Gå til innhold

Hvis jeg ser hunder være bundet utenfor inngangen til barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ringe politiet? Med tanke på at det er FORBUDT og at eierne har fått advarsel fra styrer. 

Anonymkode: 7c385...bfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det forbudt?

Anonymkode: e1133...b71

Skrevet

Det kan du selvsagt, men det er lite sannsynlig at politiet prioriterer det så lenge hunden ikke har angrepet noen. 

Anonymkode: f4273...e30

Skrevet

Du kan også gjøre som jeg gjør, ta dem og gå avsted.  Når eier kommer hylende sier du at herreløse hunder leverer du til politiet.

Anonymkode: d3b94...302

Skrevet

Altså, hæ? Hvorfor? Hva gjør det om det står en hund der?

Anonymkode: d2a3a...bfb

Skrevet

Hvorfor skal du det? 

Plager  hundene deg? 

Sånne folk som deg gjør meg kvalm. Du er kun ute etter å gjøre livet surt og vanskeligere for andre. 

Anonymkode: 8cf89...2e8

Skrevet

Du er syk i hodet ditt.. hva faen gjør det deg at det står bundet en hund utenfor barnehagen, du trenger ikke og kose med den. Bare gå forbi hvis det er så fælt. 

Hater sånne folk som prøver og få ungene sine til å være livredde for hunder. Noe forbasket tull.. hysteriske kjerring.. skjerp deg før du ødelegger barna dine sitt forhold til hund og dyr generelt..  

Anonymkode: 28a65...9e0

Skrevet

Ja det kan du. Men du driter deg loddrett ut 😂😂

Anonymkode: 9fccc...429

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan også gjøre som jeg gjør, ta dem og gå avsted.  Når eier kommer hylende sier du at herreløse hunder leverer du til politiet.

Så fint at du forstyrrer politiet med slikt forbasket tull. Du blir bare ledd av når du kommer løpende med en hund som stod i bånd utenfor barnehagen i 10 minutter. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så fint at du forstyrrer politiet med slikt forbasket tull. Du blir bare ledd av når du kommer løpende med en hund som stod i bånd utenfor barnehagen i 10 minutter. 

Kommet aldri så langt, blir alltid innhentet av hysterisk eier.😂

Skrevet

Politiet har jo ikke annet å gjøre så kjør på. 😂😂😂

Anonymkode: 13fe3...6c4

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommet aldri så langt, blir alltid innhentet av hysterisk eier.😂

Du vet at du bare blir ledd av og omtalt som en drittkjerring blant de andre foreldrene i barnehagen?

Du har ingenting å vinne på om oppføre deg så dårlig.

Pass på så DU ikke blir anmeldt for å stjele andres dyr.  Du skjønner vel at det er noen av de med barn i barnehagen som eier den hunden. Godt du ikke har prøvd det stuntet på meg. Da hadde du nok blitt overrasket 😂😂😂

Skrevet

De tar jo ikke tak i voldtekssaker en gang, og du tror de kommer med full sirene fordi noen har en hund utenfor barnehagen? 😂

Anonymkode: de51f...8e8

Skrevet

Det er nå faktisk ikke lov å binde hunder ved inngangen til butikker, bhg etc av en grunn da. Jeg er ingen hundehater, har hund selv. Det kommer selvsagt an på hvor langt fra inngangen hunden står og hvordan den oppfører seg, men for en del er det faktisk skummelt å gå forbi en hund som f.eks står og bjeffer. Her jeg bor står det i blant en stor rottweiler bundet nær inn/utgangen av butikken, rett til venstre og det er skyvedører. Når dørene går opp så bukser hunden fram så den rykker nesten opp sykkelstativet den er bundet til og bjeffer voldsomt. Om den er aggressiv eller redd vet jeg ikke, men den skremmer vett av folk som går intetanende ut av dørene og det er ikke bra for det bør mange eldre, skrøpelige der som lett kan falle. Tenker det er heller ikke noe særlig bra om man har barn som går litt i forveien eller om det er barn (eller voksne) som har sykkelen sin i det stativet. Vurderer faktisk å kontakte politiet om den står der flere ganger. 

Anonymkode: f49d8...cc4

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at du bare blir ledd av og omtalt som en drittkjerring blant de andre foreldrene i barnehagen?

Du har ingenting å vinne på om oppføre deg så dårlig.

Pass på så DU ikke blir anmeldt for å stjele andres dyr.  Du skjønner vel at det er noen av de med barn i barnehagen som eier den hunden. Godt du ikke har prøvd det stuntet på meg. Da hadde du nok blitt overrasket 😂😂😂

Jeg har ikke barn der, men går forbi to bhg hver morgen.

Og nei, jeg kan ikke anmeldes. Det er derimot forbudt å etterlate hunden sin uten tilsyn utenfor butikk, bhg  eller liknende.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke barn der, men går forbi to bhg hver morgen.

Og nei, jeg kan ikke anmeldes. Det er derimot forbudt å etterlate hunden sin uten tilsyn utenfor butikk, bhg  eller liknende.

Så du bare plukker med deg en hund på veien? Er du sprøyte sprø, skulle vært anmeldt du og

Anonymkode: 4e8e1...fd6

Skrevet

Hund utenfor bhg er vell innafor hvis ikke hunden står rett forran porten, Men om den plager deg bør du enten si i fra til di ansatte eller vente på at eieren kommer for å så si hvorfor det plager deg. Man ringer verken politi, falken, brannvesenet eller barnevernet grunnet en mor eller far som lar hunden vente mens man henter barnet sitt. 

Anonymkode: 32064...457

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du bare plukker med deg en hund på veien? Er du sprøyte sprø, skulle vært anmeldt du og

En forlatt hund kan innbringes. Og det er en mega-uting å binde hunder et sted med masse små barn.

Skrevet

Folk kan jo ikke bare ta en hund med seg når de står i bånd et sted. Hva gjør deg til hundepoliti med rett til å ta med deg hunden når du vet eieren er i butikken? Hva slags rettigheter har du? Bare ute etter å provosere, eller er du av den typen kjerring som går rundt og håndhever regler på egen hånd? 

Anonymkode: 9fccc...429

Skrevet

En forlatt hund kan innbringes. Og det er en mega-uting å binde hunder et sted med masse små barn.

Det er mega-uting å stjele andres hunder og. En dag treffer du på en eier, som gjør at du aldri gjør det igjen

Gjest KenCreek
Skrevet

Nei en hund utenfor en butikk er ikke forlatt. Du ville blitt gjort til latter om du hadde dukket opp på politistasjonen med en hund som sto utenfor Rema mens eieren var inne og handlet 😂😂😂

Skrevet

Sønnen min er redd hunder nettopp fordi en stod bundet utenfor barnehagen. Jeg synes det er veldig trist, for jeg har jo ikke noe ønske om at barna skal være redde for hund. Men denne opplevelsen har satt seg fast i han selv om han ikke husker selve hendelsen. Vi bruker masse tid på å hjelpe han til å være mindre redd

Anonymkode: b1814...1cf

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er syk i hodet ditt.. hva faen gjør det deg at det står bundet en hund utenfor barnehagen, du trenger ikke og kose med den. Bare gå forbi hvis det er så fælt. 

Hater sånne folk som prøver og få ungene sine til å være livredde for hunder. Noe forbasket tull.. hysteriske kjerring.. skjerp deg før du ødelegger barna dine sitt forhold til hund og dyr generelt..  

Det kan vel like gjerne være motsatt... Jeg er livredd hunder selv og ønsker ikke å overføre det til mitt barn. Derfor prøver jeg å unngå at han ser meg i nærheten av en hund, da jeg ikke klarer å styre reaksjonen min. I stedet har pappaen vært sammen med ham i møte med hunder, og småen er dermed ikke redd i det hele tatt, men elsker dem. :) En hund bundet rett utenfor barnehagen som vi måtte gå forbi kunne blitt et problem. Heldigvis ikke opplevd det.

Anonymkode: e9e00...4b2

Skrevet
9 minutter siden, KenCreek skrev:

Nei en hund utenfor en butikk er ikke forlatt. Du ville blitt gjort til latter om du hadde dukket opp på politistasjonen med en hund som sto utenfor Rema mens eieren var inne og handlet 😂😂😂

Det er heller ikke intensjonen. En rasende hylende eier derimot, det funker fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...