Gå til innhold

Hva er greia med at mange skriver "lage barn" når de mener "få barn"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke du skal rope høyest om hvem som fremstår litt dum.....

Anonymkode: 9ce4a...aa6

Jeg vet hva oppegående mennesker mener om den saken! :)

Anonymkode: d1995...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet hva oppegående mennesker mener om den saken! :)

Anonymkode: d1995...d8d

Eg håper du forstår at du mister all troverdighet i ein diskusjon, når du begynner å heve deg over dei andre (kalle andre dum o.l.) Då signaliserer du at du ikkje har fleire argument igjen, og at du har tapt! Kom med eit nytt argument, utan å heve deg over andre, så kanskje du klarer å få tilbake troverdigheten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Valkyriemamma skrev:

Eg håper du forstår at du mister all troverdighet i ein diskusjon, når du begynner å heve deg over dei andre (kalle andre dum o.l.) Då signaliserer du at du ikkje har fleire argument igjen, og at du har tapt! Kom med eit nytt argument, utan å heve deg over andre, så kanskje du klarer å få tilbake troverdigheten din.

Men sånn er det altså. Jeg har aldri hørt et velutdannet, oppegående menneske uttrykke seg som et barnehagebarn, og jeg vet at mange fniser av det i skjul. 

Anonymkode: d1995...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men sånn er det altså. Jeg har aldri hørt et velutdannet, oppegående menneske uttrykke seg som et barnehagebarn, og jeg vet at mange fniser av det i skjul. 

Anonymkode: d1995...d8d

Eg og kjenner mange velutdanede og oppegående mennesker som ikkje hadde brydd seg om korleis folk formulerer seg i ein slik ubetydeleg situasjon. Det er ikke orda dei bruker som betyr noko, men det faktum at dei skal bli ein familie. Det er det som betyr noko!

Eg kjenner til ein lærer som pleide å sei: "elevane hopper rundt og har seg" om 1.-4. klassinger. Han meinte ikkje at dei "har seg" i den forstand som det uttrykket blir brukt i dag, men han meinte at dei bråkte og skapte kaos. Han er likevel meget oppegående. Og ingen kunne brydd seg mindre om korleis han formulerte seg. Alle forstod kva han meinte.

Lage barn - få barn! Potet - potat! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men sånn er det altså. Jeg har aldri hørt et velutdannet, oppegående menneske uttrykke seg som et barnehagebarn, og jeg vet at mange fniser av det i skjul. 

Anonymkode: d1995...d8d

Folk som fniser av andre bak deres rygg, høres ikke velutdannede og oppegående ut

Anonymkode: 9ce4a...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk som fniser av andre bak deres rygg, høres ikke velutdannede og oppegående ut

Anonymkode: 9ce4a...aa6

True story!! 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk som fniser av andre bak deres rygg, høres ikke velutdannede og oppegående ut

Anonymkode: 9ce4a...aa6

Hehe! Du har ikke så god kjennskap til akademia, forstår jeg?

Anonymkode: d1995...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Valkyriemamma skrev:

Eg og kjenner mange velutdanede og oppegående mennesker som ikkje hadde brydd seg om korleis folk formulerer seg i ein slik ubetydeleg situasjon. Det er ikke orda dei bruker som betyr noko, men det faktum at dei skal bli ein familie. Det er det som betyr noko!

Eg kjenner til ein lærer som pleide å sei: "elevane hopper rundt og har seg" om 1.-4. klassinger. Han meinte ikkje at dei "har seg" i den forstand som det uttrykket blir brukt i dag, men han meinte at dei bråkte og skapte kaos. Han er likevel meget oppegående. Og ingen kunne brydd seg mindre om korleis han formulerte seg. Alle forstod kva han meinte.

Lage barn - få barn! Potet - potat! 

Det betyr en helt del om voksne mennesker snakker småbarnsspråk. "Lage barn" høres enda dummere ut enn "sexe".

Anonymkode: d1995...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe! Du har ikke så god kjennskap til akademia, forstår jeg?

Anonymkode: d1995...d8d

At du mener at alle akademikere er like ufine, får stå for din egen regning.

Anonymkode: 9ce4a...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/17/2019 at 11:59 AM, Anonym bruker said:

"Vi venter med å lage barn til permisjonsreglene er endret." Hvorfor ikke "Vi venter med å få barn til permisjonsreglene er endret"? 

Det er da et merkelig fokus?

Anonymkode: d1995...d8d

alt man legger seg oppi

Anonymkode: 4aff1...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Du må ta oppvasken, for jeg lager barn!»

Joda, se den kan fungere. Uttrykte det nok likevel ikke helt slik, selv om hovedbyrden av ulike grunner falt på mannen deler av svangerskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 19.1.2019 den 10.13, Anonym bruker skrev:

Jeg har sex på nesten daglig basis uten å lage barn. Jeg har nemlig laget tre fra før, og syns det holder.

Så vet du det, HI. Mitt fokus er kun på sexen, ikke på babymaking. Burde jeg skamme meg da? 

Anonymkode: 0b243...06d

Samme her. Vi gjør det fleire ganger om dagen. Ikke for å lager barn, men fordi det er så godt å pule,. Skammer meg ikke!

Anonymkode: 954e2...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Vi gjør det fleire ganger om dagen. Ikke for å lager barn, men fordi det er så godt å pule,. Skammer meg ikke!

Anonymkode: 954e2...7ea

Men det burde du. Det er ekkelt at voksne folk ikke har mer selvkontroll. 

Anonymkode: d1995...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.1.2019 den 10.22, Anonym bruker skrev:

I mitt tilfelle greia at jeg helt alvorlig lurer på hva som får voksne mennesker til å snakke på en måte som får dem til å fremstå som mindre intelligente. 

Anonymkode: d1995...d8d

Det er nok mange som innimellom kan komme med formuleringer som virker mindre intelligente. Det å henge seg så voldsomt opp i akkurat denne formuleringen, det virker heller ikke som det smarteste, HI. Spesielt ikke siden du går til personangrep på de som ikke er enige med deg. Det sier i hvert fall meg at du ikke kan noe om argumentasjonsteknikk, og du viser heller ikke særlig evne til å reflektere over de svarene du får, du har bare bestemt deg for at du har rett og ferdig med det. Mange vil påstå at en slik holdning heller ikke er særlig intelligent...

Anonymkode: 87f39...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage barn: ha sex eller ha prøverør for å få barn. Det er jo en vesentlig forskjell det da 😂

 

Om vi skulle ha hatt flere barn, hadde vi og ventet med «produksjonen» før etter permisjonsreglene ble endelig bestemt. Men nå skal jo ikke vi ha fler barn heller da, så for oss er det egentlig ett fett.

Anonymkode: d277f...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ein må lage borna før ein kan få dei. Og viss ein ikkje har tenkt å få born før permisjonreglane er endra må ein òg vente med å lage dei. For når barnet først er laga kan ein ikkje vente på at permisjon reglane skal endre seg før ein får dei. Så det er heilt logisk i mi verd iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 24.2.2019 den 18.32, Anonym bruker skrev:

Men det burde du. Det er ekkelt at voksne folk ikke har mer selvkontroll. 

Anonymkode: d1995...d8d

Er selv ferdig med å lage barn. Nå puler vi mange ganger om dagen. Fordi vi begge synest det er så godt, det beste som finnest. Hvorfor skulle vi være flaue av å nyte hverandre?

Anonymkode: 954e2...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2019 den 1.30, Anonym bruker skrev:

Enig i at å «lage barn» betyr, direkte oversatt, å ha sex. 

Vi prøver å få barn, vi håper å bli gravide, vi har lyst på barn osv betyr at man ønsker seg barn, men det er litt mer diskrét enn å lage barn. 

 

Anonymkode: 8425b...b42

Mhm, og ingen skjønner jo da at dere har sex😆

 

Jeg mener ikke at dine formuleringer er feil, man forstår utmerket godt hva du mener. Men diskret? Er din første tanke når dolk snakker om barn at de har pult? De fleste voksne mennesker gjør dette på jevnlig basis, og stort sett ikke med barn som hovedmål. Barn kan også lages i en petris-skål, og da tror jo du fullstendig feil.

 

Å snakke offentlig om sexlivet sitt kan man godt si er vulgært, men familieplanlegging er ikke vulgært i mitt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke selvsagt at man får barn selv om man lager et. 

Anonymkode: fd8d9...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen må nyte sin kvinne for at det skal bli barn. For mannen er det en nytelse å lage barn!

Anonymkode: 954e2...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...