Gå til innhold

Har legen lurt meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Helt riktig forklart, hilsen lege.

Anonymkode: 621f8...a56

Du har ikke lov til å undertegne med lege

Anonymkode: a07e6...68f

Fortsetter under...

Skrevet

Altså, hvordan har legen lurt deg? Du har blitt forklart at den brukes til begge deler, du har fått en dose som er i henhold til angitt dosering for smerter selv om den er i den høyere delen av området, og hvis du hadde slått opp litt ville du sett at de som bruker den for antidepressiv effekt gjerne (men ikke alltid) får høyere doser (men igjen, noen trenger ikke så høy dose). 

Du virker paranoid når du sier "lurt". Det logiske ville vært å spørre om du har fått for høy dose for fort, hvis det var det du var redd for. Men du fokuserer på at legen kanskje har lurt deg? Det virker nå litt paranoid, spør du meg. 

Anonymkode: 3eed5...eef

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og jeg merker begge effektene, og liker ikke at det «roter» med hode mitt.

Anonymkode: 891e4...293

Det roter IKKE med hodet ditt. 🙄  Sarotex gjør at du slapper av, sover bedre. Samme med remeron og hundre andre. 

Begynner å lure på om du trenger noe for psyken også. 

Anonymkode: c4cae...3c8

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, hvordan har legen lurt deg? Du har blitt forklart at den brukes til begge deler, du har fått en dose som er i henhold til angitt dosering for smerter selv om den er i den høyere delen av området, og hvis du hadde slått opp litt ville du sett at de som bruker den for antidepressiv effekt gjerne (men ikke alltid) får høyere doser (men igjen, noen trenger ikke så høy dose). 

Du virker paranoid når du sier "lurt". Det logiske ville vært å spørre om du har fått for høy dose for fort, hvis det var det du var redd for. Men du fokuserer på at legen kanskje har lurt deg? Det virker nå litt paranoid, spør du meg. 

Anonymkode: 3eed5...eef

Lurt litt... Tenker sidepå legen har starter med for høy dose, en dose som tilsvarer den dosen som blir brukt som antideppressiva.

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke lov til å undertegne med lege

Hun er ikke lege vet du, for i alle fall ikke håpe det.

1. Hva Sarotex er og hva det brukes mot

Sarotex tilhører en legemiddelgruppe som kalles trisykliske antidepressiva

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan godt være, men ikke på den måten som jeg opplever med Sarotex. Dette er tross alt et antidepressiva, og det merkes. Oppleves sikkert forskjellig fra person til person, men at virkningen er der, kommer du ikke fra. 

Tøv. Du må ha mye høyere dose. Slitsom tråd ! Hvis du er er livredd, så slutt med dem da. Du hører jo ikke etter.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker sidepå legen har starter med for høy dose,

Er det du eller legen din om er lege?

Annonse

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

*som*

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tøv. Du må ha mye høyere dose. Slitsom tråd ! Hvis du er er livredd, så slutt med dem da. Du hører jo ikke etter.

Hehe, vil du ikke, eller forstår du ikke? legen har sett meg på startdose tilsvarende den dosen som de gir når det blir brukt som antidepressiva. Og ja, det merkes.

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du tror at leger ikke kan gjøre feil? legen har sett meg på startdose tilsvarende den dosen som de gir når det blir brukt som antidepressiva. Og ja, det merkes. Men virker ikke som dere her inne klarer å forstå det. Ja jeg vet at det også brukes som smertestillende

Skrevet

50mg er ikke for høy dose for å behandle smerter, selv om det tilfeldigvis er samme dose som når det skal funke på depressivitet. 

At hodet ditt reagerer på den antidepressive delen tilsier kanskje at du faktisk trenger noe for det da 😏

Anonymkode: dac71...6d2

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du tror at leger ikke kan gjøre feil? legen har sett meg på startdose tilsvarende den dosen som de gir når det blir brukt som antidepressiva. Og ja, det merkes. Men virker ikke som dere her inne klarer å forstå det. Ja jeg vet at det også brukes som smertestillende

Du henger deg fullstendig opp i feil ting

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

50mg er ikke for høy dose for å behandle smerter, selv om det tilfeldigvis er samme dose som når det skal funke på depressivitet. 

At hodet ditt reagerer på den antidepressive delen tilsier kanskje at du faktisk trenger noe for det da 😏

Det er en alt for høy startdose. Vanligvis tar det flere uker å komme opp i en slik dose. Vanlig startdose er 10, max 25mg bed smerter. Når det gjelder bruk som antideppresiva, så brukes det rundt 50 mg i startdose.

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du henger deg fullstendig opp i feil ting

Selvsagt henger jeg meg opp i ting, når jeg får medisiner som jeg kjenner roter til hode. Når jeg da sjekker opp selv, så kan det se ut som jeg har fått helt feil startdose. Ville ikke du ha reagert? 

Annonse

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fy faen hvor jævlig noen kan være. Føler du deg bedre av å være så ond? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt henger jeg meg opp i ting, når jeg får medisiner som jeg kjenner roter til hode. Når jeg da sjekker opp selv, så kan det se ut som jeg har fått helt feil startdose. Ville ikke du ha reagert? 

Hvis jeg trodde dosen var for høy ja. Men du henger deg opp i dosen fordi du tror legen lurer deg til å ta antideppressiva. Men det er jo ikke værre enn at du tar en telefon til legen i morra og hører om dosen er feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...