Gå til innhold

Du som ansetter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt kan man bomme. Men hittil har vi ikke ansatt en røyker. 

Vi er en bedrift som er opptatt av de ansatte, deres helse, vi har svært mange goder som fremmer god helse. Vi vil være en bedrift som har spreke ansatte. 

Anonymkode: fe754...099

Nå er jeg selv "ikke røyker" på 10ende året, og veltrent, men kjenner fortsatt at det er litt godt å ikke være ansatt hos dere... 🤔😏😅 

Når leder snuser deg litt ekstra i nakken i det man går forbi, også er det ikke #metoo engang 😉 #denfølelsen 

Anonymkode: 65a95...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er jeg selv "ikke røyker" på 10ende året, og veltrent, men kjenner fortsatt at det er litt godt å ikke være ansatt hos dere... 🤔😏😅 

Når leder snuser deg litt ekstra i nakken i det man går forbi, også er det ikke #metoo engang 😉 #denfølelsen 

Anonymkode: 65a95...0ac

Er jo ikke slik det er da. Ingen kontroll av ansatte. Vi har en profil som gjør at vi ønsker de ansatte skal gjenspeile dette. 

Derfor ønsker vi å luke ut røykerne på intervju så godt det lar seg gjøre. 

Anonymkode: fe754...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt kan man bomme. Men hittil har vi ikke ansatt en røyker. 

Vi er en bedrift som er opptatt av de ansatte, deres helse, vi har svært mange goder som fremmer god helse. Vi vil være en bedrift som har spreke ansatte. 

Anonymkode: fe754...099

Er det mulig ?! 😂😳

Anonymkode: ef111...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man ser om folk er en som tar vare på helsa da. Man finner også ut mye på Google og FB. Man forteller også om seg selv på intervju. Kosthold bryr vi oss selvsagt ikke om, men folk som holder seg i form har gjerne et normalt sunt kosthold. 

Anonymkode: fe754...099

Du virker jo helt blåst.

Anonymkode: ef111...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hvis de ellers var likt kvalifisert hadde jeg valgt bort den overvektige. 

Vi har allerede flere ansatte som har store helseproblemer og høyt sykefravær pga kraftig overvekt. 

Anonymkode: 44dca...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du virker jo helt blåst.

Anonymkode: ef111...e2e

 

Likevel ansetter jeg folk. 

Anonymkode: fe754...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kunne jeg glatt ha gjort. Alt kommer an på engasjement og fremtoning. Overvekt har ikke så mye å si her, men entusiasme og villighet har mye å si. Referanser betyr også mye men er ikke avgjørende.

Anonymkode: 52c9e...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Likevel ansetter jeg folk. 

Anonymkode: fe754...099

Gjorde jeg også som 18åring i min første butikkleder jobb, uten noe erfaring innen personalansvar og prosesser. Man trenger ikke å være rakketforsker for å få den muligheten akkurat. Så den "tittelen" er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel - Just sayn 🤷‍♀️☺️

Anonymkode: 65a95...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ansatt den med best kvalifikasjoner som jeg trodde ville passet best sammen med de andre. Kontorjobb, så vi har alle fasonger og størrelser på jobb, fra ekstremsyklere til rimelig store folk (som også sykler :) ) 

Anonymkode: 668fa...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg måtte valgt bort den med kraftig overvekt. Jobber i en bedrift med periodevis høy fysisk aktivitet (gå mange timer med tung oppakning i fjellet eksempelvis), og da kan man ikke være kraftig overvektig. 

Anonymkode: 5f80a...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt kan man bomme. Men hittil har vi ikke ansatt en røyker. 

Vi er en bedrift som er opptatt av de ansatte, deres helse, vi har svært mange goder som fremmer god helse. Vi vil være en bedrift som har spreke ansatte. 

Anonymkode: fe754...099

Det har ikke slått deg/dere at det er 100 andre ting som kan gi dårlig helse ? Kosthold feks. som du senere her sier dere ikke bryr dere noe om. En tilsynelatende «sporty» og slank person trenger ikke ha god helse, vet du/dere det? 

Så har vi gener, arv +++ ,

Og hvor mye røyker personen?

Røyker vedkommende 30 pr dag - og flyr ute i arbeidstiden er det jo ikke bare helsen hans det går utover, men effektiviteten også. Er han derimot en «festrøyker» er det noe annet. Men da har vi jo til sammenligning personen som skravler for mye, som tar mange kaffepauser, og blir lite effektiv av den grunn.

se reklamen som går nå med at det aldri brukes «introvert» i stillingsannonser.

Tror dere bør tenke litt annerledes og ikke ekskludere grupper, mulig dere har mistet gode kandidater ved å være så bastant. 

Anonymkode: ef111...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville ansatt den som var godt nok kvalifisert og skrev god nok søknad til å innkalles på intervju, og som der ga best inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, sug lut skrev:

Vi ville ansatt den som var godt nok kvalifisert og skrev god nok søknad til å innkalles på intervju, og som der ga best inntrykk.

Det er vel det alle gjør? 

I noen jobber er fysisk fremtoning eller form viktig. Da tar man hensyn til det.

I andre tilfeller betyr det ikke noe i seg selv, men om alt annet er likt velger man den man regner med vil f minst fravær. Da kan hobbyer, overvekt, antall barn og mye annet spille inn.

Anonymkode: 0685e...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...