Gå til innhold

Nyttårsdessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta med meg dessert på nyttårsaften. Hva er deres beste tips? Jeg er ingen gourmetkokk, men tilbød med å ta med dessert, håpet svaret ville bli nei 🙄 Det ble det ikke, så nå trenger jeg hjelp 😬

Skrevet

For meg er det karamellpudding som gjelder på nyttårsaften. Enkelt å lage og veldig godt! 

Skrevet

Tusen takk for svar! Er ikke det mye styr, da? 

Skrevet

Sjekk den andre tråden som går samtidig her..

Skrevet
1 minutt siden, Mrs. Meisebolle skrev:

Sjekk den andre tråden som går samtidig her..

Takk 😊 Jeg så den akkurat 👍🏻

Skrevet

Ta med brownies 😊

Selv skal jeg lage sjokoladefoundant. 

Anonymkode: a8367...8fc

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta med brownies 😊

Selv skal jeg lage sjokoladefoundant. 

Dersom jeg hadde fått brownies til dessert nyttårsaften hadde jeg blitt rimelig paff.

Vi pleier å ha en av følgende desserter nyttårsaften;

Panna cotta med bringebærsalat

Dronning Maud-dessert

Pavlova med bær

Hjemmelaget sjokolademousse med vaniljesaus

Fondant med hjemmelaget is og bær

Skrevet

Når du skal ha den med ville jeg prioritere noe som er enkelt å frakte.

Moltekrem, gele med frisk frukt, sjokoladepudding med frisk frukt, sitronfromasj med friske bær eller lignende. Du kan lage det i en stor bolle som er grei å ta med og frukt/bær kan du ha i en boks ved siden av.

Tilslørte bondepiker. (Du kan ha alt klart med deg og så bare samle det rett før servering der hvor dere er).

Anonymkode: cb84f...d5a

Skrevet

Dronning Maud 👍 Enkelt og lage, smaker fantastisk😋

Skrevet
2 timer siden, Me and my monkey skrev:

Dronning Maud 👍 Enkelt og lage, smaker fantastisk😋

Har dere portvin stående? Er polet åpent på nyttårsaften? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når du skal ha den med ville jeg prioritere noe som er enkelt å frakte.

Moltekrem, gele med frisk frukt, sjokoladepudding med frisk frukt, sitronfromasj med friske bær eller lignende. Du kan lage det i en stor bolle som er grei å ta med og frukt/bær kan du ha i en boks ved siden av.

Tilslørte bondepiker. (Du kan ha alt klart med deg og så bare samle det rett før servering der hvor dere er).

Anonymkode: cb84f...d5a

Takk for svar, og gode ideer 😊

Skrevet
2 timer siden, HeiteH skrev:

Dersom jeg hadde fått brownies til dessert nyttårsaften hadde jeg blitt rimelig paff.

Dronning Maud-dessert

Pavlova med bær

Takk for svar, høres godt ut!! 

Skrevet
10 minutter siden, Brillefanten skrev:

Har dere portvin stående? Er polet åpent på nyttårsaften? 

Ja, det er åpent

Anonymkode: 69293...97f

Skrevet

Karamellpudding og sjokolademousse her. 

Anonymkode: efd04...639

Skrevet
3 timer siden, HeiteH skrev:

Dronning Maud-dessert

Pavlova med bær

Paff over å få brownies...? Du vet at det går an å lage ordentlig brownie fra bunnen istedet for Toro sin?

Anonymkode: cbf05...351

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Paff over å få brownies...? Du vet at det går an å lage ordentlig brownie fra bunnen istedet for Toro sin?

De smaker sjelden noe bedre ;) Men det går an å jazze opp med å dandere kakestykker pent på fat med is, bær og saus/coulis av noe slag. 

Anonymkode: 365f0...19a

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vet jeg, men det passer uansett ikke på en festdag som nyttårsaften. Kan selvsagt piffe den opp med is og bær av noe slag, men det skal noe til å gjøre høytid av en av de enkleste kakene man kan bake.

Skrevet

Jeg ville satset på pavlova. Du kan lage bunnen i god tid, og kutte opp frukt/bær på forhånd, så er det bare å vispe krem og dandere på stedet.

Du kan jo også lage en hvilken som helst litt fancy/flott kake du liker og er god på. 

Eller ta med multekrem og krumkaker eller noe annet sprøtt. Kanskje en multepavlova?

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville satset på pavlova. Du kan lage bunnen i god tid, og kutte opp frukt/bær på forhånd, så er det bare å vispe krem og dandere på stedet.

Du kan jo også lage en hvilken som helst litt fancy/flott kake du liker og er god på. 

Eller ta med multekrem og krumkaker eller noe annet sprøtt. Kanskje en multepavlova?

Er ikke multekrem litt risikabelt? Tenker det er endel som ikke liker multer, men kanskje jeg tar feil.

karamellpudding
sjokoladefondant
creme brulee
tiramisu
appelsinfromasj

Skrevet
3 timer siden, HeiteH skrev:

Dronning Maud-dessert

Pavlova med bær

VSynes ikke de er så flotte de du ramser opp heller. En god hjemmelaget brownies med sjokoladekrem på toppen og is er minst like bra 😊

Skrevet

Dronning maud UTEN PORTVIN. Jeg bruker oppskriften fra det søtere liv. Knallgod og enkel. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

En god brownies lån jo være ok det hvis den serveres med godt tilbehør. Med hjemmelaget vaniljeis, mango, bringebær og salt karamellsaus kan det bli bra, men bare brownies er ikke noen dessert verdig nyttårsaften.

Anonymkode: b82b7...007

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En god brownies lån jo være ok det hvis den serveres med godt tilbehør. Med hjemmelaget vaniljeis, mango, bringebær og salt karamellsaus kan det bli bra, men bare brownies er ikke noen dessert verdig nyttårsaften.

Anonymkode: b82b7...007

Hørt på fruen i hytten 🤣

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke multekrem litt risikabelt? Tenker det er endel som ikke liker multer, men kanskje jeg tar feil.

karamellpudding
sjokoladefondant
creme brulee
tiramisu
appelsinfromasj

Det kan godt hende. Man må kjenne sitt publikum. I vår storfamilie elsker vi multer, men kanskje bare én liker fromasj, og flere liker ikke karamellpudding eller creme brûlée. Så sikkert greit å sondere på forhånd hva folk liker uansett? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...