Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Har nettopp blitt arbeidsledig og søkt dagpenger, ble innkalt nesten med engang til felles info møte. Så er spørsmålene mine: hvor lang tid tar det før man blir satt på jobbklubb? Og hvor lenge mister jeg dagpenger om jeg takker nei til jobb klubb? Mister jeg dem for alltid eller noen mnd? Er overhodet ikke intressert i å gå på jobbklubb, deltok under tvang på det for 10 år siden og det gav meg ingenting! Anonymkode: edc37...447
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Om du overhodet ikke vil bli med på opplegget til nav får du ikke dagpenger nei, de krever at du er med. Anonymkode: d389e...79a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Ja, da mister du de Anonymkode: 816d5...40d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har nettopp blitt arbeidsledig og søkt dagpenger, ble innkalt nesten med engang til felles info møte. Så er spørsmålene mine: hvor lang tid tar det før man blir satt på jobbklubb? Og hvor lenge mister jeg dagpenger om jeg takker nei til jobb klubb? Mister jeg dem for alltid eller noen mnd? Er overhodet ikke intressert i å gå på jobbklubb, deltok under tvang på det for 10 år siden og det gav meg ingenting! Anonymkode: edc37...447 Ting kan ha blitt bedre på 10 år da, til og med i nav.......... Anonymkode: 816d5...40d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 Eg blei satt i kategorien "jobbsøker som klarer seg sjølv" og måtte kun møte på eit par infomøter i løpet av eit heilt år. Anonymkode: 5df5f...4c2
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eg blei satt i kategorien "jobbsøker som klarer seg sjølv" og måtte kun møte på eit par infomøter i løpet av eit heilt år. Anonymkode: 5df5f...4c2 Det var ikke årsaken, det var manglende ressurser i din kommune. Også alle som det står klarer seg selv må delta. Anonymkode: 85fc2...c02
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 Å delta på jobb-klubb er ikke nødvendigvis et absolutt krav. Jeg ble oppringt og tilbudt plass på jobbklubb og takket selvfølgelig ja selv om jeg visste at jeg mest sannsynlig ville få lite ut av det. Da sukket saksbehandleren høyt og sa: "Men tror du det er noen vits? Jeg ser at du er 36 år, har jobbet siden du var 17 og har doktorgrad. Skal du sitte der blant alle 20-åringene som må bli fortalt at man ikke blåser tyggegummi-bobler på jobbintervju. Jeg gir plassen til noen andre hvis det er greit for deg." Det var selvfølgelig greit for meg. Anonymkode: 3f6b9...97a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 Hvor lenge mister man dagpengene? Noen som vet? Kan være interessert i andre tiltak men ikke jobbklubb. Anonymkode: edc37...447
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #9 Skrevet 9. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvor lenge mister man dagpengene? Noen som vet? Kan være interessert i andre tiltak men ikke jobbklubb. Anonymkode: edc37...447 Du mister de frem til du vil være med på opplegget deres.... Anonymkode: d389e...79a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #10 Skrevet 9. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du mister de frem til du vil være med på opplegget deres.... Anonymkode: d389e...79a Huff..får håpe jeg har fått meg nytt arbeide til da 🙄 husker bare for 10 år siden at dette var noe som ikke passet for meg. Kastet bort 6 uker på tull og fikk heldigvis jobb helt på egenhånd den gangen Anonymkode: edc37...447
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #11 Skrevet 9. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff..får håpe jeg har fått meg nytt arbeide til da 🙄 husker bare for 10 år siden at dette var noe som ikke passet for meg. Kastet bort 6 uker på tull og fikk heldigvis jobb helt på egenhånd den gangen Anonymkode: edc37...447 Hva var det som ikke passet for deg da? Anonymkode: 816d5...40d
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #12 Skrevet 10. januar 2019 Jeg gikk 4 uker på det i 2012 og må si jeg fikk absolutt alt ut av det. Fikk skrevet skikkelig CV, søkte pø jobber og fikk til slutt drømmejobben min som jeg har hatt siden. Lærte masse om meg selv via tester og ble kjent med forskjellige folk i alle andre som utvekslet sine erfaringer. Jeg hadde vært yrkesaktiv i 8 år før jeg mistet jobben pga nedleggelse,og vil si at alle de andre som var på kurset var oppegående folk som hadde vært like uheldig som meg. Ingen tyggegummi-blåsende 20-åringer som tvinnet hår..... Anonymkode: 8b97f...ba0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2019 #13 Skrevet 10. januar 2019 Jeg har vært på to ulike «jobbklubber» via nav. Det første var sånn du har erfart, ga meg veldig lite. Det andre var på Folkeuniversitetet med skikkelige veiledere med gode kontakter på arbeidsmarkedet. Der lærte jeg en hel del, det var morsomt og fikk god kontakt med flere av kursdeltakerne. Har fortsatt kontakt med noen av dem, 5 år senere. Det ble dessverre ikke jobb på meg etter det kurset heller, men det var pga en gammel skade som ble slått opp igjen og jeg måtte operere kneet. Fikk dog jobb bare uker etter at opptreningen var ferdig. Du mister dagpengene hvis du ikke deltar. Anonymkode: 92de0...d03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå