Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #1 Skrevet 30. desember 2018 ..inviterer gjester til kl. 5. Både voksne og barn, så ikke mye alkohol. Anonymkode: 860b9...795
Banderas Skrevet 30. desember 2018 #2 Skrevet 30. desember 2018 Skal dere holde det gående fra 17:00 til over midnatt?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #3 Skrevet 30. desember 2018 Rikelig med brus, farris, te og kaffe. Et par flasker vin til maten, alkoholfrie bobler til alle klokken 12. Vi drikker svært lite alkohol sammen med barna. Anonymkode: 37d3d...a3c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #4 Skrevet 30. desember 2018 7 minutter siden, Mrs. Meisebolle skrev: Skal dere holde det gående fra 17:00 til over midnatt? Det er vel helt vanlig når man feirer med barn. Hvorfor svarer du ikke bare på spørsmålet? Du har vel strengt tatt ikke noe med hvor lenge de har gjester? Jeg hadde max beregnet et par glass vin eller øl pr voksen når det er barn med på feiringen. Og alkoholfrie bobler til midnatt. Anonymkode: 3c694...141
Daquiry Skrevet 30. desember 2018 #5 Skrevet 30. desember 2018 1 flaske vin pr to voksne til mat og frem til midnatt. Det går 5 glass pr flaske. Så ett glass med bobler ved midnatt. Og selvsagt ha vann/brus og eventuelt mozell til de som foretekker det.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 Jeg tenker en halv stor flaske brus pr brusdrikker, 2-3 øl pr øldrikker og en halv flaske vin pr vindrikker. Og bobler til midnatt, 1 flaske med og en flaske uten alkohol. Så ville jeg hatt litt boblevann i tillegg, en med og en uten smak. Anonymkode: c3b3a...0b5
Banderas Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel helt vanlig når man feirer med barn. Hvorfor svarer du ikke bare på spørsmålet? Du har vel strengt tatt ikke noe med hvor lenge de har gjester? Jeg hadde max beregnet et par glass vin eller øl pr voksen når det er barn med på feiringen. Og alkoholfrie bobler til midnatt. Anonymkode: 3c694...141 Kjære deg, i min verden er det forskjell på å ha gjester i to timer, og på å ha dem i over syv timer, så hva jeg kjøper inn og hva jeg tilbereder i forkant, vil dermed variere. Derav spørsmålet. Seriøst, må du ha alt inn med teskje alltid, eller er det bare her? Hvis det er tilfelle at de skal være fra fem og til over midnatt, ville jeg sørget for å ha ganske mange store flasker med brus inkl. Farris o.l., og beregnet et par glass vin pr. voksen, siden det er snakk om syv-åtte timer med kalas.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #8 Skrevet 30. desember 2018 1 minutt siden, Mrs. Meisebolle skrev: Kjære deg, i min verden er det forskjell på å ha gjester i to timer, og på å ha dem i over syv timer, så hva jeg kjøper inn og hva jeg tilbereder i forkant, vil dermed variere. Derav spørsmålet. Seriøst, må du ha alt inn med teskje alltid, eller er det bare her? Hvis det er tilfelle at de skal være fra fem og til over midnatt, ville jeg sørget for å ha ganske mange store flasker med brus inkl. Farris o.l., og beregnet et par glass vin pr. voksen, siden det er snakk om syv-åtte timer med kalas. Kjære deg. Hi skrev i hovedinnlegget at gjestene var invitert til kl 17. Til nyttårsfeiring. Som tradisjonelt varer minst til midnatt. Seriøst, må du ha alt inn med teskje alltid, eller er det bare her? Anonymkode: 3c694...141
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #9 Skrevet 30. desember 2018 6 minutter siden, Mrs. Meisebolle skrev: Kjære deg, i min verden er det forskjell på å ha gjester i to timer, og på å ha dem i over syv timer, så hva jeg kjøper inn og hva jeg tilbereder i forkant, vil dermed variere. Derav spørsmålet. Seriøst, må du ha alt inn med teskje alltid, eller er det bare her? Hvis det er tilfelle at de skal være fra fem og til over midnatt, ville jeg sørget for å ha ganske mange store flasker med brus inkl. Farris o.l., og beregnet et par glass vin pr. voksen, siden det er snakk om syv-åtte timer med kalas. Et par glass vin pr voksen? Det var da utrolig snaut. Anonymkode: c8bcb...212
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #10 Skrevet 30. desember 2018 8 minutter siden, Mrs. Meisebolle skrev: Kjære deg, i min verden er det forskjell på å ha gjester i to timer, og på å ha dem i over syv timer, så hva jeg kjøper inn og hva jeg tilbereder i forkant, vil dermed variere. Derav spørsmålet. Seriøst, må du ha alt inn med teskje alltid, eller er det bare her? Hvis det er tilfelle at de skal være fra fem og til over midnatt, ville jeg sørget for å ha ganske mange store flasker med brus inkl. Farris o.l., og beregnet et par glass vin pr. voksen, siden det er snakk om syv-åtte timer med kalas. Lite vin for så mange timer. Anonymkode: 82c11...e83
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #11 Skrevet 30. desember 2018 Vi har vinskap med mye vin stående så tar det vi trenger, har ikke handlet inn spesielt til nyttårsaften. Vi blir 6 voksne og starter kl 17. De får prosecco som velkomstdrink. Rødvin til maten, tipper det går ca 3 flasker. Kommer til å tilby prosecco ved midnatt også, men vet av erfaring at det går svært lite da. Anonymkode: 57683...a77
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #12 Skrevet 30. desember 2018 Vinskapet fullt, drikkekjøleskapet fullt av øl og brus. Sånn at det garantert er nok. Man trenger jo ikke drikke alt, men orker ikke få for lite Anonymkode: e87e5...c18
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #13 Skrevet 30. desember 2018 Takk for svar alle sammen! Jeg tror faktisk ikke jeg har beregnet mer enn 6 0,33 l. øl og en flaske vin på fire voksne. Og ja, gjestene blir her fra 16-tiden til over midnatt, så det blir mange timer ☺️ Vi skal være 4 barn mellom 15 og 3 år. Tenker kanskje en halv stor brus/eplemost per pers er litt lite? Eller er det det? Kanskje det holder til maten, men når kalaset skal være i over 8 timer? Jeg har virkelig ingen anelse her 😅 Anonymkode: 860b9...795
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #14 Skrevet 30. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar alle sammen! Jeg tror faktisk ikke jeg har beregnet mer enn 6 0,33 l. øl og en flaske vin på fire voksne. Og ja, gjestene blir her fra 16-tiden til over midnatt, så det blir mange timer ☺️ Vi skal være 4 barn mellom 15 og 3 år. Tenker kanskje en halv stor brus/eplemost per pers er litt lite? Eller er det det? Kanskje det holder til maten, men når kalaset skal være i over 8 timer? Jeg har virkelig ingen anelse her 😅 Anonymkode: 860b9...795 Men er det noe å spare på da? Brus holder seg lenge, og det må være bedre med et par flasker for mye enn å gå tom i 22 tiden. Jeg hadde regnet en 1,5 L pr/pers. Man skal ha drikke til maten, og kanskje man blir tørst utover kvelden også. Anonymkode: 3c694...141
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #15 Skrevet 30. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar alle sammen! Jeg tror faktisk ikke jeg har beregnet mer enn 6 0,33 l. øl og en flaske vin på fire voksne. Og ja, gjestene blir her fra 16-tiden til over midnatt, så det blir mange timer ☺️ Vi skal være 4 barn mellom 15 og 3 år. Tenker kanskje en halv stor brus/eplemost per pers er litt lite? Eller er det det? Kanskje det holder til maten, men når kalaset skal være i over 8 timer? Jeg har virkelig ingen anelse her 😅 Anonymkode: 860b9...795 1 flaske vin var litt lite hvis 3 eller 4 voksne drikker vin. Og skal du ikke tilby bobler? Som prosecco eller cava? Det kan jo hende de som kommer på besøk har med vin, men den sjansen ville jeg ikke tatt. Anonymkode: 57683...a77
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #16 Skrevet 30. desember 2018 Altså min 15åring drikker lett 1 stor flaske og vel så det på så mange timer. Kjøp minst 1 flaske brus per person og så kulsyret vann i tillegg. Blir det noe til overs kan du drikke det etterpå. Vær litt raus. Anonymkode: 84705...5c3
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #17 Skrevet 30. desember 2018 Både vin, øl og brus står seg fint i lang tid. Kjøp inn litt ekstra og ikke vær så grådig...! Anonymkode: 9c16a...63f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #18 Skrevet 30. desember 2018 Virker snaut hi. Anonymkode: 8364b...90c
soleia Skrevet 30. desember 2018 #19 Skrevet 30. desember 2018 Vi har gjestar frå kl 19, og på den tida går det ganske masse drikke. Eg reknar iallfall 1liter pr pers. med brus og mineralvatn. (vi har så godt som alkoholfri feiring.)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #20 Skrevet 30. desember 2018 Regner alltid ei halv flaske vin pr pers når det er sammenkomst med barn tilstede og 1 flaske pr pers uten barn. Brus og noen øl i tillegg. Godt nyttår og ha en fin fest! Anonymkode: 655f1...5ed
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #21 Skrevet 30. desember 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar alle sammen! Jeg tror faktisk ikke jeg har beregnet mer enn 6 0,33 l. øl og en flaske vin på fire voksne. Og ja, gjestene blir her fra 16-tiden til over midnatt, så det blir mange timer ☺️ Vi skal være 4 barn mellom 15 og 3 år. Tenker kanskje en halv stor brus/eplemost per pers er litt lite? Eller er det det? Kanskje det holder til maten, men når kalaset skal være i over 8 timer? Jeg har virkelig ingen anelse her 😅 Anonymkode: 860b9...795 Unnskyld at jeg sier det, men dette virker gnient. Anonymkode: c8bcb...212
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #22 Skrevet 30. desember 2018 Jeg hadde kjøpte inn 3 ganger så mye som du beskriver HI Anonymkode: 82c11...e83
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #23 Skrevet 30. desember 2018 Grunnen til at jeg nevnte en halv flaske brus var fordi noen andre foreslo det litt lengre oppi tråden her (et av få svar om hvor mye drikke jeg skulle beregne uten alkohol). Vi kommer nok ikke til å drikke noe særlig mer alkohol enn det jeg har kjøpt inn. Hva gjelder bobler kl. 12 har jeg heller ikke tenkt på det. Vi har små barn vi hjelper av og på med klær og som vi kanskje må holde hvis de blir redde og hjelpe med stjerneskudd, og vi skal fyre opp raketter. Så å balansere et glass med bobler i andre hånda blir mer stressende enn det blir koselig. Men ja, er nok lurt å kjøpe inn ekstra med brus ☺️ Jeg har hittil kjøpt inn 5 liter brus, én liter farris og 3 liter med eplemost. Men da drar jeg i butikken i morgen og handler et par flasker til for å være på den sikre siden. Anonymkode: 860b9...795
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #24 Skrevet 30. desember 2018 Jo, og vi skal jo selvfølgelig også drikke kaffe og te... Anonymkode: 860b9...795
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå