Gå til innhold

Mannen er hysterisk pga lus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår har fått hodelus å mannen min er jo helt hysterisk! Han mener vi må vaske ned hele huset,bytte sengesett hver dag til kur nummer 2 er tatt,ta vekk kosedyret i flere uker,den småen pleier å sove med. Er det virkelig nødvendig å gjøre alt dette?

Anonymkode: 29789...87c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, det er bare lus ;)

En runde i tørketrommelen tar livet av evt lus i bamsen, eller en dag i fryseren. Da vi hadde det i hus tok vi skjerf, luer o.l. i tørketrommelen. Der blir det såpass varmt at de dør.

Vi skiftet på sengene dagen etter første kur og dagen etter andre kur, tok kuren på kvelden. Kammet med lusekam annenhver dag mellom kurene.

Anonymkode: 15491...2da

Skrevet

Slik jeg har forstått det, er ikke det nødvendig. Bytt gjerne sengetøy litt oftere akkurat nå, men husk at lus og luseegg overlever bare i håret på hodet. Det overlever ikke på resten av kroppen, eller på andre ting.

Anonymkode: 675d5...6f1

Skrevet

Vi har dessverre ikke tørketrommel mem da får tiger kosedyret noen timer i frysen istedet :P Sengetøyet som kan være lus i holder det å vaske det på 60 grader? Eller bør vi fryse det også først?

Skrevet

Å hvilket lusemiddel anbefaler dere? Var så mange å velge mellom.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har dessverre ikke tørketrommel mem da får tiger kosedyret noen timer i frysen istedet :P Sengetøyet som kan være lus i holder det å vaske det på 60 grader? Eller bør vi fryse det også først?

Holder i massevis å vaske på 60 grader, tror lus dør på 40-45 grader.....

Men som tidligere sagt i tråden her så klarer ikke lus som har "falt av" hodet å legge egg et nytt sted, de blir så svekket selv om de lever, at de ikke utgjør noen fare.

Anonymkode: 15491...2da

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Vask det på 90 grader for mannens skyld. Men det er helt unødvendig :)

Anonymkode: dec3a...621

Skrevet

Kjøp linicin solution på apoteket, den grønne. Den virker, ikke kjøp shampoen! 

Anonymkode: 0d2fd...a47

Skrevet

Da sønnen min fikk lus fant jeg frem klippemaskinen og kjørte den på 4mm på hodet hans, vasket sengetøyet og tok en runde men lusekam og Vipps var alt borte

Anonymkode: 1de4d...61a

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okey takk for svar,da skal jeg kjøpe den inn imorgen :)

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen vår har fått hodelus å mannen min er jo helt hysterisk! Han mener vi må vaske ned hele huset,bytte sengesett hver dag til kur nummer 2 er tatt,ta vekk kosedyret i flere uker,den småen pleier å sove med. Er det virkelig nødvendig å gjøre alt dette?

Nei, det er myter. Lusa lever bare i noen timer, kanskje et døgn uten mat. Legg kosedyret i fryseren (mest for å berolige mannen) og la sengetøyet ligge. 

Vaske ned huset er jo flott, men lus sitter ikke på gulv, vegger eller bokhyller. Det eneste dere blir kvitt da, er støvet! 

Anonymkode: 7ef2a...597

Skrevet

Neida, dere trenger ikke det. Men jeg tror jammen jeg hadde latt han vaske ned hele huseet :)

Anonymkode: fcf08...e28

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Neida, dere trenger ikke det. Men jeg tror jammen jeg hadde latt han vaske ned hele huseet :)

Signerer denne! 👆😅

Anonymkode: 675d5...6f1

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det ble jo gjort i desember uansett :P

Skrevet

Å kan jeg ta lusekur selv om jeg enda ikke har funnet noen på meg selv enda? Jeg er garantert blitt smittet for småen har sovet en del i min seng pga han har vært syk,å jeg har ganske langt hår å da lettere for å bli smittet. Jeg syns det klør men finner ikke noe lus. Men fristende å ta lusekur uansett.

Skrevet

Kjøp nullus! Effektiv som bare rakker'n, og gir ikke resistente lus. 

www.nullus.no 

Anonymkode: d4ee5...9a4

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får du veldig fettete hår av den? Har brukt sjampoo mot lus før å måtte jo vaske håret 3 ganger med vanlig sjampoo etterpå pga håret var så fett :S

Skrevet

Ikke nødvendig med rundvask, men det trenger du jo ikke si til mannen. Si heller at du ikke har tid, så han må gjøre det 😂 

Anonymkode: 79923...2fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...