Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 men leverte den inn igjen. Jeg skulle ikke ta imot denne pakken men siden jeg og kona hans har likt navn (fornavn) så tok han imot den. Han så feilen etterpå og ringte meg. Da jeg sa at jeg ikke skulle ha denne pakken uansett så leverte han den tilbake til postkontoret. Det står nå på sporingen at den er utlevert. Ble oppringt av posten pga dette men jeg sa ingenting om at jeg ikke skulle ha den. Dette er utrolig irriterende, jeg skulle ikke ha den da den kom med toll og mva. Den skulle egentlig gått tilbake 15 desember så skjønner ikke hvorfor de leverer den på døren nå. Jeg bestilte noe varer fra en norsk nettbutikk, de sender fra Tyskland og har krysset av på feil sted på forsendelsen som gjør at jeg må betale for momsen istedenfor dem. Jeg ringte dem i slutten av november angående dette men de klarer ikke å gjøre en dritt, det eneste de trengte å gjøre var å ringe UPS og gi beskjed at de skulle betale mva da de har et norsk registrert firma. Når jeg ringte dem den siste gangen så sa de bare at jeg ikke skulle hente den slik at den gikk i retur. Kjøpte da julegaven i norge og hentet ikke denne pakken. Noen som vet mine rettigheter i denne litt kompliserte saken. Posten sa nemlig at jeg måtte betale returen fordi den er satt som utlevert men den ble jo ikke utlevert til meg. Anonymkode: f61a3...e39
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Du må betale for returen uansett. Anonymkode: e4826...bd9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du må betale for returen uansett. Anonymkode: e4826...bd9 Nei, da jeg reutrnerer den pga firmaet som sendte den sendte den feil. Posten mente jeg måtte betale returen grunnet den var utlevert, hadde den ikke vært utlevert hadde jeg ikke måtte betale for returen. Jeg hadde jo ikke returnert den om firmaet jeg kjøpte den fra hadde klart å ordne en ganske lett sak. Anonymkode: f61a3...e39
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 Da ber du om å få se signaturen, den viser da at du ikke har hentet den. Den har aldri vært utlevert til deg og kan da ikke pålegge deg noen returkostnader. At de har gjort en feil ved å levere til feil person og få feil signatur er ikke din feil. Anonymkode: d7d26...6c6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 Du må kontakte posten brukerstøtte og ta det opp med de. Posten har gjort en feil, men dette kan desverre ikke postkontoret hjelpe deg med. Slik er det når de legger ned postkontor og gir butikker noen oppgaver de skal gjøre men ikke mulighet til alt. Det som er enda rarere er at pakken ble utlevert når det var toll på den. Pakker med toll skal ikke leveres ut hjemme, de må hentes på postkontor og betales før de blir utlevert. Så ring posten og forklar, så må de finne en løsning. Anonymkode: a6124...2cd
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da ber du om å få se signaturen, den viser da at du ikke har hentet den. Den har aldri vært utlevert til deg og kan da ikke pålegge deg noen returkostnader. At de har gjort en feil ved å levere til feil person og få feil signatur er ikke din feil. Anonymkode: d7d26...6c6 Det er det jeg også mener er det logiske her, men posten mener det ikke er slik "reglene" deres er. Jeg kommer til å stå på mitt uansett, for kommer kanskje til å få krev om mva fra UPS pga dette også. Men ingen av regningene kommer til å bli betalt og jeg kommer til å omtviste dem med det samme om de skulle komme. Anonymkode: f61a3...e39
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er det jeg også mener er det logiske her, men posten mener det ikke er slik "reglene" deres er. Jeg kommer til å stå på mitt uansett, for kommer kanskje til å få krev om mva fra UPS pga dette også. Men ingen av regningene kommer til å bli betalt og jeg kommer til å omtviste dem med det samme om de skulle komme. Anonymkode: f61a3...e39 Fælt å si det, men ta det på siden dems på Facebook. De fleste gjør så mye mer da for å løse ting. Anonymkode: d7d26...6c6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må kontakte posten brukerstøtte og ta det opp med de. Posten har gjort en feil, men dette kan desverre ikke postkontoret hjelpe deg med. Slik er det når de legger ned postkontor og gir butikker noen oppgaver de skal gjøre men ikke mulighet til alt. Det som er enda rarere er at pakken ble utlevert når det var toll på den. Pakker med toll skal ikke leveres ut hjemme, de må hentes på postkontor og betales før de blir utlevert. Så ring posten og forklar, så må de finne en løsning. Anonymkode: a6124...2cd Det er UPS som er den egentlige sender men siden de ikke holder til her i distriktet så videresender de med posten. UPS leverer på døren med signatur også sender de krav etterpå. Jeg har prøvd å ringe posten men kommer ikke noe vei der. Bare synes det er rart at de kan påstå at den er levert når den ikke er levert til meg bare fordi jeg kjenner personen de leverte den til. Jeg har jo ikke skrevet under på at noen kan ta imot pakker på vegne av meg også får jeg "problemet" etterpå. Selv om det så var min mann som tok imot pakken så hadde ikke dette vært greit. Anonymkode: f61a3...e39
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Da ber du om å få se signaturen, den viser da at du ikke har hentet den. Den har aldri vært utlevert til deg og kan da ikke pålegge deg noen returkostnader. At de har gjort en feil ved å levere til feil person og få feil signatur er ikke din feil. Anonymkode: d7d26...6c6 Dette. Hvor dum er man da, hvis man får naboene til å skrive under? Anonymkode: fac18...3d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå