Gå til innhold

Bursdag på leos lekeland, hvem invitere? vanskelig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feire bursdag på leos lekeland for jenta som blir 6 år. Vi hadde tenkt å invitere alle jentene på avdelingen hennes i barnehagen (3-6-åringer), tilsammen 11 jenter. Nå har jeg så dårlig samvittighet fordi vi ikke har invitert guttene også fordi det var en jevnaldrende gutt som hun var bestevenn med før og som var i bursdag til i fjor, som hadde spurt henne i dag om han kunne få komme i bursdagen hennes og hun hadde sagt ja hun skulle be guttene også. Og lillesøsteren hans er 3 år og går på avdelingen og får invitasjon men ikke han. Får så dårlig samvittighet for denne gutten som garantert blir skuffa at jeg gruer meg til å legge lappene i hyllene. Invitasjonene er formet som store løvehoder uten noe konvolutt og blir nok garantert lagt merke til blant barna. Men reglene er klare: enten ber man alle jenter, alle gutter, alle på samme gruppe (lyseblå/mørkeblå), eller hele avdelingen (blå), og vi kan ikke invitere alle (22 barn) da det blir både uoversiktelig og dobbelt så dyrt. Føler at uansett hvordan vi gjør det vil noen barn bli ekskludert og at det eneste riktige blir å be hele avdelingen. Skal jeg gjennomføre jentebursdag? Hva tenker dere?  

Anonymkode: 2a098...469

Skrevet

Jentebursdag, så kan jenta di invitere gutten med på Leos bare de to en annen dag.

Anonymkode: 8be0c...fee

Skrevet

Hvis hun blir 6 så kan hun vel be alle skolestarterene. Det har vært vanlig i alle tre barnehager vi har brukt.

Å be bestevennene tre år yngre søster, men ikke bestevennen høres rart ut.

Anonymkode: a2ca5...df9

Skrevet

Ja men de er bare 7 barn som er skolestartere så er redd det blir for få, det er jo gjerne ikke alle som kan komme. Og da jeg skulle bestille så sto det at minimum antall gjester var 10 stk.  Ja jeg føler også det blir rart at lillesøsteren blir invitert (fordi hun er jente og går på avdelingen) og ikke han. Det skal ikke være lett dette her...

Skrevet

Vet ikke hvordan det er hos andre men i "vår" barnehage var det helt greit å invitere alle fra samme årskull, men når jeg tenker meg om så inviterte vi da via mail/sms.

Skrevet

Å legge ut så synlige invitasjoner at de garantert blir lagt merke til av barna, syns jeg er unødvendig uansett hvem man inviterer

Anonymkode: 83861...12b

Skrevet

Må dere feire på Leos lekeland da? Hva med å leie barnehagen, et idretthus, gymsal, bydelshus å invitere hele gjengen 🙂. Hvis jenta di ønsker å feire på Leos så kan dere jo ta med en eller to nære venner å ha en liten feiring der, å stor barnehage feiring i tillegg 🙂

Anonymkode: f3fd0...a67

Skrevet

Ja da kanskje vi heller skal invitere via sms/mail ja.

Skrevet

Jeg ville bedt denne gutten. Uten tvil. 

Anonymkode: 0dbf8...a27

Skrevet

Kanskje det er et annet barn som har bursdag snart som hun kunne feire sammen med? Da kunne dere invitere hele avdelingen og dele på kostnadene og ansvaret.

Anonymkode: 87739...519

Skrevet

Hvorfor ber du ikke to årskull da, hvis bare seksåringene blir for få? Skolestarterne og de som er ett år yngre? 

Regner med at datteren din leker mer med seksårige gutter enn treårige jenter. I tillegg skal hun vel gå så skole med både guttene og jentene til høsten?

Så lenge du inviterer alle født i 2013 og -14 er det vel ingen som protesterer?

Anonymkode: 3b729...ea9

Skrevet

Er det vanlig å be alle i alderen 3-6 år da? Selvom man må be jentene. Ville bedt de eldste barna.

Anonymkode: 60395...cf0

Skrevet

Hadde ikke ville hatt 3 åringer i en 6 årsbursdag på leos lekeland.

inviter alle skolestarter og alle i årskullet under. 

Evt alle skolestartere og søskenbarn/nabobarn

Anonymkode: b3a00...357

Skrevet

Hvis dere tror noen blir skuffet over ikke å bli invitert så ring foreldrene før dere deler ut invitasjoner. Misforståelser skjer, men hvis det blir forklart i forkant løser det seg lett.

Anonymkode: 061c9...c10

Skrevet

Her hadde jeg bedt førskolegruppen, og ev noen venner utenfor klassen. 

Ev alle jentene pluss den ene gutten. Barn skjønner faktisk at man vil ha bestevennen sin i selskapet sitt.  

Anonymkode: 6a0bf...f69

Skrevet

Du kan invitere denne ene gutten i tillegg.

Anonymkode: 01e6f...0df

Skrevet

En annen ting er at så små barn som 3 kan ikke slippes fritt på lekeland, iallfall ikke Leos, de må følges. Det er det ikke alle foreldre som skjønner og bare leverer. Men skjønner det også, når man inviterer i bursdag forventer man jo at det ikke invitereres fler enn man klarer å passe på.

Har selv hatt 4.års dag på lekeland med barn fra 3 - 6, det var nybegynnerfeil delux. 5-6 år ja, men med 3-åringer uten foreldre ble det kaotisk til tider. Har du tatt forbehold for det?

Anonymkode: a2ca5...df9

Skrevet

Du kan be alle på samme årskull!

Anonymkode: 495dc...f4c

Skrevet

Du ber alle som er like gamle. Da min jente gikk i bhg var de 6 jenter. Det var kun jentebursdager. Det var veldig koselig. Trenger da ikke å være mange?!

Anonymkode: ea57b...78b

Skrevet

Jeg ville bedt førskolebarna og årskullet under. Ville uansett prøvd å unngå de minste på Leos.

Skrevet

Om jeg skulle hatt selskap på Leos ville jeg helt klart unngått de yngste....

Ville invitert de som var like gamle og evt noen nabobarn, venners barn e.l. så de ble 10 stykker.

Anonymkode: 37534...d3f

Skrevet

Ville definitivt droppet de yngste, og heller invitert alle i samme årskull (evt årskullet under også). Send invitasjon på sms eller mail i stede for å ligge de i hyllene i barnehagen/levere de i barnehagen.

Anonymkode: 6aa24...f9c

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville definitivt droppet de yngste, og heller invitert alle i samme årskull (evt årskullet under også). Send invitasjon på sms eller mail i stede for å ligge de i hyllene i barnehagen/levere de i barnehagen.

Anonymkode: 6aa24...f9c

Det ville jeg også, og gjorde det da min sønn gikk siste året i bhg. De hadde regel om alle av samme kjønn eller hele avdelingen, fikk ikke lov å be årskullet. De var 5 gutter og 20 jenter på avdelingen så det ble liksom enten altfor få eller altfor mange... Jeg ba da heller om telefonliste og inviterte årskullet på sms.

Anonymkode: 5385b...39b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det ville jeg også, og gjorde det da min sønn gikk siste året i bhg. De hadde regel om alle av samme kjønn eller hele avdelingen, fikk ikke lov å be årskullet. De var 5 gutter og 20 jenter på avdelingen så det ble liksom enten altfor få eller altfor mange... Jeg ba da heller om telefonliste og inviterte årskullet på sms.

Tåpelig regel begge veier for øvrig, med den fordelingen som var der. Jentene ba da selvfølgelig bare hverandre, og flere av guttene droppet å feire bursdag fordi det ble for vanskelig. Så en regel som skulle sørge for at ingen ble ekskludert gjorde at 5 stykker ble ekskludert i stedet.

Skrevet

min gutt, ber alle maxiene, som er størst på avd, da er det både jenter og gutter

Anonymkode: a597f...d54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...