Gå til innhold

Noen her som har prøvd luftfrityrkoker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir resultatet bra, er du fornøyd? Kan du anbefale det?

Anonymkode: 9c0a5...53d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker vår hver dag, men ikke forvent samme resultat som frityren. Det blir mer som varmluft på rist. Vi steker baugetter, kyllingvinger, pommes frits osv i den. Slipper alt det fettet i maten som en frityrkoker gir. 

Anonymkode: dc0cc...35e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bruker vår hver dag, men ikke forvent samme resultat som frityren. Det blir mer som varmluft på rist. Vi steker baugetter, kyllingvinger, pommes frits osv i den. Slipper alt det fettet i maten som en frityrkoker gir. 

Anonymkode: dc0cc...35e

Blir det sprøtt som i en frityrkoker, tenker spesielt på pommes frites?

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir det sprøtt som i en frityrkoker, tenker spesielt på pommes frites?

Ja! Pommes frites blir sprø og fantastisk god!

Anonymkode: ff7e8...ed4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja! Pommes frites blir sprø og fantastisk god!

Anonymkode: ff7e8...ed4

Høres veldig bra ut :) Hva annet bruker dere den til?

Skrevet

Men er det noe særlig annerledes enn varmluft i ovnen? Vi bruker varmluft mye og har pommes frites og andre ting i langpanne eller på rist, om det blir omtrent det samme i denne trenger vi den jo ikke....?

Anonymkode: 473db...69b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men er det noe særlig annerledes enn varmluft i ovnen? Vi bruker varmluft mye og har pommes frites og andre ting i langpanne eller på rist, om det blir omtrent det samme i denne trenger vi den jo ikke....?

Anonymkode: 473db...69b

Jeg har ikke ovn med varmluft jeg da, så har ikke den mulifgeten :(

Hi

Skrevet

Veldig fornøyd med det!

Anonymkode: 5bfe8...df0

Skrevet

Fikk til jul. Veldig fornøyd. Syns nok fortsatt det smaker bedre med frityrstekt, men med tanke på kaloriene så synes jeg resultatet er helt innafor. Har ikke fått testet med annet enn pommes frites og potetbåter enda. 

Skrevet
På 7.1.2019 den 18.48, MrGoodMan skrev:

Fikk til jul. Veldig fornøyd. Syns nok fortsatt det smaker bedre med frityrstekt, men med tanke på kaloriene så synes jeg resultatet er helt innafor. Har ikke fått testet med annet enn pommes frites og potetbåter enda. 

Høres veldig bra ut :) Har dere dyre maskiner, eller duger de billige og tro?

Skrevet
På 7.1.2019 den 18.48, MrGoodMan skrev:

Lager du da pommes frites selv eller kjøper du posene? Jeg tenker på om de er helt uten olje eller ikke?

Skrevet
4 timer siden, amandine skrev:

Lager du da pommes frites selv eller kjøper du posene? Jeg tenker på om de er helt uten olje eller ikke?

Har ikke lagd selv så er nok ikke helt fritt for kalorier, men i forhold til å fritere dem så blir det jo en helt vill forskjell :)

Skrevet

Vi har den fra jula.brukes hverdag,helt genialt.kan ikke sammenlignes med vanlig ovn.går mye fortere og blir mye sprøere.og det er ingen steikos

Anonymkode: 7de3e...a6f

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har den fra jula.brukes hverdag,helt genialt.kan ikke sammenlignes med vanlig ovn.går mye fortere og blir mye sprøere.og det er ingen steikos

Hva lager dere i den?

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva lager dere i den?

Alt mulig.chips,kjøttboller,ostesmørbrød ,fisk,løkringer bare fantasien som stopper deg

Skrevet
På 9.1.2019 den 20.59, Anonym bruker skrev:

Alt mulig.chips,kjøttboller,ostesmørbrød ,fisk,løkringer bare fantasien som stopper deg

Løkringer, nam :)Chips som i potetgull eller chips som i pommes frites? Jeg tenker at å lage potetgull på denne måten må jo være bra og sunt :)

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Løkringer, nam :)Chips som i potetgull eller chips som i pommes frites? Jeg tenker at å lage potetgull på denne måten må jo være bra og sunt :)

Hørtes kjempe godt ut.takk for tipset

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan får du laget løkringer egentlig? 

Hvis man ikke legger de i olje må jo tempura-røren bare renne av? Eller misforstår jeg hvordan en slik air-fryer virker?

Har vurdert å kjøpe, men mye av det vi bruker frityr til har jo røre rundt seg (scampi til sushi, løkringer, fisk...) fungerer det? og så lager vi rekechips, men det går vel heller ikke uten olje? 

Alt annet har vi superfancy stekeovn til, så der får jeg det resultatet jeg vil ha allerede, trenger ikke en dings til det...

Anonymkode: 54a13...94d

Skrevet
På 9.1.2019 den 20.59, Anonym bruker skrev:

Er det den 3,2 l dere har? Er det en ok størrelse for de tingene dere lager, eller kunne dere hatt en mindre en?

Skrevet
På 14.1.2019 den 0.40, Anonym bruker skrev:

Ser den er 3,2 l. Er det en ok størrelse, eller kunne dere klart dere med mindre? Jeg ser at flere av de som er billigere ligger på rundt 2,0 - 2,5 l

Jeg synes det er OK størrelse. Tror ikke jeg ville hatt mindre.

Skrevet

Vi har denne og er kjempefornøyd. 

https://www.proshop.no/Frityrgryter/Tefal-Tefa-ActiFry-YV9601-2in1/2387903?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gclid=EAIaIQobChMIn6Tdhsnv3wIV1uWaCh0Xjwt4EAQYBCABEgL-cfD_BwE

Her kan du lage mat i 2 etasjer. I mange av disse billige er det en slags kurv og du bør ved f. eks pommes fristes riste litt i maten innimellom. På denne starter du og alt ordner seg selv ved at det er en arm som roterer rundt.  Plata oppå (2. Egt) roterer rundt. Der kan du legge f. Eks kylling, vårruller, grønnsaker osv. 

Vi har brukt vår mye og det blir jo et sunnere alternativ til fritert mat. Ikke minst så slipper du den forferdelige lukta👍

Anonymkode: 6b62e...141

Skrevet
På 14.1.2019 den 0.42, Anonym bruker skrev:

Er det den 3,2 l dere har? Er det en ok størrelse for de tingene dere lager, eller kunne dere hatt en mindre en?

Vi har den fra jula på linken over her.var på kampanje nå til 350kr sist jeg var der.Blir ikke særlig mye billigere enn det.Ang løkringer så kjøper jeg sånne ferdig,altså ikke med røre.det vil ikke fungere i den typen jeg har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...