Gå til innhold

Kommoder som FAKTISK HOLDER!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt fra ikea og jysk. begge går i oppløsning etter noen mnd.. 

Tips til billig kommode som holder? Problemet er frontene som løsner fra skuffene 

Anonymkode: b36fe...7a3

Skrevet

Aldri opplevd. Kanskje du ikke er så flink å montere de

Anonymkode: c943a...b5e

Skrevet

Det har jeg aldri opplevd, har og kommoder fra Ikea. Har malm kommoder fra ikea som jeg har hatt i flere år, de er like fine

Hvilken ikea kommode har du?

Anonymkode: 0df80...f59

Skrevet

Jeg har også Hemnes-kommode fra Ikea, og den må da i alle fall være 10 år gammel og er like fin og like god.

Skrevet

Både Malm og Hemnes holder godt.

Anonymkode: 8351e...cd0

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri opplevd. Kanskje du ikke er så flink å montere de

Anonymkode: c943a...b5e

Jeg har til og med likt med tec7 og trelim.. (etter at de har gått i oppløsning)

Skrevet
23 minutes ago, Anonym bruker said:

Både Malm og Hemnes holder godt.

Anonymkode: 8351e...cd0

Enig.

Jysk derimot...De lager ubrukelige kommoder 

Anonymkode: 07e24...fe6

Skrevet

Malm er bra👍Vi har 5 stk

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har til og med likt med tec7 og trelim.. (etter at de har gått i oppløsning)

Hva mener du med at de går i oppløsning?

Skrevet

Min erfaring er at Ikea sine kommoder er de mest solide. Vi har ellers testa både Jysk, Bohus og Skeidar, og det er skrale saker. Jeg har en Ikea- kommode som er over 30 år og som har vært med på alle mine flyttelass. Den er like hel. 

Skrevet

Vi har 5 malm og 3 hemnes, og de er like solide etter flere år. Overflaten på malm er mer holdbar enn hemnes (merker/riper), 

Skrevet

Jysk har ikke møbler som holder, alt fra jysk går fra hverandre i løpet av kort tid. Vi har malm og hemnes kommoder, og fe har holdt på 9. Året nå, faktisk har de vært med på tre flyttelass også.

Anonymkode: 69041...17e

Skrevet
14 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev:

Vi har 5 malm og 3 hemnes, og de er like solide etter flere år. Overflaten på malm er mer holdbar enn hemnes (merker/riper), 

Overflaten på malm  kommodene er overraskende holdbar. Jeg har en malmkommode ved vinduet på soverommet. Og den hopper katten min opp på, mange ganger hver eneste dag for å se ut av vinduet, det har den gjort i flere år. Og hun treffer ikke alltid helt når hun hopper opp, og krafser da med klørne for å få feste. Jeg skal være ganske nært innpå før jeg ser merkene etter henne på kommoden.

Skrevet

Ikea sine holder fortsatt godt. Kjøpte noen helt ubrukelige fra Skeidar. Jysk har jeg styrt unna.

Anonymkode: acd1f...4de

Skrevet

Malm 7 året på rad nå og 3 flyttinger. Fortsatt like fine og holdbare. Bruker glassplate på toppen

Anonymkode: 7f509...a71

Skrevet

Malm fra IKEA er gull! Vi har mange, helt fine etter mange års bruk. 

Anonymkode: ee851...c8c

Skrevet

Kanskje jeg må prøve malm da :)

Den jeg har fra IKEA har bunnene løsnet på, og frontene detter av.. Umulig å sette på igjen så mannen har ikke noe sted å ha klærne sine. 

De fra jysk løsner frontene på. Dessuten velter den bare du ser på den. 

Skrevet

Jeg har HEMNES fra Ikea. De har jeg hatt i 8 år, like fine den dag i dag :) 

Skrevet

Jeg har Hemnes og der løsner bunnplatene fra baksiden og buler ned. Kjøpt for ca 10 år siden, har vært defekt i cirka 9 år. Kan limes men hvis jeg overfyller skuffen slipper limet og problemet gjenoppstår. 

Anonymkode: e1d93...af4

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje jeg må prøve malm da :)

Den jeg har fra IKEA har bunnene løsnet på, og frontene detter av.. Umulig å sette på igjen så mannen har ikke noe sted å ha klærne sine. 

De fra jysk løsner frontene på. Dessuten velter den bare du ser på den. 

Malm kommodene sier de skal festes i vegg pga veltefare, det følger fester med til det. Jeg har ikke gjort det

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har Hemnes og der løsner bunnplatene fra baksiden og buler ned. Kjøpt for ca 10 år siden, har vært defekt i cirka 9 år. Kan limes men hvis jeg overfyller skuffen slipper limet og problemet gjenoppstår. 

Anonymkode: e1d93...af4

Problemet her er jo ikke kommoden, men at du stapper skuffene for fulle. De færreste kommoder er lagd for å stå med bunnen i press. 

Skrevet
1 time siden, Himmel og hav skrev:

Problemet her er jo ikke kommoden, men at du stapper skuffene for fulle. De færreste kommoder er lagd for å stå med bunnen i press. 

Hva er de lagd for da? 3 par sokker i hver skuff?

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er de lagd for da? 3 par sokker i hver skuff?

De er selvfølgelig lagd for å fylles opp, men ikke så mye at du må presse bunken ned for å få skuffen igjen. Da blir bunnen stående i spenn hele tiden skuffen er lukket og da vil den tilslutt bøye seg og gi etter. Ihvertfall om kommoden har en bunn av tynn sponplate el., og når bunnen går, så blir resten mindre stabilt. Med stappfulle skuffer så må man gjerne røske litt hardere for å få de opp også, og da ryker frontene. Om du ikke har skjønt det, så forklarer jo det hvorfor kommodene dine går i stykker. Kanskje du heller burde ha et lavt skap med trådkurver el?

Skrevet
20 minutter siden, Himmel og hav skrev:

De er selvfølgelig lagd for å fylles opp, men ikke så mye at du må presse bunken ned for å få skuffen igjen. Da blir bunnen stående i spenn hele tiden skuffen er lukket og da vil den tilslutt bøye seg og gi etter. Ihvertfall om kommoden har en bunn av tynn sponplate el., og når bunnen går, så blir resten mindre stabilt. Med stappfulle skuffer så må man gjerne røske litt hardere for å få de opp også, og da ryker frontene. Om du ikke har skjønt det, så forklarer jo det hvorfor kommodene dine går i stykker. Kanskje du heller burde ha et lavt skap med trådkurver el?

Jeg gjør ikke noe av det du beskriver, så det forundrer meg at du brukte energi på å fortsette skrivingen og "forslag" basert på absolutt ingenting :) ! Hadde du spurt meg, skulle jeg svart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...