Gå til innhold

Hva synes dere om ti år gamle gutter med halvlangt hår og hull i øret?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tullete,  foreldrene sier som muslimske fedre at de velger selv. .., tror det er lite valg, men sterk påvirkning. 

Jeg lurer også på hvorfor foreldre til  barn med utfordringer/negativ atferd  få lov å gå kledd som gangstere, meg håret klipt rak kort med mønster,  la  utsende  understreke  barnas negative atferd? 

Anonymkode: 

Dine barn har jo tydeligvis stramme grenser de må holde seg innenfor.

Anonymkode: ab912...26e

Fortsetter under...

Skrevet

Så langt har vi kommet i 2019...utseendet skal fortsatt definere hvem du er....

Er du hetero med langt hår er du ressurssvak, men ok hvis du er homofil? Hvorfor skal folk alltid få en merkelapp og defineres ut i fra en gruppe?

Hva menes med øst-europeer UFF?

Skrevet

Før jeg fikk barn selv og visste bedre, gjorde jeg meg mine tanker om barns frisyrer, klær osv. Men etter å ha kledd to gutter i dus nøstebarnull og klassiske duffelcoater som små, for så å få skolebarn som kun skal gå i disse stygge adidasbuksene og gjerne ha håret i en evig hanekam, har jeg kommet til den erkjennelse at barn er autonome vesener som ønsker en viss styring over seg selv. Så nå dømmer jeg ikke barn etter sveisen lenger, kan du si.

Anonymkode: 72265...881

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hvordan små barn ser ut. Jeg ville ikke selv latt sønn eller datter få hull i ørene så tidlig, men sønnen min har litt lengre hår enn det som er normalen, for han ser fin ut med det. Har klippet ham kort noen ganger, men da blir han så anonym og ser ikke ut som seg selv. Nå er han fire. Når han blir eldre får han velge klipp selv. Dvs. når han faktisk får en mening om det. Pr i dag bryr han seg ikke om hva slag hår han har eller hva slags klær han har. Innimellom får han neglelakk, da. Han får alltid lyst på når jeg skal ta det på. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

He he.. underholde kan du jo hvertfall.  😉

Anonymkode: 76681...dbb

Jeg tenkte litt det samme før. Men så ble eldstemann tenåring  og da ville han ikke klippe seg. Han ville ha håret hengende foran øynene. Fint var det ikke. Men det var andre kamper i denne perioden jeg heller ville bruke tid på. Nå er han 17 år han har klipt seg kort, av fri vilje 😁

Anonymkode: 6b098...037

Skrevet (endret)

Penest med en vanlig gutteklipp/herreklipp synes jeg. «Partysvenske»-sveis er dog verre enn langt hår. Må likevel medgi at jeg har fått noget mer sansen for «manbun»  etter at jeg så «Aquaman» på kino i julen. 

Synes det er direkte stygt når de kommer med hår i alle regnbuens farger.

Hull i ørene på smågutter synes jeg ikke noe om, med mindre de kan skilte med at deres far heter Kaptein Sortebill. Da er det greit.

Hilsen MTN, snart 83 år 😂

Endret av MammantilNurket

Annonse

Skrevet
34 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Penest med en vanlig gutteklipp/herreklipp synes jeg. «Partysvenske»-sveis er dog verre enn langt hår. Må likevel medgi at jeg har fått noget mer sansen for «manbun»  etter at jeg så «Aquaman» på kino i julen. 

Synes det er direkte stygt når de kommer med hår i alle regnbuens farger.

Hull i ørene på smågutter synes jeg ikke noe om, med mindre de kan skilte med at deres far heter Kaptein Sortebill. Da er det greit.

Hilsen MTN, snart 83 år 😂

Hva er «Partysvenske»-sveis?

Anonymkode: 901d7...e76

Skrevet

De havner i kategorien tøffeste gutten i klassen ofte ikke i en positiv vending. Men når det er sagt er det absolutt noen trekk ved jenterogså som setter dem i samme kategori. Man kan ofte se hvem som er sjefen (negativt) i klassen. Stemmer selvfølgelig ikke alltid, men du kan være nokså sikker på at gutten med rorrehale og øredobb kommer til å drikke tidlig.

Anonymkode: fa4d9...810

Skrevet

Rorrehale, rottehale

Anonymkode: fa4d9...810

Skrevet

Jeg tror jeg i løpet av et år omgås mer enn 100 homofile (venner, bekjente og venners venner). Kommer ikke på en eneste som har langt hår.... Jeg forstår ikke hvorfor noen knytter homofili og hårlengde. Kan jeg få en forklaring? 

For å svare på spørsmålet:................                 Nei, det kommer ingen ting. Kunne ikke brydd meg mindre om barns lengde på håretkjenner jeg. Hull i ørene syns jeg er ok så lengedet er barnets eget valg. Noe av det verste jeg ser (av "vanlige ting") er babyer /småbarn med hull i ørene 😡 Nå spora jeg av igjen, beklager. 

Anonymkode: b06bc...d50

Skrevet
1 time siden, the amazing spidermamma skrev:

Hvorfor skulle jeg synes noe om utseendet til andres barn? Om han har kjole eller grønt hår bryr meg midt bak, så lenge han oppfører seg ordentlig. 

Spør meg heller om hva jeg synes om foreldre som dømmer barn utifra utseende og påkledning...

Det er jo ikke til å komme fra at man danner seg førsteinntrykk utfra utseende, det gjelder både voksne og barn.

Skrevet

Det var også noe å lure på.

Anonymkode: 4860d...ffc

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er «Partysvenske»-sveis?

Når de er nærmest barbert bak og på siden, og har samlet håret på toppen i en latterlig liten barberkost-liknende tufs.

Annonse

Skrevet
32 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Når de er nærmest barbert bak og på siden, og har samlet håret på toppen i en latterlig liten barberkost-liknende tufs.

Også kalt "manbun"

Anonymkode: 9f94a...ac6

Skrevet

Synes det er kjempe fint :) kult at gutter tør og skille seg ut, og helt forferdelig at så mange voksne mennesker er så fordomsfulle

Anonymkode: dd640...3ed

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste jenter får hull i ørene lenge før de er 10 år dersom de ønsker det.

De fleste jenter får selv bestemme om de ønsker langt eller kort hår lenge før de er 10 år.

Hvorfor i alle dager skal det være anderledes for gutter, og på bakgrunn av det, hvorfor må man mene noe om det?

Anonymkode: 5dab0...285

øredobber og langt hår er for jenter. 

Anonymkode: ca38c...bd6

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med andre ord, likestilling og likebehandling gjelder kun når det er snakk om jenter, og gutter kan ikke gjøre som de vil men må holde seg fast i det gamle kjønnsrollemønstret?

Anonymkode: 5dab0...285

Skrevet

Den ene sønnen min hadde en slik periode i 10 års alderen. Deg gikk over av seg selv. 

Jeg skjønner ikke helt hva folk stresser etter 

Anonymkode: 836fd...f88

Skrevet (endret)
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Også kalt "manbun"

Anonymkode: 9f94a...ac6

Nei.

manbun: https://www.google.no/amp/s/www.pinterest.com/amp/pin/353391902001071671/

partysvenske: https://www.google.no/amp/s/www.pinterest.com/amp/pin/56576539045553628/

Når det er sagt: Det er sto forskjell på langt hår à la Lille Lord Fauntleroy og langt hår à la ghetto. 

Endret av MammantilNurket
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da er vel kort hår bare for gutter da?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du link?

Anonymkode: 50615...f3d

Skrevet

Synes det er flott med barn som har sin egen stil. Jeg bor dessverre et sted, hvor parajumper, uggs, Abercrombie osv, er kjent for å være barnas uniform. Og det er mange barn ned i barnehagealder her, som har uggs og parajumper. Fatter ikke hva foreldrene tenker med. Ikke er det praktisk, og alt for dyrt. 

Så jeg er veldig glad da jeg ser barn her, med sin egen stil. 

Anonymkode: 68872...7f3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den ene sønnen min hadde en slik periode i 10 års alderen. Deg gikk over av seg selv. 

Jeg skjønner ikke helt hva folk stresser etter 

Anonymkode: 836fd...f88

Trange båser for barna våre, det er i hvert fall tydelig. Det er ikke de med nevnte sveis som er urokråkene blant gutta på vårt andretrinn, det er sølvgutten med Polarn-klær og en liten knert med briller og rufsete raddissveis.

Anonymkode: 72265...881

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...