Gå til innhold

Tror jeg er for kravstor! 😆

Anbefalte innlegg

Vi planlegger å få en lillebror eller søster til William og vil gjerne ha fler navn på lista å velge mellom, men jeg har en del krav:

-Må fungere like fint på norsk og engelsk

-Ikke slutte på a siden mitt etternavn begynner på a

-Ikke være for likt William som feks Miriam

-Ikke være det samme som eller for likt noen i nær omgangskrets

Har allerede en del navn på lista, men alltid moro med innspill. Kanskje dukker det opp navn vi ikke har tenkt på også. 🙂

Takknemlig for alle forslag!! 😊

Fortsetter under...

Annonse

Mange gode forslag, men veldig mange jeg allerede kjenner eller har assosiasjoner til som ikke er helt heldig.. 😂
Også en del av forslagene som er utelukket pga de slutter på A.. ;)
Jeg kan jo skrive lista jeg har så langt;
Evelyn
Caroline
Melanie
Kathrine
Susanne
Henriette

Robin
Adrian
Sebastian
Glenn
Nathaniel
Elliot
Phillip

Samboern har ikke kommet med noen fornuftige forslag.. Det første navnet han kom med var Harry som er utelukket siden storebror heter William OG fordi jeg ikke liker navnet grunnet assosiasjonen til svenskehandel. :P
Er ikke så lett dette med navn egentlig.. 🤪

Akkurat nå, Zikosu og William skrev:

Mange gode forslag, men veldig mange jeg allerede kjenner eller har assosiasjoner til som ikke er helt heldig.. 😂
Evelyn
Caroline
Melanie
Kathrine
Susanne
Henriette

Robin
Adrian
Sebastian
Glenn
Nathaniel
Elliot
Phillip

Samboern har ikke kommet med noen fornuftige forslag.. Det første navnet han kom med var Harry som er utelukket siden storebror heter William OG fordi jeg ikke liker navnet grunnet assosiasjonen til svenskehandel. :P

Her har du jo mange fine navn da:)

Av de du har skrevet liker jeg best Caroline og Kathrine, Adrian og Phillip :)

1 time siden, Zikosu og William skrev:

Evelyn
Caroline
Melanie
Kathrine
Susanne
Henriette

Robin
Adrian
Sebastian
Glenn
Nathaniel
Elliot
Phillip

Her var det mange fine forslag😊

Jeg likte best: 

William og Henriette

William og Elliot

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helene
Christine
Therese

Thomas
Tobias
Daniel
Jakob
Julian
Matthew
Kristoffer

Anonymkode: b73ab...441

Mange fine navn, men kun Therese som havna på lista mi.
Liker ikke navn med Krist/Christ i seg av (ikke-)religiøse grunner. 😆
Barna til søstra mi har en kusine Helene på farssiden, så det blir rart.
Thomas, Tobias, Daniel, Jakob og Julian er alle navn på noen vi kjenner ganske nært.
Matthew får jeg liksom ikke til å klinge bra på norsk, har du noe god beskrivelse av hvordan man løser det? For liker det veldig godt på engelsk. :)

5 timer siden, Zikosu og William skrev:

Mange fine navn, men kun Therese som havna på lista mi.
Liker ikke navn med Krist/Christ i seg av (ikke-)religiøse grunner. 😆
Barna til søstra mi har en kusine Helene på farssiden, så det blir rart.
Thomas, Tobias, Daniel, Jakob og Julian er alle navn på noen vi kjenner ganske nært.
Matthew får jeg liksom ikke til å klinge bra på norsk, har du noe god beskrivelse av hvordan man løser det? For liker det veldig godt på engelsk. :)

Hva tenker du på da?

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva tenker du på da?

Altså, hvordan si Matthew på norsk uten at det høres rart ut? 
På engelsk er det jo "mæ[th]ju", men liker ikke å bruke den engelske uttalen på norsk om du skjønner..?
Har fundert litt på noe i retning Matheo, Mathias eller noe siden de lar seg uttale pent på begge språkene.. :)

4 minutter siden, Zikosu og William skrev:

På engelsk er det jo "mæ[th]ju", men liker ikke å bruke den engelske uttalen på norsk om du skjønner..?
Har fundert litt på noe i retning Matheo, Mathias eller noe siden de lar seg uttale pent på begge språkene.. :)

Vi har to Matthew i barnehagen jeg jobber i, og begge uttales Mættju (sorry, er ikke god på lydskrift). Når han første begynte, så synes vi navnet var litt uvanlig med en gang, men vi ble veldig fort vant til det. Men så er vi vant til mye forskjellige navn i barnehagen, og de blir alle vanlige for oss når vi blir kjent med ungene. Så matthew er ikke rart i mine ører :)

Men Mathias er og et flott navn, men får ikke det og en litt annen uttale på engelsk da?

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har to Matthew i barnehagen jeg jobber i, og begge uttales Mættju (sorry, er ikke god på lydskrift). Når han første begynte, så synes vi navnet var litt uvanlig med en gang, men vi ble veldig fort vant til det. Men så er vi vant til mye forskjellige navn i barnehagen, og de blir alle vanlige for oss når vi blir kjent med ungene. Så matthew er ikke rart i mine ører :)

Men Mathias er og et flott navn, men får ikke det og en litt annen uttale på engelsk da?

På norsk er Mathias veldig rett frem, mens på engelsk blir det mæ[th]aiæs på en måte.. Ikke så god på å forklare uttale jeg heller.. :P
Blir vel vant til navn også, men vil ha noe jeg er komfortabel med fra start. :)
Leste om ei som fikk nytt navn da hun var 3år og vil unngå å gjøre det samme mot mitt barn. 

36 minutter siden, Zikosu og William skrev:

William og Matheo var fint!

Abel

Simon

Emmett

Arthur

Alfred

Scott (har en sønn som heter dette)

Elliot (har en sønn som heter dette)

Charlotte

Evelyn

Elisabeth

Lucy

Alexis (vår ene datter heter dette)

Naomi (en annen datter som heter dette)

Josephine

Eden 

Iris

Molly

Her er far fra Storbritannia. Vi valgte typiske britiske navn, men de måtte være lette å uttale på norsk også.Ser ut som du foretrekker mer norske navn, men som også passer i engelskspråklige navn, så mine forslag faller sikkert ikke i smak :-)

Anonymkode: 1b700...20f

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Abel

Simon

Emmett

Arthur

Alfred

Scott (har en sønn som heter dette)

Elliot (har en sønn som heter dette)

Charlotte

Evelyn

Elisabeth

Lucy

Alexis (vår ene datter heter dette)

Naomi (en annen datter som heter dette)

Josephine

Eden 

Iris

Molly

Her er far fra Storbritannia. Vi valgte typiske britiske navn, men de måtte være lette å uttale på norsk også.Ser ut som du foretrekker mer norske navn, men som også passer i engelskspråklige navn, så mine forslag faller sikkert ikke i smak 🙂

Har allerede Elliot, Evelyn og Charlotte på lista mi og Evelyn er en av mine favoritter. :)
Naomi er kjempefint, men det er også navnet på hunden til ei venninne, så det blir litt rart om vi skulle kalt dattern vår det samme. Navn som Oliver og Felix faller også ut da det er navnene på katter vi kjenner. 😆
Syns også mange navn er nydelige på engelsk, men ikke på norsk som feks Matthew og Josephine. 
I tillegg har jeg jo en samboer som også har sitt å si om saken og han nixer ganske mange av navnene jeg har lest opp her. 😁

19 minutter siden, Zikosu og William skrev:

Har allerede Elliot, Evelyn og Charlotte på lista mi og Evelyn er en av mine favoritter. :)
Naomi er kjempefint, men det er også navnet på hunden til ei venninne, så det blir litt rart om vi skulle kalt dattern vår det samme. Navn som Oliver og Felix faller også ut da det er navnene på katter vi kjenner. 😆
Syns også mange navn er nydelige på engelsk, men ikke på norsk som feks Matthew og Josephine. 
I tillegg har jeg jo en samboer som også har sitt å si om saken og han nixer ganske mange av navnene jeg har lest opp her. 😁

Hahaha, ja hadde jeg visst om en hund som het Naomi, så hadde ikke det navnet vært aktuelt for meg. Men forbandt det ikke med hundenavn 🙂

Mannen min hadde noen forslag husker jeg som jeg nesten besvimte av, som Johnny og Monika - ikke noe galt med navnene egentlig, men absolutt ikke min type navn 🙂

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha, ja hadde jeg visst om en hund som het Naomi, så hadde ikke det navnet vært aktuelt for meg. Men forbandt det ikke med hundenavn 🙂

Mannen min hadde noen forslag husker jeg som jeg nesten besvimte av, som Johnny og Monika - ikke noe galt med navnene egentlig, men absolutt ikke min type navn 🙂

Ja, her har han foreslått Harry, Heidi og Rikke og jeg liker ingen av de.. 😆

Heldigvis har vi god tid på å bli enig.. 😊

På 21.1.2019 den 1.00, Zikosu og William skrev:

Vi planlegger å få en lillebror eller søster til William og vil gjerne ha fler navn på lista å velge mellom, men jeg har en del krav:

-Må fungere like fint på norsk og engelsk

-Ikke slutte på a siden mitt etternavn begynner på a

-Ikke være for likt William som feks Miriam

-Ikke være det samme som eller for likt noen i nær omgangskrets

Har allerede en del navn på lista, men alltid moro med innspill. Kanskje dukker det opp navn vi ikke har tenkt på også. 🙂

Takknemlig for alle forslag!! 😊

Theo, Isaac og Benedicte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...