Gå til innhold

Kjøreskole, kommer de hjem å henter deg til timen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en sønn som driver å tar kjøretimer nå og de avtaler gjerne et møtepunkt så det ikke brukes av timen for å hente.

Nå en person er ferdig med sin kjøretime kl 10 begynner gjerne neste kjøretime kl 10, om kjørelæreren da må kjøre hjem til deg for å hente deg spiser det av din kjøretime, og den er dyr...

Kjørelæreren kan egentlig plukke deg opp, men de færreste gjør det på den måten.

Anonymkode: 05266...59b

Gjest Minnieropptatt

Da jeg tok lappen for ca 19 år siden, var det mulighet for det. Jeg bor et sted der det går ca 3 busser i døgnet og ingen på lørdag og søndag. De gangene jeg hadde kjøretime på lørdag, avtalte vi at kjørelæreren kom og hentet meg. Tror vi kjørte hjem en gang og. Men, jeg tror ikke de gjør det for hver elev. Det går bort mye tid pr elev hvis de skal hente hver gang. 

Vi startet nesten alltid kjøretimene på skolen jeg gikk på, og han satt meg av hjemme når timen var over eller evt på skolen når jeg tok kjøretimene i fritimer. Jeg bodde sentralt og ca 2-3 min å kjøre fra der kjøreskolen holdt til. Han hentet meg hjemme en gang og det var når jeg hadde oppkjøring tiiidelig om morgen 😊 

Anonymkode: 4d0f5...9df

Annonse

Det kommer an på hvor du bor, kjøreskole og avtaler dere gjør. 

Da Norge er et vident land, med varierende topografi og innbyggertall, så blir det umulig å få et godt svar på et så generelt spørsmål :) Hadde du spurt "er det vanlig at kjøreskole i Trondheim møter deg hjemme?" Så ville du kanskje fått litt likere svar. ☺️

Anonymkode: a7af0...be5

Her hvor jeg bor, i en liten by, er det vanlig at man blir hentet der man er, på skolen, jobb eller hjemme hvis ikke annet er avtalt. Er uansett bare 3-4 min å kjøre fra kjøreskolen og uansett hvor i byen.

Anonymkode: f4943...77a

• 5 år senere...

Ideelt sett kunne elevene øvelseskjører til neste elev (som er hjemme eller kanskje på skolen). Da slipper elever å bli kjørt til kjøretimen om det for eksempel ikke er en buss. 

Sånn gjøres det i Danmark hvor jeg tok lappen.

cjuulb skrev (23 minutter siden):

Ideelt sett kunne elevene øvelseskjører til neste elev (som er hjemme eller kanskje på skolen). Da slipper elever å bli kjørt til kjøretimen om det for eksempel ikke er en buss. 

Sånn gjøres det i Danmark hvor jeg tok lappen.

Hva med den eleven som har hatt kjøretimen da, skal den havne en eller annen vei som de kanskje ikke vet hvor er engang, og komme seg hjem derfra da?

Anonymkode: 58da2...1a5

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...