Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #1 Skrevet 2. januar 2019 Hva vil jeg miste av stønader som jeg har i dag? Vil forsørger tillegget forsvinne? Han jeg vurdere å flytte sammen med er ikke barnefaren. Anonymkode: cca44...da1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #2 Skrevet 2. januar 2019 Herregud snakk om å gi barna sine en dårlig sosial arv. Vokse opp i et hjem med to syke forsørgere som kun er hjemme? Anonymkode: dc4d8...da0
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #3 Skrevet 2. januar 2019 Du vil få lavere trygd. Fra 23 494 pr mnd til 21 476 pr mnd. Brutto. Anonymkode: 24dee...2fc
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #4 Skrevet 2. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vil få lavere trygd. Fra 23 494 pr mnd til 21 476 pr mnd. Brutto. Anonymkode: 24dee...2fc Er 23494 kr minstesats på ung ufør? Anonymkode: e9cae...7e9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #5 Skrevet 2. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Herregud snakk om å gi barna sine en dårlig sosial arv. Vokse opp i et hjem med to syke forsørgere som kun er hjemme? Anonymkode: dc4d8...da0 Jeg er ikke HI, men pass deg litt. Jeg er selv ungufør pga en uforskyldt bilulykke. Barna våre har det veldig bra. De vet hva som er normalen, folk skal ut i jobb. Å rakke ned på andre synes ikke jeg er en god rollemodell akkurat Anonymkode: 4afb1...f89
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #6 Skrevet 2. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke HI, men pass deg litt. Jeg er selv ungufør pga en uforskyldt bilulykke. Barna våre har det veldig bra. De vet hva som er normalen, folk skal ut i jobb. Å rakke ned på andre synes ikke jeg er en god rollemodell akkurat Anonymkode: 4afb1...f89 Nå var det ikke en ufør i familien det er snakk om da. Les innlegget en gang til. Anonymkode: dc4d8...da0
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #7 Skrevet 2. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nå var det ikke en ufør i familien det er snakk om da. Les innlegget en gang til. Anonymkode: dc4d8...da0 Her er det nok du som ikke kan lese, gitt. Anonymkode: 8ff4f...cda
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Er 23494 kr minstesats på ung ufør? Anonymkode: e9cae...7e9 Det er satsen på enslig ung ufør. Noe lavere som gift/samboer. Anonymkode: 24dee...2fc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Her er det nok du som ikke kan lese, gitt. Anonymkode: 8ff4f...cda Kan du utdype den? HI sin situasjon er at hun er ufør og vurderer å flytte sammen med en mann som også er ufør. Hun jeg siterte senere sier ingenting om mannen sin situasjon, kun sin egen. Anonymkode: dc4d8...da0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 Tenk litt langsiktig. To uføre sammen. Nei takk. Aldri kun e kjøpe skikkelig hus. Alltid lite penger. Penger er ikke alt, men det hjelper veldig på veien. Anonymkode: 1cf62...713
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #11 Skrevet 3. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenk litt langsiktig. To uføre sammen. Nei takk. Aldri kun e kjøpe skikkelig hus. Alltid lite penger. Penger er ikke alt, men det hjelper veldig på veien. Anonymkode: 1cf62...713 Hvor lett tror du det er for ei som er ufør å finne seg en arbeidsom og godt lønnet mann? Hadde du blitt sammen med en som er ung ufør? For mange uføre er alternativene få når det kommer til partner, en annen ufør er et alternativ. Anonymkode: b7371...805
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #12 Skrevet 3. januar 2019 hva med og jobbe? Anonymkode: b574f...d8d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #13 Skrevet 3. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: hva med og jobbe? Anonymkode: b574f...d8d Hva med å få deg noen hjerneceller? Anonymkode: e9cae...7e9
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #14 Skrevet 3. januar 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Herregud snakk om å gi barna sine en dårlig sosial arv. Vokse opp i et hjem med to syke forsørgere som kun er hjemme? Anonymkode: dc4d8...da0 Hun kan helt klart gi sine barn MYE mer enn deg. Hva kan du lære dine barn av holdninger, moral og verdier? Absolutt ingenting tenker jeg, etter ha lest ditt patetiske innlegg. Anonymkode: 6b3b5...b75
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #15 Skrevet 3. januar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Tenk litt langsiktig. To uføre sammen. Nei takk. Aldri kun e kjøpe skikkelig hus. Alltid lite penger. Penger er ikke alt, men det hjelper veldig på veien. Anonymkode: 1cf62...713 Aldri kjøpe skikkelig hus? Alltid lite penger? Hva i alle dager mener du med det? Anonymkode: 24dee...2fc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #16 Skrevet 3. januar 2019 3 hours ago, Anonym bruker said: Hva med å få deg noen hjerneceller? Anonymkode: e9cae...7e9 har en god jobb, og tviler på at jeg mangler noen hjerneceller Anonymkode: b574f...d8d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #17 Skrevet 3. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Aldri kjøpe skikkelig hus? Alltid lite penger? Hva i alle dager mener du med det? Anonymkode: 24dee...2fc Det er jo realiteten! Hvordan mener du 2 personer som er uføre med barn kommer til å få det? Anonymkode: 6e0d2...c76
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #18 Skrevet 3. januar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo realiteten! Hvordan mener du 2 personer som er uføre med barn kommer til å få det? Anonymkode: 6e0d2...c76 Selvfølgelig kan de det. Ikke alle uføre er fattige. Slutt å se ned på andre mennesker. Anonymkode: 24dee...2fc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #19 Skrevet 3. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: hva med og jobbe? Anonymkode: b574f...d8d Hva med Å lære seg grunnleggende skriveregler? Anonymkode: 34c0f...882
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #20 Skrevet 3. januar 2019 Krake søker make. Anonymkode: 4eb24...742
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #21 Skrevet 3. januar 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan du utdype den? HI sin situasjon er at hun er ufør og vurderer å flytte sammen med en mann som også er ufør. Hun jeg siterte senere sier ingenting om mannen sin situasjon, kun sin egen. Anonymkode: dc4d8...da0 Som du skrev: "Nå var det ikke en ufør i familien det var snakk om". Nei, hun snakker ikke om en i familien, men om seg selv. Jeg kan muligens forestille meg hva du egentlig prøvde å formidle, men det var i så fall ganske utydelig. Anonymkode: 8ff4f...cda
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #22 Skrevet 4. januar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Som du skrev: "Nå var det ikke en ufør i familien det var snakk om". Nei, hun snakker ikke om en i familien, men om seg selv. Jeg kan muligens forestille meg hva du egentlig prøvde å formidle, men det var i så fall ganske utydelig. Anonymkode: 8ff4f...cda Jeg er sikker på at du er såpass smart at du skjønner godt hva jeg skriver. Du påpeker en grammatisk feil i forklaringen men det er ikke den du opprinnelig siktet til. Så ikke gjør deg dummere enn du er. Anonymkode: dc4d8...da0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #23 Skrevet 4. januar 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo realiteten! Hvordan mener du 2 personer som er uføre med barn kommer til å få det? Anonymkode: 6e0d2...c76 Nå er ikke jeg ung ufør, jeg ble ufør etter at jeg hadde fylt 40 år, men jeg hadde jo en god forsikring så hus har aldri vært noe problem.... Jeg kunne betale ut all gjeld og lever greit av den uføretrygden jeg får selv om den er litt høyere enn minstesats. Uten gjeld trenger man ikke så mye å leve for hver måned som de som betaler ned på boliggjeld osv. De fleste i dag sørger vel for at barna deres har gode forsikringer så om det skulle skje noe så de blir ung ufør får de en klekkelig erstatning og kan kjøpe seg et hus? Blir du ung ufør i dag er du syk, og da er en god forsikring gull verdt. Så ikke alle uføre er fattige altså. Anonymkode: b7371...805
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #24 Skrevet 4. januar 2019 Jeg har ikke svar på akkurat det du spør om HI, men tenk litt mer langsiktig og regn på ting. Det er billigere å bo sammen, hvis dere deler på alt. Om du også mister tillegg, må du sette deg ned og snakke med ham om hvor mye som må gå til barna i mnd. Til klær, fritidsaktiviter, bursdager, osv. Skriv samboerkontrakt før dere flytter sammen. Se hva som vil lønne seg, men husk også at du ikke alltid vil få tillegg for barna dine, de blir eldre. Du kan kontakte Nav og høre, bare si at du ikke har bestemt deg helt enda, men lurer på noen praktiske ting. Anonymkode: fae88...e7b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #25 Skrevet 4. januar 2019 Barnetillegget er behovsprøvd, dvs at man mister det om man tjener over en viss grense, og man ser på familiens totale inntekt. Jeg kan aldri tro du mister det om du og mannen begge har minstesats som unge uføre, da kommer dere under denne grensen. Jeg tror grensen er på rundt 600.000 i året, men det må du sjekke for sikkerhets skyld. Dere kommer vel ikke over det uansett? Anonymkode: b7371...805
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå