Gå til innhold

YRKE - må bestemme meg på EN måned!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke høgskole om en måned, og synes dette er skremmende. Hvilken utdannelse tenker dere passer til meg?

- Introvert

- Veldig glad i barn

- Flink i språk

- Elendig i matte

Setter pris på alle innspill 🙂

Anonymkode: 0d7ed...cea

Skrevet

Barnehagetante?

Anonymkode: 09cbb...e9e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnehagetante?

Driver å vurderer dette veldig 🙂 Takk for innspill! 

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Barnehagetante?

Bacherolette fra tanteskolen da?

Hi, hva kunne du tenke deg å jobbe med?

Anonymkode: cbb18...56f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Driver å vurderer dette veldig 🙂 Takk for innspill! 

Go for it 😊 

Skrevet

Sosionom, barnevernspedagog,vernepleier, lærer, sykepleier, tannlege.. Synes du hadde mange fine egenskaper oh tror uansett hva du velger så blir det bra. De fleste er ikke glad eller god i matte, men regner med at du ikke har strøket. Et lite forslag er å skaffe deg amerikanske lærebøker i matte, de er så utrolig mye bedre enn norske. Lykke til med valget.

Anonymkode: 56fef...acc

Skrevet

Og liker du skole? Kunne du tenke deg å studere lengre på et universitet eller kortere på en høyskole? 

Førskolepegdagog

Småskolelærer

Barnevernspedagog

Sykepleie 

Ville valgt en profesjonsrettet utdannelse og ikke årsstudier i utviklingsstudier etc.

Anonymkode: bb8ad...73a

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal søke høgskole om en måned, og synes dette er skremmende. Hvilken utdannelse tenker dere passer til meg?

- Introvert

- Veldig glad i barn

- Flink i språk

- Elendig i matte

Setter pris på alle innspill 🙂

Læreryrket er ekstremt sosialt. Det holder ikke å være god med barna. Det forventes at du skal sosialisere med kolleger og foreldre også. Jeg er introvert/ekstrovert og læreryrket tapper meg. Ikke så mye på grunn av arbeidsmengden, men alt rundt eneste grunnen til at jeg blir er feriene.

Om jeg var deg, ville jeg ha utdannet meg innenfor språk og blitt tolk/oversetter. 

Anonymkode: 356d8...a82

Skrevet

Barnehage er underbetalt og fryktelig slitsomt. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Læreryrket er ekstremt sosialt. Det holder ikke å være god med barna. Det forventes at du skal sosialisere med kolleger og foreldre også. Jeg er introvert/ekstrovert og læreryrket tapper meg. Ikke så mye på grunn av arbeidsmengden, men alt rundt eneste grunnen til at jeg blir er feriene.

Om jeg var deg, ville jeg ha utdannet meg innenfor språk og blitt tolk/oversetter. 

Finnes det mange oversetterjobber nå til dags, da?

Anonymkode: bb8ad...73a

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnehage er underbetalt og fryktelig slitsomt. 

Er du barnehagelærer?

Jeg utdannet med til vernepleier, og jobber i bolig. Angrer med for at jeg ikke heller ble barnehagelærer. Jeg har jobbet i barnehage i flere år som assistent før, så vet hva det går ut på. Jeg søker på andre stillinger, men er ikke så lett å få.

Du bør å tenke på om du faktisk får jobb etterpå?

Anonymkode: 2a375...f75

Skrevet

Hva med bibliotekar? Kunne jeg tenkt meg selv, og de jobber mye med barn.

Tannpleier? De trenger folk som er flinke med barn.

Anonymkode: 8dfc2...209

Skrevet

Å være barnevernsped. og jobbe med mennesker fordrer at man er utadvent, byr på seg selv og tar initiativ til kontakt og samspill. Å være introvert kan by på noen utfordringer, iallfall om du vil jobbe i barneverntjenesten eller miljøterapi 

Anonymkode: 09477...799

Skrevet

Hvis du ikke vil gjøre noe med mattekunskapene dine utelukker jo det de fleste jobber men du kan forhåpentlig vis det mest grunnleggende som de fire regneartene, prosent, brøk og enkel statistikk?

Anonymkode: d558e...cbd

Skrevet

Barnehagelærer. Men det kan nok være en utfordring siden du er introvert, for det er en jobb hvor du byr på deg selv hele tiden. Matte er ikke noe problem

Anonymkode: 85353...ff7

Skrevet

Førskolelærer? 😊

Anonymkode: 132ac...294

Skrevet

Sykepleier? At du er introvert lærer du deg å leve med. Sykepleieryrket er en manøver i smaltalk. 

Jeg er intensivsykepleier og jeg elsker jobben min, selv etter 15 år. 

Anonymkode: 96549...c30

Skrevet

Sykepleier krever en del matte. Men min søster som ikke er så flink i det, har tatt sykepleien i voksen alder og går nå videreutdanning til anestesi. Så det går an

Ellers er sosionom et bra valg med flere mulige arbeidssteder enn barnevernspedagog. (Jeg er barnevernspedagog men jobber på høyskolen med sosionomer nå)

Anonymkode: d1777...96b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sykepleier krever en del matte. Men min søster som ikke er så flink i det, har tatt sykepleien i voksen alder og går nå videreutdanning til anestesi. Så det går an

Ellers er sosionom et bra valg med flere mulige arbeidssteder enn barnevernspedagog. (Jeg er barnevernspedagog men jobber på høyskolen med sosionomer nå)

Pluss: ikke vær bekymret for om du er introvert. Det er bruk for introverte personer også i sosialt arbeid, og i løpet av studiet får du masse øvelse på å bli god i samtaler og møter. 

Skrevet

Jeg er introvert og trives veldig godt som jurist og saksbehandler i staten. Mange jobbmuligheter, god lønn og trenger ikke skravle så mye med så mange. Førskolelærer hadde jeg også lyst til å bli, men tror alt det sosiale hadde blitt slitsomt. Syns også bibliotekar var et godt forslag, men det er vel ganske få jobber innen det.

Anonymkode: 05a8e...7f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...