Gå til innhold

Hvilken bilstol har dere til 3åringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår minste er nettopp 3 år. 94cm og 13-14kg sånn ca:) 

Anonymkode: 13770...973

Skrevet

Axkid minikid. Bakovervendt bilstol. Min er 100 cm, 15 kg og har god plass der enda! 

Anonymkode: e5694...a30

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Axkid minikid. Bakovervendt bilstol. Min er 100 cm, 15 kg og har god plass der enda! 

Glemte å legge til at jeg syns den er veldig god i bruk. Selene er enkle å stramme i motsetning til de andre setene vi bruker. Den var også enkel å montere (når jeg først søkte opp hvordan på YouTube) og den kan monteres ytterst på setet så hun får god benplass. 

Min treåring elsker dette setet og har lagt sin elsk på det. Hun protesterer høylydt når vi en sjelden gang kjører den andre bilen med "feil" sete i, eller når vi er hos mormor og hun må sitte i "babysete" som hun kaller det. Vi elsker axkid minikid 👍

Skrevet

Axkid minikid. Han er nå 5 år og har fortsatt godt med plass. Er 114 cm og 18 kg. 

Elsker stolen! 

Skrevet

Cybex Sirona

Anonymkode: ec837...057

Skrevet

Er alle disse bakovervendt ? Må ha et vi kan snu :) 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er alle disse bakovervendt ? Må ha et vi kan snu :) 

Vi har et joie every stage. Den er veldig fin fordi den kan brukes på så mange måter, både forovervendt og bakovervendt. Nå som min er tre år og sitter bakovervendt blir det trangt til beina, men det kan jo også være vanesak siden hun er så vant til å sitte romslig i minikid-setet.

Når vi har brukt det forovervendt sitter barna veldig godt i det setet, så når jeg skal snu henne min kommer jeg til å bruke joie every stage. 

Skrevet

Blir 4 år i mars. 

Bruker cybex sirona bakovervendt. 

Anonymkode: c8bb7...c7e

Skrevet

Når begynner man å feste med bilens egne seler?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg snudde storesøster når hun var 3 1/2 år slik at hun satt rett vei begynte hun å bruke bilens egne seler, fikk anbefalt det av flere butikker som solgte bilseter.

Anonymkode: c8bb7...c7e

Skrevet

Da bør vi vel kjøpe et bilsete som er til bilens egne seler. Hvilket har dere? Isofix ?

Skrevet

besafe izi plus 

Anonymkode: 99b4e...7f8

Skrevet

Besafe izi flex fix isize -  noen som har det?

Skrevet

Maxi cosi 2 way pearl. Kan snus, men hun kommer selvsagt til å sitte bakovervendt til hun blir 4, som søsteren gjorde. Da kjøper vi beltestol.

Anonymkode: a0b4a...1da

Skrevet

Besafe izi plus 

Anonymkode: b5b19...226

Skrevet

Besafe izi plus og cybex cirona. Hun har best plass i besafen men hun selv liker cybexen best selvom den er trang. 

Anonymkode: 07f54...5fe

Skrevet

Concord Reverso. Men nå har hun fylt fire og er 102 cm lang og sitter ikke så behagelig i det lenger. Så skal bytte til beltestol (hun er 4)

Anonymkode: 7d647...fed

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da bør vi vel kjøpe et bilsete som er til bilens egne seler. Hvilket har dere? Isofix ?

En treåring på denne størrelsen bør absolutt sitte bakovervendt. Stoler somkan brukes begge veier anbefales ikke å bruke framovervendt med 5 pkt sele pga belastningen nakken får i en evt kollisjon

Beltestol er heller ikke godkjent før 15 kg. Det er dermed ikke sagt at de sitter trygt i stolen fra den størrelsen. Det er først når de er 18 kg, 110 cm og helst over 5 år at de sitter trygt i beltestoler. 

Selv har jeg Britax Maxway til min 3 åring og den skal han sitte i lenge enda, 

Sjekk tryggtrafikk.no for mer info om sikring av barn i bil!

Anonymkode: 4f59d...6a2

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den offisielle anbefalingen er minst 4 år og 15 kg. Men for sikkerhetens del bør man vente til 18 kg, 110 cm og minst 5 år

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den offisielle anbefalingen er minst 4 år og 15 kg. Men for sikkerhetens del bør man vente til 18 kg, 110 cm og minst 5 år

Hvor står dette? 

Jeg får høre det fra alle kanter at jeg er hysterisk som har min TRE åring bakovervendt. Skulle gjerne likt å slenge dette tilbake til dem. 

Skrevet

Vi har maxi cosi mobi. Men den er kun bakovervendt. Går til 25 kg. Men veldig fornøyd med det setet. Storebror satt i det til han var 4,5 år, var da 115 cm og 18 kg. Ville hatt et bakovervendt frem til barnet var stort nok til å bruke beltestol.

Anonymkode: 2d74b...6c1

Skrevet

min fikk britax two ways når han var litt over 3, det går begge veier, men han satt forovervendt til han var ca 3, da var han 116cm og måtte sette forover, nå er han snart 6 og 124cm og har dette :

https://www.google.com/search?biw=1440&bih=826&tbm=isch&sa=1&ei=roQrXP78D4WlsAGkt6joBw&q=maxi+cosi+fra+15+kg&oq=maxi+cosi+fra+15+kg&gs_l=img.3...2522.12523..12763...11.0..0.125.1309.20j1......1....1..gws-wiz-img.......0j0i67j0i30j0i19j0i30i19j0i8i30i19j0i8i30j0i24.6ozEjgSGsig#imgrc=pO70BifNP0BJZM:

Anonymkode: 97bc7...7a0

Skrevet

fikk den nye stolen når han var 4,5 år da var britax two ways litt for trangt

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor står dette? 

Jeg får høre det fra alle kanter at jeg er hysterisk som har min TRE åring bakovervendt. Skulle gjerne likt å slenge dette tilbake til dem. 

Som sagt er dette uoffisiell anbefaling. Uten at jeg er sikker vil jeg tro at det er tatt fra svenske råd. Sverige er langt framme når det kommer til sikring av barn i bil.

Den norske anbefalingen er bakovervendt til minst 4 år, og det er på ingen måte hysterisk å følge denne. Lar man barnet sitter bakovervendt lenger gjør man det bare en tjeneste.

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Som sagt er dette uoffisiell anbefaling. Uten at jeg er sikker vil jeg tro at det er tatt fra svenske råd. Sverige er langt framme når det kommer til sikring av barn i bil.

Den norske anbefalingen er bakovervendt til minst 4 år, og det er på ingen måte hysterisk å følge denne. Lar man barnet sitter bakovervendt lenger gjør man det bare en tjeneste.

er abefalling, ikke loven, skjønner nok folk synes det er hysterisk når under over 3 sitter bakovervendt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...