Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 La meg begynne med at dette innlegget kun er for å bli bedre opplyst, da jeg egentlig ikke kan noe om temaet! Jeg syns også det er knalltøft at voksne menn klarer å gjøre det, spesielt med både kone og relativt små barn. Ble kun overrasket, da jeg ikke var klar over dette før nylig og han har begynt å kle seg i dameklær på skolearrangementer osv. Så, kan noen prøve å forklare meg dette? Anonymkode: af917...cd9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: La meg begynne med at dette innlegget kun er for å bli bedre opplyst, da jeg egentlig ikke kan noe om temaet! Jeg syns også det er knalltøft at voksne menn klarer å gjøre det, spesielt med både kone og relativt små barn. Ble kun overrasket, da jeg ikke var klar over dette før nylig og han har begynt å kle seg i dameklær på skolearrangementer osv. Så, kan noen prøve å forklare meg dette? Anonymkode: af917...cd9 HVEM har begynt med det? Mannen din? - En tur på lukket psykiatrisk avdeling høres passende ut. Anonymkode: 766e5...528
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: HVEM har begynt med det? Mannen din? - En tur på lukket psykiatrisk avdeling høres passende ut. Anonymkode: 766e5...528 Virker det som at det er mannen min? Svaret er nei. Og til det andre, tror jeg de har ei dør der med navnet ditt på. Uvitenhet var IKKE det jeg var ute etter i denne tråden. Anonymkode: af917...cd9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Virker det som at det er mannen min? Svaret er nei. Og til det andre, tror jeg de har ei dør der med navnet ditt på. Uvitenhet var IKKE det jeg var ute etter i denne tråden. Anonymkode: af917...cd9 👍👏👏👏👏👏👏👏😄 Uvitenhet er dagens epedemi! Anonymkode: 76743...f97
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 Det er jo ikke annet å si enn at den mannen er velsignet med en åpen og fordomsfri familie ❤️ ❤️ ❤️ Det er jo mange som cross-dresser eller lever delvis som annet kjønn enn biologisk kjønn. Men mange sliter vel gjerne med å kunne leve det ut i dagliglivet. Anonymkode: d3dd0...8fd
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 Det er ikke godt for noen her å si akkurat hva det handler om for vedkommende. Noen menn liker å gå i kvinneklær i blant, noen hele tiden, noen som en seksuell greie, noen fordi de har skiftende kjønnsidentitet osv. Det enkleste her er jo å spørre vedkommende. I og med at han gjør det på skolearrangementer, vil jeg anta det er åpenhet for at spørsmål kan komme, f.eks siden du ønsker å kunne forklare barna dine om de spør eller whatever (nå er det jo sikkert oftere voksne som stusser enn barn, men barn spør jo også gjerne). Det er såpass kontroversielt at familien garantert er forberedt på reaksjoner når dette gjøres "in public." Anonymkode: 1a0f3...c67
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke godt for noen her å si akkurat hva det handler om for vedkommende. Noen menn liker å gå i kvinneklær i blant, noen hele tiden, noen som en seksuell greie, noen fordi de har skiftende kjønnsidentitet osv. Det enkleste her er jo å spørre vedkommende. I og med at han gjør det på skolearrangementer, vil jeg anta det er åpenhet for at spørsmål kan komme, f.eks siden du ønsker å kunne forklare barna dine om de spør eller whatever (nå er det jo sikkert oftere voksne som stusser enn barn, men barn spør jo også gjerne). Det er såpass kontroversielt at familien garantert er forberedt på reaksjoner når dette gjøres "in public." Anonymkode: 1a0f3...c67 Enig i at det bør være greit å spørre mannen selv, men ikke spør kona eller barna. Det er ikke sikkert det er OK for dem, men de har neppe noe å si dersom mannen først har bestemt seg for dette. Anonymkode: 244fc...2cf
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 Jeg liker å anse meg selv som åpen og fordomsfri, men her kjenner jeg at jeg sliter altså. Hva i all verden vil han oppnå med å kle seg som kvinne (i kjole og med sminke?) på et slikt arrangement? Hva gir det han, foruten enorm oppmerksomhet? Er han trang og følelser så viktige at han bare må utsette barna sine for dette? Jeg har full forståelse for begrepet 'fødd i feil kropp', og at noen liker/trenger å kle seg stereotypisk som det andre kjønn, men hvorfor må de presse dette på små barn som ikke har forutsetning for å kunne forklare dette om de får spørsmål fra klassekamerater. Egoismen lenge leve! Og jeg er sikker på at dette er samme type mennesker som hevder at 'er mor/far lykkelig så er barna det også'. Anonymkode: c8644...700
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke annet å si enn at den mannen er velsignet med en åpen og fordomsfri familie ❤️ ❤️ ❤️ Det er jo mange som cross-dresser eller lever delvis som annet kjønn enn biologisk kjønn. Men mange sliter vel gjerne med å kunne leve det ut i dagliglivet. Anonymkode: d3dd0...8fd "MANGE" er det neppe. Ikke normaliser de unormale. Anonymkode: 2709e...8ee
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 Har en pappa i klassen med miniskjørt, langt hår og sminke.. Anonymkode: 84c04...2a0
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: "MANGE" er det neppe. Ikke normaliser de unormale. Anonymkode: 2709e...8ee Ok. Sorry. Anonymkode: d3dd0...8fd
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #12 Skrevet 7. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: HVEM har begynt med det? Mannen din? - En tur på lukket psykiatrisk avdeling høres passende ut. Anonymkode: 766e5...528 Oj, 1880-tallet sendte et telegram og ba deg komme hjem! Anonymkode: 7b2b6...582
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #13 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: "MANGE" er det neppe. Ikke normaliser de unormale. Anonymkode: 2709e...8ee Blir det mer eller mindre normalt av å være i et visst antall..? Anonymkode: 7b2b6...582
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #14 Skrevet 7. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg liker å anse meg selv som åpen og fordomsfri, men her kjenner jeg at jeg sliter altså. Hva i all verden vil han oppnå med å kle seg som kvinne (i kjole og med sminke?) på et slikt arrangement? Hva gir det han, foruten enorm oppmerksomhet? Er han trang og følelser så viktige at han bare må utsette barna sine for dette? Jeg har full forståelse for begrepet 'fødd i feil kropp', og at noen liker/trenger å kle seg stereotypisk som det andre kjønn, men hvorfor må de presse dette på små barn som ikke har forutsetning for å kunne forklare dette om de får spørsmål fra klassekamerater. Egoismen lenge leve! Og jeg er sikker på at dette er samme type mennesker som hevder at 'er mor/far lykkelig så er barna det også'. Anonymkode: c8644...700 Vi som vokste opp på 70- og 80-tallet er visst ikke så forstokka og lettsjokkerte som dere... Anonymkode: 7b2b6...582
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #15 Skrevet 8. januar 2019 5 hours ago, Anonym bruker said: HVEM har begynt med det? Mannen din? - En tur på lukket psykiatrisk avdeling høres passende ut. Anonymkode: 766e5...528 Hva er problemet, ikke noe annerledes enn at kvinner kler seg som menn. For 100 år siden sa de det samme når kvinner begynte å bruke bukser og klippe håret kort. Anonymkode: c5e41...7a5
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #16 Skrevet 8. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har en pappa i klassen med miniskjørt, langt hår og sminke.. Anonymkode: 84c04...2a0 Hva sier ungene om det? Tenker på klassekameratene, reagerer de på det? Anonymkode: f6e52...912
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #17 Skrevet 8. januar 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva sier ungene om det? Tenker på klassekameratene, reagerer de på det? Anonymkode: f6e52...912 Unger er vel generelt mindre fordomsfulle enn voksne. Men det er klart, når de voksne er like paniske som enkelte i tråden her, så er det ikke rart om neste generasjon oppdras til samme hysteri. Anonymkode: 7b2b6...582
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #18 Skrevet 8. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir det mer eller mindre normalt av å være i et visst antall..? Anonymkode: 7b2b6...582 Selvfølgelig. Normen er nettopp normen fordi det er der folk flest ligger. Anonymkode: faf7b...766
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #19 Skrevet 8. januar 2019 Ts her. Han løp ikke rundt på dette arrangementet i kjole og sminke, men han hadde på seg konens klær. Tettsittende bukse og en bluse med blomster på. Mitt barn reagerte ikke på dette, men noe jeg tenkte over litt der og da. Jeg kjenner kona hans, og er litt overrasket over at hun aldri har nevnt noe, verken om det ene eller det andre. Barna våre er forøvrig bestevenner. Hjemme går han visstnok i kjole og skjørt. Har også endret navn i ettertid. Jeg ble bare overrasket, og veldig nysgjerrig på dette Jeg tror nok ikke at barn la så mye merke til bekledningen, siden det verken var rosa eller kjole med høyhælte sko. Anonymkode: af917...cd9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #20 Skrevet 8. januar 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Virker det som at det er mannen min? Svaret er nei. Og til det andre, tror jeg de har ei dør der med navnet ditt på. Uvitenhet var IKKE det jeg var ute etter i denne tråden. Anonymkode: af917...cd9 Det vil du se mye av, hvis du ser noe annet enn forslag om psykisk hjelp. Helst akuttmottak da det kan være en fase som fører til noe langt mer drastisk. Anonymkode: 766e5...528
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #21 Skrevet 8. januar 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: 👍👏👏👏👏👏👏👏😄 Uvitenhet er dagens epedemi! Anonymkode: 76743...f97 Ja, det kan se sånn ut gitt Anonymkode: 766e5...528
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #22 Skrevet 8. januar 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Har en pappa i klassen med miniskjørt, langt hår og sminke.. Anonymkode: 84c04...2a0 æsj, stakkars barn! Han skulle mistet retten til omsorg. slike folk gjør det kun for å få oppmerksomhet, det kan sidestilles med å dukke opp på foreldremøte i boratdrakt Anonymkode: 766e5...528
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #23 Skrevet 8. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er problemet, ikke noe annerledes enn at kvinner kler seg som menn. For 100 år siden sa de det samme når kvinner begynte å bruke bukser og klippe håret kort. Anonymkode: c5e41...7a5 Det er mange kvinner, som kler seg ut som menn, som også bør ta en tur dit ja - det stemmer!:) Anonymkode: 766e5...528
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #24 Skrevet 8. januar 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ts her. Han løp ikke rundt på dette arrangementet i kjole og sminke, men han hadde på seg konens klær. Tettsittende bukse og en bluse med blomster på. Mitt barn reagerte ikke på dette, men noe jeg tenkte over litt der og da. Jeg kjenner kona hans, og er litt overrasket over at hun aldri har nevnt noe, verken om det ene eller det andre. Barna våre er forøvrig bestevenner. Hjemme går han visstnok i kjole og skjørt. Har også endret navn i ettertid. Jeg ble bare overrasket, og veldig nysgjerrig på dette Jeg tror nok ikke at barn la så mye merke til bekledningen, siden det verken var rosa eller kjole med høyhælte sko. Anonymkode: af917...cd9 Da undervurderer du barn kraftig. En ting er å huske seg selv som dum og fjern, som barn, men det betyr ikke at alle barn er slik. Så uviten du er! Anonymkode: 766e5...528
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #25 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Da undervurderer du barn kraftig. En ting er å huske seg selv som dum og fjern, som barn, men det betyr ikke at alle barn er slik. Så uviten du er! Anonymkode: 766e5...528 Pøh. Som sagt, uvitenhet i denne tråden var ikke det jeg var ute etter. Jeg har utdannelse innen barn og ungdom, men har dessverre for lite kunnskap om dette. Jeg kjenner flere som har skiftet kjønn, men ikke familiefedre i sin beste alder med skolebarn. Så jeg lurer litt på denne prosessen, som du åpenbart ikke kan svare konstruktivt på. Anonymkode: af917...cd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå