Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #1 Skrevet 12. januar 2019 Jeg jobber man-fre i kommunal ia bedrift. Jeg er alene om omsorgen for barn, og lurer derfor på om sykt barn dager telles også i helgen, selv om dette ikke er jobbdager? Eks om jeg er borte med sykt barn fredag og mandag, så telles dette som fire dager, selv om jeg bare er borte to jobbdager? Noen som vet? Har allerede vært hjemme hele denne uka, og er redd for å bruke opp alle dagene, ser barnet mest sannsynlig er sykt også på mandag, så vurderer å få besteforeldrehjelp denne dagen for ikke å bruke opp tre dager med sykt barn for en dag hjemme... Anonymkode: 7adb9...2f2
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #2 Skrevet 12. januar 2019 Helg teller ikke. Er barnet sykt fra fredag til mandag, er det bare to dager. Anonymkode: 7653b...3e4
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #3 Skrevet 12. januar 2019 Sykt barn dager regnes kun enkeltvis. Er barnet sykt fredag og mandag, brukes bare to sykedager. Anonymkode: 2e824...cac
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #4 Skrevet 12. januar 2019 Det samme gjelder og egenmeldingdager. Anonymkode: 7653b...3e4
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #5 Skrevet 12. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det samme gjelder og egenmeldingdager. Anonymkode: 7653b...3e4 Det stemmer ikke Anonymkode: 17d40...114
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #6 Skrevet 12. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det stemmer ikke Anonymkode: 17d40...114 Det gjør det her jeg jobber. Anonymkode: 7653b...3e4
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #7 Skrevet 12. januar 2019 Med egenmeldinger telles helgen med, men sykt barn er enkeltdager... Anonymkode: 663f3...217
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #8 Skrevet 12. januar 2019 Egenmeldingsdager fredag til mandag er 4 dager, synes det er OK slik at ikke folk misbruker desse dagene. Sykt barn er enkle dager Anonymkode: 19fdd...238
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #9 Skrevet 12. januar 2019 Om du har mulighet til å bruke besteforeldre uten det store om og men ville jeg gjort det uansett. Anonymkode: 0d404...1fc
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #10 Skrevet 12. januar 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det gjør det her jeg jobber. Anonymkode: 7653b...3e4 Er du sikker på det? Da har dere en ordning som ikke er vanlig for andre Anonymkode: 17d40...114
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #11 Skrevet 12. januar 2019 Helgen telles ikke med dersom man ikke skulle ha jobbet helgen. Men arbeidsgiver kan kreve dokumentasjon fra 4. dag og da telles helgen med selvom ansatt ikke skulle ha jobbet helg. Vårt fraværsystem har problemer da noen jobber helger for det er satt opp etter reglen i FOlketrygdloven (dvs kun hverdager). Da klarer systemet ikke telle hvor manger vi har brukt totalt dersom vi legger inn lørdager og søndager. Kan det være derfor du over her tror det ikke telles med hos dere? Anonymkode: 6b490...0c9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #12 Skrevet 12. januar 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du har mulighet til å bruke besteforeldre uten det store om og men ville jeg gjort det uansett. Anonymkode: 0d404...1fc Om og men er det ikke. Bestemor jobber 100% og måtte tatt seg fri fra jobben da. Siden det er mine barn ønsker jeg jo helst å klare meg selv i forhold til pass når de er syke. Hun hadde helt sikkert stilt opp da Anonymkode: 7adb9...2f2
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #13 Skrevet 12. januar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om og men er det ikke. Bestemor jobber 100% og måtte tatt seg fri fra jobben da. Siden det er mine barn ønsker jeg jo helst å klare meg selv i forhold til pass når de er syke. Hun hadde helt sikkert stilt opp da Anonymkode: 7adb9...2f2 Da er det "om og men" i mine øyne. Hadde du hatt en pensjonert besteforeldre som lett stilte opp, synes jeg at det er lojalt ovenfor arbeidsgiver og kolleger (og samfunnet) å bruke bestemor. Kjekt for bestemor og barn også i en slik "alle barn trenger en landsby"-tenkning. Men, så lenge hun også må ta seg fri, så skjønner jeg at du velger å gjøre det sjøl Anonymkode: 0d404...1fc
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #14 Skrevet 12. januar 2019 Nei, sykt barn teller bare enkeltdager, så helgen teller ikke med Men som tidligere nevnt kan arbeidsgiver kreve dokumentasjon fra lege på at barnet faktisk er sykt når det har gått fire dager, og da teller helgen med Anonymkode: ca22b...c1f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #15 Skrevet 12. januar 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da er det "om og men" i mine øyne. Hadde du hatt en pensjonert besteforeldre som lett stilte opp, synes jeg at det er lojalt ovenfor arbeidsgiver og kolleger (og samfunnet) å bruke bestemor. Kjekt for bestemor og barn også i en slik "alle barn trenger en landsby"-tenkning. Men, så lenge hun også må ta seg fri, så skjønner jeg at du velger å gjøre det sjøl Anonymkode: 0d404...1fc Det er ikke alle som har familie rundt seg som har mulighet til å stille opp. Både pga avstand eller fordi de ikke er i stand til å ta vare på små barn. Så det er ikke så enkelt for alle å bare hente inn andre for at det skal være lojalt ovenfor arbeidsgiver, kolleger og samfunnet. Jobber man med småbarnsforeldre, vet man at det kan være noe fravær pga sykdom. Anonymkode: 9c8dd...86d
LeTwinsA Skrevet 12. januar 2019 #16 Skrevet 12. januar 2019 I ia bedrifter telles helgene med ved egenmelding. men ikke sykt barn dager.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #17 Skrevet 12. januar 2019 32 minutter siden, LeTwinsA skrev: I ia bedrifter telles helgene med ved egenmelding. men ikke sykt barn dager. Helt korrekt Anonymkode: 12972...256
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #18 Skrevet 12. januar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke alle som har familie rundt seg som har mulighet til å stille opp. Både pga avstand eller fordi de ikke er i stand til å ta vare på små barn. Så det er ikke så enkelt for alle å bare hente inn andre for at det skal være lojalt ovenfor arbeidsgiver, kolleger og samfunnet. Jobber man med småbarnsforeldre, vet man at det kan være noe fravær pga sykdom. Anonymkode: 9c8dd...86d Og sånn er det jo bare. Det at det ikke er enkelt eller mulig for noen, gjør jo ikke at de som kan gjøre det enkelt ikke bør gjøre det. Det var HI som nevnte at hun jo kunne kalle inn besteforelder - og det var bakgrunnen for at jeg mente noe - med forbehold om at det var enkelt, og uten "om og men". Anonymkode: 0d404...1fc
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2019 #19 Skrevet 12. januar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Om du har mulighet til å bruke besteforeldre uten det store om og men ville jeg gjort det uansett. Anonymkode: 0d404...1fc Hi spør om de formelle reglene for beregning av sykt barn dager, hun spurte ikke hva du ville ha gjort, hun er nok i stand til å ta en fornuftig avgjørelse ut i fra sin egen situasjon, som du overhodet ikke vet noe om. Anonymkode: 58db8...b20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå