Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #1 Skrevet 21. januar 2019 Familien vil dra på ferie til Australia men jeg vet ikke om jeg tør pga edderkopper og slanger. Er det slik at man må ta tiltak pga disse eller ser mange av dem? Eller merker msn dem ikke? Anonymkode: a253a...016
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #2 Skrevet 21. januar 2019 Det finnes både giftige edderkopper og slanger i Australia, men det er ikke så ofte man hører om at de har tatt livet av turister.... Du kan ta det helt med ro. Anonymkode: 82e89...954
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #3 Skrevet 21. januar 2019 Så ikke en eneste slange eller edderkopp i Sydney. Kun et par megastore kakerlakker, men det var først da vi dro nordover til Brisbane. Anonymkode: 94b22...9af
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #4 Skrevet 21. januar 2019 Jeg reiste rundt på østkysten i ett år og så kanskje 5 slanger. Jeg er typen som gjerne oppsøker dem. De reagerer fort på bevegelse og vil gjemme seg. Du har ingenting å frykte! Anonymkode: 1a69c...2a0
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #5 Skrevet 21. januar 2019 Det spørs jo helt hvor du drar, og hva du gjør... For å gi litt perspektiv: Jeg reiste rundt i Australia, fra Adelaide i sør og til Darwin i nord, outback. Dvs vi var tre stykker som kjørte en bil, sov i soveposer rett på bakken ute kun med bål (ikke telt) i ørkenen og i bushen. Gikk masse turer i naturen, jobbet på en ranch midt i ingenmannsland. Var på krokodille fangst, og red hester i skogen. ....så totalt 3 dødelige slanger, kun en av de kom så brått på at vi kunne ha blitt bitt hvis vi var maks uheldig. Så en liten ferskvannskrokodille mens jeg badet. Så store saltvannskrokodiller, men det var forventet dit vi dro og da holdt vi oss på trygg avstand. Så masse edderkopper, men passet på å riste alle klær og ikke putte fingrene inni steder hvor giftige dyr kunne være uten å se der først. Så dingo fotavtrykk på bakken når jeg våknet, men aldri Dingo. Kun krysning av dingo og hund en gang. Det farligste der var jo kenguru (rød), men det er mest fordi folk undervurderer hvor territorielle de er. Det jeg vil frem til er at i forhold til å være borti farlige dyr og kryp så var jeg på en "høy risiko" tur sånn sett i 6mnd, men jeg så jo minimalt med det... Så en vanlig turist vil ikke møte på noe mer der en om du drar til spania, for å si det sånn Anonymkode: f3fd9...e1c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #6 Skrevet 21. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det spørs jo helt hvor du drar, og hva du gjør... For å gi litt perspektiv: Jeg reiste rundt i Australia, fra Adelaide i sør og til Darwin i nord, outback. Dvs vi var tre stykker som kjørte en bil, sov i soveposer rett på bakken ute kun med bål (ikke telt) i ørkenen og i bushen. Gikk masse turer i naturen, jobbet på en ranch midt i ingenmannsland. Var på krokodille fangst, og red hester i skogen. ....så totalt 3 dødelige slanger, kun en av de kom så brått på at vi kunne ha blitt bitt hvis vi var maks uheldig. Så en liten ferskvannskrokodille mens jeg badet. Så store saltvannskrokodiller, men det var forventet dit vi dro og da holdt vi oss på trygg avstand. Så masse edderkopper, men passet på å riste alle klær og ikke putte fingrene inni steder hvor giftige dyr kunne være uten å se der først. Så dingo fotavtrykk på bakken når jeg våknet, men aldri Dingo. Kun krysning av dingo og hund en gang. Det farligste der var jo kenguru (rød), men det er mest fordi folk undervurderer hvor territorielle de er. Det jeg vil frem til er at i forhold til å være borti farlige dyr og kryp så var jeg på en "høy risiko" tur sånn sett i 6mnd, men jeg så jo minimalt med det... Så en vanlig turist vil ikke møte på noe mer der en om du drar til spania, for å si det sånn Anonymkode: f3fd9...e1c Det er nettopp dette med å riste klær og sjekke sko osv som høres så ekkelt ut. Anonymkode: a253a...016
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #7 Skrevet 21. januar 2019 Var på flere utflukter ved Sydney, Melbourne og Cairns da jeg var der nede. Så ikke en eneste slange eller edderkopp. Anonymkode: 961c7...223
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #8 Skrevet 21. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er nettopp dette med å riste klær og sjekke sko osv som høres så ekkelt ut. Anonymkode: a253a...016 ...da sov jeg på bakken ute i bushen. Sekkene sto under trær. Ikke på et hotell Og selv på et hotell på granka er det ekle kryp Forøvrig så rister jeg klærne litt når jeg er i spania, eller tailand osv også...det er maur og kakerlakker. På hytta her hjemme også faktisk, der er det edderkopper. Pleier å riste litt i kjolen som har ligget på soveromsgulvet da også. Australia er ikke noe annerledes. Hvis det er det som er det vanskelige for deg så kan du jo ikke reise noe sted. Anonymkode: f3fd9...e1c
Pobie Skrevet 21. januar 2019 #9 Skrevet 21. januar 2019 Jeg bodde i Australia i 10 år og så én ufarlig slange og ingen farlige edderkopper. Bodde landlig.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #10 Skrevet 21. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: ...da sov jeg på bakken ute i bushen. Sekkene sto under trær. Ikke på et hotell Og selv på et hotell på granka er det ekle kryp Forøvrig så rister jeg klærne litt når jeg er i spania, eller tailand osv også...det er maur og kakerlakker. På hytta her hjemme også faktisk, der er det edderkopper. Pleier å riste litt i kjolen som har ligget på soveromsgulvet da også. Australia er ikke noe annerledes. Hvis det er det som er det vanskelige for deg så kan du jo ikke reise noe sted. Anonymkode: f3fd9...e1c 😂 en edderkopp på hytta er harmløs, det er ikke nødvendigvis en i Australia. Så bittelittegranne forskjell der altså. Har ikke sett nesten noen kryp på noe sydensted, og uansett er det ikke mye giftige kryp der jeg har vært. Det er altså de farlige jeg er bekymret for, ikke bare en edderkopp liksom. Eller en maur😂 Anonymkode: a253a...016
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #11 Skrevet 21. januar 2019 Jeg var på Fraser Island som vel er kjent for å ha noen av de farligste dyr, jeg så ikke noe annet enn pinnedyr der. Så aldri noe edderkopper eller slanger noen andre steder i Australia heller, så mest gekkoer, flaggermus, kakkerlakker. og en og annen øgle. Var i Cairns, Sydney, Brisbane, Gold Coast og Fraser Island Anonymkode: ab818...779
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #12 Skrevet 21. januar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: 😂 en edderkopp på hytta er harmløs, det er ikke nødvendigvis en i Australia. Så bittelittegranne forskjell der altså. Har ikke sett nesten noen kryp på noe sydensted, og uansett er det ikke mye giftige kryp der jeg har vært. Det er altså de farlige jeg er bekymret for, ikke bare en edderkopp liksom. Eller en maur😂 Anonymkode: a253a...016 Men så dropp det da. Skal mye til at du blir komfortabel når du ikke klarer å høre på folk her med bred erfaring. Anonymkode: a4e82...0d0
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #13 Skrevet 21. januar 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men så dropp det da. Skal mye til at du blir komfortabel når du ikke klarer å høre på folk her med bred erfaring. Anonymkode: a4e82...0d0 😂 Det er bare det at jeg har snakket med mange som har vært der og mange sier de så masse av de giftige krypene. Greit å få et statistisk grunnlag da det er umulig å vite hvem som skryter på seg evt motsatt masse edderkopper. Anonymkode: a253a...016
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #14 Skrevet 21. januar 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: 😂 Det er bare det at jeg har snakket med mange som har vært der og mange sier de så masse av de giftige krypene. Greit å få et statistisk grunnlag da det er umulig å vite hvem som skryter på seg evt motsatt masse edderkopper. Anonymkode: a253a...016 Du får svar av folk med erfaring, men det er likevel ikke godt nok for deg? Mitt forslag er at du lar være å reise, du kommer ikke til å ha noe utbytte av turen når du er så opphengt i farlige kryp. Anonymkode: f48c2...40a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #15 Skrevet 21. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: 😂 Det er bare det at jeg har snakket med mange som har vært der og mange sier de så masse av de giftige krypene. Greit å få et statistisk grunnlag da det er umulig å vite hvem som skryter på seg evt motsatt masse edderkopper. Anonymkode: a253a...016 Men hvilken rolle spiller det egentlig om folk har sett noen av de dyrene eller ei? Det betyr jo ikke at du vil det, eller at du eller noen i familien vil bli bitt av de. Du kan jo være uheldig å bli bitt mens du sover, da spiller det jo ingen rolle om 1000 stykker sa at de aldri så noen av de dyrene. Anonymkode: ab818...779
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #16 Skrevet 21. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men hvilken rolle spiller det egentlig om folk har sett noen av de dyrene eller ei? Det betyr jo ikke at du vil det, eller at du eller noen i familien vil bli bitt av de. Du kan jo være uheldig å bli bitt mens du sover, da spiller det jo ingen rolle om 1000 stykker sa at de aldri så noen av de dyrene. Anonymkode: ab818...779 Du mener at andres erfaring ikke har noe å si? Da kan vi jo gi opp alt som heter tips, anbefaninger osv. Smart! Anonymkode: a253a...016
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #17 Skrevet 21. januar 2019 Det er stappfullt av giftige slanger, edderkopper, skolopendere, saksedyr, skorpioner, rotter, pissemaur, meitemark og monsterveps. Hold deg hjemme og dra på hytta!! Anonymkode: 20481...c3c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #18 Skrevet 21. januar 2019 Reiste rundt langs kysten, og så mye kakerlakker og Christmas beetles! Noen hunsmann-edderkopper var det også rundt omkring, men disse er ikke farlige. Jeg er imponert over hun/han over som reiste rundt i bushen og sov på bakken...det hadde ikke jeg turt!! ellers er Australia som andre land. Det er ikke mye (synlige) kryp i byer og bedre hoteller osv. Så du kan trygt reise ned! Anonymkode: 48abc...74f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #19 Skrevet 21. januar 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du mener at andres erfaring ikke har noe å si? Da kan vi jo gi opp alt som heter tips, anbefaninger osv. Smart! Anonymkode: a253a...016 Det er jo hi som ikke tar til seg andres erfaringer, ikke meg Anonymkode: ab818...779
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #20 Skrevet 21. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Reiste rundt langs kysten, og så mye kakerlakker og Christmas beetles! Noen hunsmann-edderkopper var det også rundt omkring, men disse er ikke farlige. Jeg er imponert over hun/han over som reiste rundt i bushen og sov på bakken...det hadde ikke jeg turt!! ellers er Australia som andre land. Det er ikke mye (synlige) kryp i byer og bedre hoteller osv. Så du kan trygt reise ned! Anonymkode: 48abc...74f He he, jo takk. Skal sies at jeg var 23år ung, sulten på livet, uredd og eventyrlysten. Reiste med en australier jeg hadde blitt kjent med via jobben her hjemme i Norge, og hoppet på et fly med åpen retur billett. Følte meg trygg når jeg hadde med kjentmann. Uten ville jeg aldri gjort det, det er ikke trygt. Det forsvinner noen backpackere der iløpet av tiåret... -Men som han sa så bra, det er ikke dyrene i bushen du burde være redd for, det er menneskene. Krypende og dyrene er jo mer redd deg. Anonymkode: f3fd9...e1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå