Gå til innhold

Menn som kler seg ut som dame - lever familieliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes hele greia med transeksualitet er merkelig. Forstår ikke hva greia er, men normalt, det er det IKKE. Det blir aldri normalt heller. Bare merkelig. 

Anonymkode: d1e6a...90a

Fortsetter under...

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig. Normen er nettopp normen fordi det er der folk flest ligger. 

Anonymkode: faf7b...766

Feil. Det er ikke antall som definerer normalitet. Vi snakker ikke om kroppsvekt her, altså. 

I psykologien er alt normalt helt til det blir sykelig. Uansett om det er en million eller bare én som driver med det. Bl a har man fjernet homofili som diagnose, selv om folk flest er hetero. 

Å ha blomstrete bluse på er ikke definert inn under noen diagnose. Dermed er det like normalt som å ha annet tøy på.

Anonymkode: 7b2b6...582

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes hele greia med transeksualitet er merkelig. Forstår ikke hva greia er, men normalt, det er det IKKE. Det blir aldri normalt heller. Bare merkelig. 

Det er ikke VANLIG. 

Men det noe annet enn "normalt". 

Skrevet

Mange gretne her i dag?! 

Skjekk ut linken "Sexy tunes"!

Oj😱 En mann i dameklær! 💃

Anonymkode: 76743...f97

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke VANLIG. 

Men det noe annet enn "normalt". 

Sant. Men tror likevel transeksualitet er i hodet på folk. Det er ikke dermed sagt at disse mennene er damer... Du blir jo ikke dame bare fordi at du vil? Man er FØDT dame, ferdig med det. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sant. Men tror likevel transeksualitet er i hodet på folk. Det er ikke dermed sagt at disse mennene er damer... Du blir jo ikke dame bare fordi at du vil? Man er FØDT dame, ferdig med det. 

Er man født til å gå i skjørt, mener du..? Man er født NAKEN. Hva man tar på seg av tøy etterpå er noe annet. Kvinne-identiteten sitter ikke i blomstermønsteret på blusen; i så fall er ikke jeg kvinne, for jeg har ikke et eneste plagg med blomster på!

Annonse

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er man født til å gå i skjørt, mener du..? Man er født NAKEN. Hva man tar på seg av tøy etterpå er noe annet. Kvinne-identiteten sitter ikke i blomstermønsteret på blusen; i så fall er ikke jeg kvinne, for jeg har ikke et eneste plagg med blomster på!

Det har ikke jeg heller. Men synes det er helt IDIOTISK at man kan bestemme kjønn. Verden har blitt gal. Fullstendig rivende sinnsyk har den blitt. Hva de kler seg i på fritiden er en annen sak, vil ikke blande meg i den diskusjonen, men synes det er merkelig. Transeksualitet er noe jeg enkelt og greit ALDRI kommer til å forstå meg på. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom du tror det er så enkelt, er det ikke noe rart du syns det er vanskelig å forstå. For det er mye mer komplisert for noen (ganske mange faktisk). Og det handler om fosterlivsutvikling. Under fosterutvikling og vekst skjer det mange ting som avhenger av en rekke faktorer, både eksternt i mammaens liv og internt i hennes kropp. Og cellene som smeltet sammen som dannet embryoet, påvirker også. For selv om vi er noenlunde like så er sammensetningen og hjerneutvikingen vår svært formbar av indre og ytre prosesser. Dersom man forstår det og kanskje prøver å lese seg opp på biologisk og hormonell utvikling, kan man forstå bedre at vi alle har ulike preferanser. Og at noen blir født med en hormonell sammensetning som gjør at man føler seg som en gutt men er født med kvinnelig kjønn. Og noen er født som gutter og jenter som forelsker seg og elsker det samme kjønn og syns sitt motsatte kjønn ikke er tiltrekkende. 

Anonymkode: 277db...863

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dersom du tror det er så enkelt, er det ikke noe rart du syns det er vanskelig å forstå. For det er mye mer komplisert for noen (ganske mange faktisk). Og det handler om fosterlivsutvikling. Under fosterutvikling og vekst skjer det mange ting som avhenger av en rekke faktorer, både eksternt i mammaens liv og internt i hennes kropp. Og cellene som smeltet sammen som dannet embryoet, påvirker også. For selv om vi er noenlunde like så er sammensetningen og hjerneutvikingen vår svært formbar av indre og ytre prosesser. Dersom man forstår det og kanskje prøver å lese seg opp på biologisk og hormonell utvikling, kan man forstå bedre at vi alle har ulike preferanser. Og at noen blir født med en hormonell sammensetning som gjør at man føler seg som en gutt men er født med kvinnelig kjønn. Og noen er født som gutter og jenter som forelsker seg og elsker det samme kjønn og syns sitt motsatte kjønn ikke er tiltrekkende. 

Du skal ha plusspoeng for saklig, bra svar, er alt for mange som bare klikker uten å utdype et motargument. Det kan godt være det er fordi jeg ikke kjenner transeksuelle, men får meg liksom ikke helt til å forstå. Tror ikke det er meningen at man skal forstå det heller, er jo umulig å sette seg inn i hvordan det føles for noen som faktisk ER transeksuell. Men ja, ser bare transeksuelle, egentlig, kan hende jeg hadde endret holdning hvis noen i min familie, som jeg er glad i blir transeksuelle. Da har man jo gjerne en økt velvilje til å VILLE forstå. Bra svart, uansett! 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skal ha plusspoeng for saklig, bra svar, er alt for mange som bare klikker uten å utdype et motargument. Det kan godt være det er fordi jeg ikke kjenner transeksuelle, men får meg liksom ikke helt til å forstå. Tror ikke det er meningen at man skal forstå det heller, er jo umulig å sette seg inn i hvordan det føles for noen som faktisk ER transeksuell. Men ja, ser bare transeksuelle, egentlig, kan hende jeg hadde endret holdning hvis noen i min familie, som jeg er glad i blir transeksuelle. Da har man jo gjerne en økt velvilje til å VILLE forstå. Bra svart, uansett! 

Jeg er enig i at det er vanskelig å forstå og sette seg inn i når man ikke er i nærheten av å føle noe lignende selv. Men, man trenger nødvendigvis ikke FORSTÅ det, sånn egentlig. Bare innse eller vite at mennesker er faktisk født forskjellige med forskjellige disposisjoner. Og at dersom noen strever med disse tingene eller har klart å finne ut av det så er det slik det er for den personen. Så trenger ikke vi andre, som er heldig nok til å bli født med den preferansen som er ansett som normal, fordømme den personen så mye. 🙂

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Klarer ikke å forstå" er jo ikke noe argument. Jeg klarer ikke å forstå at det fins kvinner som har sex med andre kvinner heller. Men det gjør det, og for dem faller det naturlig.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i at det er vanskelig å forstå og sette seg inn i når man ikke er i nærheten av å føle noe lignende selv. Men, man trenger nødvendigvis ikke FORSTÅ det, sånn egentlig. Bare innse eller vite at mennesker er faktisk født forskjellige med forskjellige disposisjoner. Og at dersom noen strever med disse tingene eller har klart å finne ut av det så er det slik det er for den personen. Så trenger ikke vi andre, som er heldig nok til å bli født med den preferansen som er ansett som normal, fordømme den personen så mye. 🙂

👆👍

Det trenger ikke være så vanskelig! Bare slå deg til ro med at alle er forskjellige. Noen liker klassisk musikk, noen liker pop. Noen spiller fotball, noen spiller i korps. Noen liker å gå i "nøytrale" klær, noen kler seg som Christine Koht. Noen er født kvinner, men identifiserer seg som menn (og motsatt).

Kan vi ikke bare bli enig om at hver enkelt person kan få bestemme over seg selv, uten å bli dømt nord og ned av alle og enhver?

Anonymkode: 76743...f97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...