. Noen kilo for mye for hvem, for deg? Ser du ikke selv hvorfor mange er så fulle av komplekser når det første damer som deg svarer er og påpeke at hun veier for mye? Jeg synes hi ser flott ut

Så lenge en klarer begge deler er jo det bra men mange blir så opptatt av kroppen at barna kommer i andre rekke.....

Anonymkode: 96354...e94

En klarer det man bestemmer seg for 👍

Anonymkode: fd0ea...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo absolutt noen kilo for mye, hun sier det jo selv. Tren litt og spis litt sunnere blir det så bra så. 

Anonymkode: 72fce...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin og fantastisk kropp som dessuten har klart p brembringe fire mennesker. Du ser kjempefin ut, husk det er bare ni måneder siden du har født, gi deg selv litt slack. 

Anonymkode: 864c6...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser mer enn bra nok ut, hvis du tar en tur i svømmehallen får du se at vi ikke er modeller vi andre heller 😆

Jeg er også litt kritisk til egen kropp, men tvinger meg selv til å være takknemlig for at jeg ikke har kreft, ME eller andre kroniske sykdommer som får betydningen av utseendet til kroppen til å fremstå som helt uvesentlig. Kan du både gå, løpe, sykle og svømme akkurat når du vil så skal du være veldig takknemlig mener jeg.

Har vært veldig alvorlig syk en gang tidligere og det ER faktisk bare helsa som betyr noe. 

Anonymkode: 61e2e...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 11.53, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kaller du det noen kilo for mye, hvis det ikke betyr da noen kilo for mye? 

Anonymkode: fd0ea...0e2

For hva som er definert «for mye» eller «for lite» er gjort allerede ut ifra et helseperspektiv. Vi trenger ikke å finne opp kruttet på nytt. HI er jo overvektig. Men det betyr ikke at hun er stygg av den grunn! 

Anonymkode: 249f1...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...