Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Har hatt fra ikea og jysk. begge går i oppløsning etter noen mnd.. Tips til billig kommode som holder? Problemet er frontene som løsner fra skuffene Anonymkode: b36fe...7a3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Aldri opplevd. Kanskje du ikke er så flink å montere de Anonymkode: c943a...b5e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Jeg har fra Ikea som har holdt veldig godt. Står på barnerom og inneholder alt fra tegnesaker til perler og er ut og inn med skuffer hver eneste dag. Denne: https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90374274/ Anonymkode: 92811...c67
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 Det har jeg aldri opplevd, har og kommoder fra Ikea. Har malm kommoder fra ikea som jeg har hatt i flere år, de er like fine Hvilken ikea kommode har du? Anonymkode: 0df80...f59
Yellow Brick Road Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 Jeg har også Hemnes-kommode fra Ikea, og den må da i alle fall være 10 år gammel og er like fin og like god.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 Både Malm og Hemnes holder godt. Anonymkode: 8351e...cd0
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aldri opplevd. Kanskje du ikke er så flink å montere de Anonymkode: c943a...b5e Jeg har til og med likt med tec7 og trelim.. (etter at de har gått i oppløsning) Anonymkode: b36fe...7a3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 23 minutes ago, Anonym bruker said: Både Malm og Hemnes holder godt. Anonymkode: 8351e...cd0 Enig. Jysk derimot...De lager ubrukelige kommoder Anonymkode: 07e24...fe6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har til og med likt med tec7 og trelim.. (etter at de har gått i oppløsning) Anonymkode: b36fe...7a3 Hva mener du med at de går i oppløsning? Anonymkode: 0df80...f59
Himmel og hav Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 Min erfaring er at Ikea sine kommoder er de mest solide. Vi har ellers testa både Jysk, Bohus og Skeidar, og det er skrale saker. Jeg har en Ikea- kommode som er over 30 år og som har vært med på alle mine flyttelass. Den er like hel.
Det var en gang et menneske Skrevet 7. januar 2019 #12 Skrevet 7. januar 2019 Vi har 5 malm og 3 hemnes, og de er like solide etter flere år. Overflaten på malm er mer holdbar enn hemnes (merker/riper),
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #13 Skrevet 7. januar 2019 Jysk har ikke møbler som holder, alt fra jysk går fra hverandre i løpet av kort tid. Vi har malm og hemnes kommoder, og fe har holdt på 9. Året nå, faktisk har de vært med på tre flyttelass også. Anonymkode: 69041...17e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #14 Skrevet 7. januar 2019 14 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev: Vi har 5 malm og 3 hemnes, og de er like solide etter flere år. Overflaten på malm er mer holdbar enn hemnes (merker/riper), Overflaten på malm kommodene er overraskende holdbar. Jeg har en malmkommode ved vinduet på soverommet. Og den hopper katten min opp på, mange ganger hver eneste dag for å se ut av vinduet, det har den gjort i flere år. Og hun treffer ikke alltid helt når hun hopper opp, og krafser da med klørne for å få feste. Jeg skal være ganske nært innpå før jeg ser merkene etter henne på kommoden. Anonymkode: 0df80...f59
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #15 Skrevet 7. januar 2019 Ikea sine holder fortsatt godt. Kjøpte noen helt ubrukelige fra Skeidar. Jysk har jeg styrt unna. Anonymkode: acd1f...4de
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #16 Skrevet 8. januar 2019 Malm 7 året på rad nå og 3 flyttinger. Fortsatt like fine og holdbare. Bruker glassplate på toppen Anonymkode: 7f509...a71
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #17 Skrevet 8. januar 2019 Malm fra IKEA er gull! Vi har mange, helt fine etter mange års bruk. Anonymkode: ee851...c8c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #18 Skrevet 8. januar 2019 Kanskje jeg må prøve malm da Den jeg har fra IKEA har bunnene løsnet på, og frontene detter av.. Umulig å sette på igjen så mannen har ikke noe sted å ha klærne sine. De fra jysk løsner frontene på. Dessuten velter den bare du ser på den. Anonymkode: b36fe...7a3
FrkFrix Skrevet 8. januar 2019 #19 Skrevet 8. januar 2019 Jeg har HEMNES fra Ikea. De har jeg hatt i 8 år, like fine den dag i dag
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #20 Skrevet 8. januar 2019 Jeg har Hemnes og der løsner bunnplatene fra baksiden og buler ned. Kjøpt for ca 10 år siden, har vært defekt i cirka 9 år. Kan limes men hvis jeg overfyller skuffen slipper limet og problemet gjenoppstår. Anonymkode: e1d93...af4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #21 Skrevet 8. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje jeg må prøve malm da Den jeg har fra IKEA har bunnene løsnet på, og frontene detter av.. Umulig å sette på igjen så mannen har ikke noe sted å ha klærne sine. De fra jysk løsner frontene på. Dessuten velter den bare du ser på den. Anonymkode: b36fe...7a3 Malm kommodene sier de skal festes i vegg pga veltefare, det følger fester med til det. Jeg har ikke gjort det Anonymkode: 0df80...f59
Himmel og hav Skrevet 8. januar 2019 #22 Skrevet 8. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har Hemnes og der løsner bunnplatene fra baksiden og buler ned. Kjøpt for ca 10 år siden, har vært defekt i cirka 9 år. Kan limes men hvis jeg overfyller skuffen slipper limet og problemet gjenoppstår. Anonymkode: e1d93...af4 Problemet her er jo ikke kommoden, men at du stapper skuffene for fulle. De færreste kommoder er lagd for å stå med bunnen i press.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #23 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, Himmel og hav skrev: Problemet her er jo ikke kommoden, men at du stapper skuffene for fulle. De færreste kommoder er lagd for å stå med bunnen i press. Hva er de lagd for da? 3 par sokker i hver skuff? Anonymkode: b36fe...7a3
Himmel og hav Skrevet 8. januar 2019 #24 Skrevet 8. januar 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er de lagd for da? 3 par sokker i hver skuff? Anonymkode: b36fe...7a3 De er selvfølgelig lagd for å fylles opp, men ikke så mye at du må presse bunken ned for å få skuffen igjen. Da blir bunnen stående i spenn hele tiden skuffen er lukket og da vil den tilslutt bøye seg og gi etter. Ihvertfall om kommoden har en bunn av tynn sponplate el., og når bunnen går, så blir resten mindre stabilt. Med stappfulle skuffer så må man gjerne røske litt hardere for å få de opp også, og da ryker frontene. Om du ikke har skjønt det, så forklarer jo det hvorfor kommodene dine går i stykker. Kanskje du heller burde ha et lavt skap med trådkurver el?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #25 Skrevet 8. januar 2019 20 minutter siden, Himmel og hav skrev: De er selvfølgelig lagd for å fylles opp, men ikke så mye at du må presse bunken ned for å få skuffen igjen. Da blir bunnen stående i spenn hele tiden skuffen er lukket og da vil den tilslutt bøye seg og gi etter. Ihvertfall om kommoden har en bunn av tynn sponplate el., og når bunnen går, så blir resten mindre stabilt. Med stappfulle skuffer så må man gjerne røske litt hardere for å få de opp også, og da ryker frontene. Om du ikke har skjønt det, så forklarer jo det hvorfor kommodene dine går i stykker. Kanskje du heller burde ha et lavt skap med trådkurver el? Jeg gjør ikke noe av det du beskriver, så det forundrer meg at du brukte energi på å fortsette skrivingen og "forslag" basert på absolutt ingenting ! Hadde du spurt meg, skulle jeg svart. Anonymkode: b36fe...7a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå