Gå til innhold

Hva blir du mest glad for å få servert på jentekveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller hva hadde du ønsket å fått servert?

Anonymkode: 0e1e6...331

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat jeg ikke har laget selv holder lenge for meg.

Skrevet

Tapas!!

Anonymkode: e2482...298

Skrevet

Her har vi veldig lave skuldre, og møtes en gang i måneden (rullerer på hvem som har det) 

Vi serverer potetgull, litt snop, kake om vi har rukket å bake pluss brus og kaffe. 

Veldig enkelt og greit, ingen skal "grue seg" fordi det er så stress, og middag spiser vi med familien før vi kommer 

Anonymkode: 6c7c6...ba9

Skrevet

Ferske rundstykker, diverse pålegg og kakao/te

Eller en god suppe med rundstykker og smør

Skrevet

Kommer helt an på vær og årstid. I dag ville jeg satt mest pris på en god gryte, enten det er med kjøtt, kylling eller linser. Gjerne ferskt brød til.

Men jeg er en enkel gjest, jeg liker all mat mer eller mindre.

Anonymkode: 37d46...ce4

Skrevet

Jeg blir fornøyd med å få noe servert🙂, men hvis jeg skal mene noe mer, så liker jeg å få servert noe jeg ikke lager selv. Jeg syns også det er kjedelig med toro, men det trenger ikke å bety at vertinnen må ha brukt hele dagen på kjøkkenet for at jeg skal bli fornøyd. 

Anonymkode: 3b4e8...bd9

Skrevet

Aller helst en gryte av noe slag. Tapas er noe av det teiteste jeg vet om.

Vi pleier å ta med litt hver og så blir det en middag. Den som er vertinne lager gryterett, gjestene tar med vin, potetgull, sjokolade, salat og brød. 

Anonymkode: c8987...c79

Skrevet

Småmat som sushi, tapas, oster etc. 

Anonymkode: 75ee5...d7b

Skrevet

Smågodt, chips, Sjokolade, is, brownies, ost og kjeks, spekefat 🙂

Anonymkode: 7c701...3ba

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aller helst en gryte av noe slag. Tapas er noe av det teiteste jeg vet om.

Vi pleier å ta med litt hver og så blir det en middag. Den som er vertinne lager gryterett, gjestene tar med vin, potetgull, sjokolade, salat og brød. 

Hvorfor er tapas teit? Det er jo vanlig mat, bare flere små retter i stedet for en stor. Den største fordelen er jo at alle, stort sett, får noe de syns er godt og man kan la vær å spise det man syns er kjedelig. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er tapas teit? Det er jo vanlig mat, bare flere små retter i stedet for en stor. Den største fordelen er jo at alle, stort sett, får noe de syns er godt og man kan la vær å spise det man syns er kjedelig. 

Jeg sier ikke at det er teit, men at jeg synes det er teit. Mange små retter som sjelden passer til hverandre, så må man ta i flere omganger så sauser osv ikke blander seg og man må ofte skylle tallerkenen fordi det smaker skikkelig dritt om man blander det ene med det andre. Jeg liker ikke å få det servert. 

Problemet mitt med tapas er at man ofte tenker hva som er godt hver for seg og ikke at det bør være en helhet i det slik at man feks kan bruke en saus som passer til alt i stedet for 3-4 sauser som blir brekkmiddel når de blandes.

Skrevet

Nesten hva som helst. Nydelig å komme på besøk og bli servert mat. Litt nedtur om det hadde vært Toro tomatsuppe, men det hadde sklidd ned det også.

Anonymkode: d138b...9ab

Skrevet

Hjemmelaget suppe. M brød/rundstykker/loff til.

Da koser jeg meg skikkelig.

Anonymkode: 2b5f8...4d6

Skrevet

Gode oster og spekemat, godt brød og aioli. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier ikke at det er teit, men at jeg synes det er teit. Mange små retter som sjelden passer til hverandre, så må man ta i flere omganger så sauser osv ikke blander seg og man må ofte skylle tallerkenen fordi det smaker skikkelig dritt om man blander det ene med det andre. Jeg liker ikke å få det servert. 

Problemet mitt med tapas er at man ofte tenker hva som er godt hver for seg og ikke at det bør være en helhet i det slik at man feks kan bruke en saus som passer til alt i stedet for 3-4 sauser som blir brekkmiddel når de blandes.

Saus til tapas? 🤨 Er vel ikke så mye annet enn albondigas som serveres i saus stort sett?

poenget med tapas er jo nettopp at rettene skal smake forskjellig! Det er derfor det er så digg!

Skrevet

Lefse med røkelaks og/eller spekeskinke! 😍 Veldig godt. Det kan lages dagen i forveien og stå i kjøleskapet, då blir det best. Eg liker og å lage det med tortillalefse. 

Eller du kan servere ost, kjeks og druer. Alltid ein slager! 😊

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Saus til tapas? 🤨 Er vel ikke så mye annet enn albondigas som serveres i saus stort sett?

poenget med tapas er jo nettopp at rettene skal smake forskjellig! Det er derfor det er så digg!

Jeg synes ikke det

Skrevet

Jeg er en superenkel gjest som er glad for alt som kan spises 😁
lasagne
nachos er jo kjempegodt
wok
vårruller med forskjellige sauser eller andre ting å dyppe i
pizza
gratinerte tortillalefser/enchiladas
bali kyllinggryte eller tikka masala med varme nanbrød til

Anonymkode: b994c...927

Skrevet

Pleier ikke være kravstor når jeg skal på jentekveld, , så spiser nesten hva som helst , men ikke påsmurte lefser med naturell ost og spekemat. 

Anonymkode: 295ef...f03

Skrevet

Jeg lager som regel nanbrød med kyllingcurry og grillet tandoorikylling med ris og yogurtsaus😋

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Sushi

Lasagne med salat og rundstykker

Suppe (veldig kjekt hvis man spiser middag hjemme med familien før man drar på jentekveld)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...