Gå til innhold

Noen som har kjennskap til hund med HD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på livskvalitet og hva man kan forvente? Min unghund har nettopp fått dette påvist på ene siden. Dyrlegen sa at det var ganske mye. :( 

Anonymkode: 4d416...20f

Skrevet

Han har høy grad da?

Min var HD fri med hadde på begge albuer, svak grad. Han ble halt ved anstrengelser rundt åtte år. Ble da medisinert i vonde perioder med smertestillende. Hadde normal livslengde. 

Hvorfor spurte du ikke veterinæren om mer? 

Høy grad er jo ganske alvorlig, trolig vil den ikke kunne brukes normalt. 

Anonymkode: 3da21...5bd

Skrevet

Han sa at ikke graderte, men at det var mye til at hunden min er unghund. Han er merkbart stiv og plaget etter å ha løpt etter ball. 

Jeg spurte dyrlegen, men han kunne ikke gi noe svar. Han var bekymret.. 

Skrevet

Her hadde hunden HD middels på ene hoften bak. Hun slet en del om vinteren etter hun ble 5 år. Haltet og hadde smerter på halse vinterdager. Fikk smertestillende disse periodene. Utenom vinteren fungerte hun som alle andre hunder og var en lykkelig hund. Hun gikk litt rart på benet men vi måtte passe på en middels vei med aktivitet og hvile for dette klarte hun ikke regulere selv. 

Best å holde hunden unna dyp snø og lange turer på asfalt eller snø. Beste er ulendt terreng(skog og mark). 

Hun døde desverre 7 år gammel av kreft. Men hun kunne nok leve til 10 år++ tror jeg uten at HD skulle komme i veien for det. 

Anonymkode: 09dd2...130

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her hadde hunden HD middels på ene hoften bak. Hun slet en del om vinteren etter hun ble 5 år. Haltet og hadde smerter på halse vinterdager. Fikk smertestillende disse periodene. Utenom vinteren fungerte hun som alle andre hunder og var en lykkelig hund. Hun gikk litt rart på benet men vi måtte passe på en middels vei med aktivitet og hvile for dette klarte hun ikke regulere selv. 

Best å holde hunden unna dyp snø og lange turer på asfalt eller snø. Beste er ulendt terreng(skog og mark). 

Hun døde desverre 7 år gammel av kreft. Men hun kunne nok leve til 10 år++ tror jeg uten at HD skulle komme i veien for det. 

Anonymkode: 09dd2...130

Takk for fint svar :) 

Hunden vår er bare to år og blir stiv etter et par turer etter ballen nå i kulda. Vi bor i skogen så her finnes ikke asfalt. 

Veldig redd for at dette vil være ødeleggende for hans livskvalitet. Han kan ikke hoppes med, ikke løpe for lenge eller gå lange turer så vi må bare se hvor lenge det kan holde på sånn her. 

Skrevet

Ingen andre? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...