Gå til innhold

Noen som har dovnet bort i leppa før??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at armer og bein er vanlig..Jeg våknet i natt av at underleppa var helt rar, akkurat slik som hvis fingrene dine har sovnet..Den kom seg igjen med den gang omtrent, så spørs om jeg hadde ligget rart, bitt meg på leppa el noe..Var så trøtt så rakk ikke å bli redd men har da aldri opplevd det med leppa før 😂

Anonymkode: 57b61...0c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg får sånn hele tiden over alt på kroppen!! alle rare plasser..Sykt irriterendes..

Ikke farlig (tror jeg), sier svigermor(sykepleier) til meg... mest sannsynligvis nerver som i "klem". Får du det oftere på sikt og vondere eller andre ting. så er det bare å høre med legen :D 

Anonymkode: 6dedc...5eb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vet at armer og bein er vanlig..Jeg våknet i natt av at underleppa var helt rar, akkurat slik som hvis fingrene dine har sovnet..Den kom seg igjen med den gang omtrent, så spørs om jeg hadde ligget rart, bitt meg på leppa el noe..Var så trøtt så rakk ikke å bli redd men har da aldri opplevd det med leppa før 😂

Det kan også være allergi 

Anonymkode: b511f...2c9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

jeg får sånn hele tiden over alt på kroppen!! alle rare plasser..Sykt irriterendes..

Ikke farlig (tror jeg), sier svigermor(sykepleier) til meg... mest sannsynligvis nerver som i "klem". Får du det oftere på sikt og vondere eller andre ting. så er det bare å høre med legen :D 

Det er definitivt ikke normalt. 

Og det er ikke bare å høre med legen.. de vet som oftest ikke hva det er. Så tar de mr, ct og blodprøver uten funn. 

Anonymkode: b511f...2c9

Skrevet

Jeg pleier å våkne av at fingrene og armene har dovnet bort og da har jeg ligget med dem under hodet eller ligget oppå dem..Ei natt var det ene beinet, da var det katten som lå oppå dyna mellom beina mine, så lå nok sånn at jeg ikke skulle sparke han...I natt vet jeg ikke h ordna jeg lå, for våknet av at latt en ville inn, var da jeg merket at leppa var doven..Men var så trøtt at jeg sovnet igjen med en gang og den var ikke slik i dag tidlig...Den har prikket litt idag da når jeg tenker etter, kjenner ikke noe når jeg ikke tenker på det 🙈Akkurat som jeg er litt sår rundt munnen..

Hi

Skrevet

fant dette på nettet om omtren dett samme som du lurer på :

"nummenhet i ansikt, munnen, tunge og øyemuskler. 
Stramhet et stykke under huden, en slags krampe, en slags knute på varierende steder pluss at dette kommer og går er uspesifikt i mine øyne og ”flagger derfor ikke rødt” (altså ikke varsel på noe alvorlig)."

Var akkurat hos legen i dag, faktisk! Men nesten det samme. nummethet i kinn, på siden ved leppen og tinning og mange andre rare plasser på kroppen.. Ikke noe å bekymre seg over sa han. og at jeg bare måtte følge med og at jeg har fått ny kontroll om et par mnd. Tok også noen prøver og ekg..mest sannsyneligvis bare noen nerver som er litt stramme/kommer i klem under benstruktur eller stramme muskler..  

Legen ville jeg skulle gå til en fysioterapaut :)

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

fant dette på nettet om omtren dett samme som du lurer på :

"nummenhet i ansikt, munnen, tunge og øyemuskler. 
Stramhet et stykke under huden, en slags krampe, en slags knute på varierende steder pluss at dette kommer og går er uspesifikt i mine øyne og ”flagger derfor ikke rødt” (altså ikke varsel på noe alvorlig)."

Var akkurat hos legen i dag, faktisk! Men nesten det samme. nummethet i kinn, på siden ved leppen og tinning og mange andre rare plasser på kroppen.. Ikke noe å bekymre seg over sa han. og at jeg bare måtte følge med og at jeg har fått ny kontroll om et par mnd. Tok også noen prøver og ekg..mest sannsyneligvis bare noen nerver som er litt stramme/kommer i klem under benstruktur eller stramme muskler..  

Legen ville jeg skulle gå til en fysioterapaut :)

Takk for svar 😊 Jeg sliter med stramme muskler både her og der, så fant ut i går at det er nok jeg som hadde vært stram rundt munnen (det prikket rundt munnen) for når jeg strammet med vilje så kom den prikkefølelden tilbake...Og i natt har det ikke vært noe,så er ikke bekymret..Men skal snakke med fysioterapeuten min om det i slutten av mnd allikevel 😊

Høres ut som du kan ha god nytte av fysio 👌

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...