Gå til innhold

Hvilken styrke bruker du i kontaktlinser vs briller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du er nærsynt og har minus i briller og linser er brillene sterkest, hvis du ert langsynt og har pluss, er det motsatt. Har du liten styrke er forskjellen liten (eller ingen) og har du stor styrke, er forskjellen stor. Har du skjeve hornhinner, så påvirker det også. 

Anonymkode: f3123...890

Akkurat nå, Mrs. Meisebolle skrev:

Har du alltid vært så nærsynt? Jeg gikk fra -2 til -3 på ganske kort tid, og ser jo ikke en pøkk uten linser lengre.

Ble oppdaget da jeg var 11-12 år, så ikke en dritt på skolen, gikk inn i stolper, sugde skikkelig i fotball (benkesliter de lux) Visste seg at jeg hadde -2,75 (!) etter en mnd med briller så hadde jeg fast plass på første laget, og fikk faktisk med meg hva som skjedde på tavla...  😎

Etter det har det steget jevn og trutt, noen som sier at det reverseres ved en viss alder kan ta seg en bolle! Har faen meg lesebriller på + 0,50 over linsene når jeg jobber på PC eller leser bok.... 

5 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Ble oppdaget da jeg var 11-12 år, så ikke en dritt på skolen, gikk inn i stolper, sugde skikkelig i fotball (benkesliter de lux) Visste seg at jeg hadde -2,75 (!) etter en mnd med briller så hadde jeg fast plass på første laget, og fikk faktisk med meg hva som skjedde på tavla...  😎

Etter det har det steget jevn og trutt, noen som sier at det reverseres ved en viss alder kan ta seg en bolle! Har faen meg lesebriller på + 0,50 over linsene når jeg jobber på PC eller leser bok.... 

De kan faktisk ta seg en bolle, ja. Husker min første dag med linser, var på jobb litt oppi etasjene i byen, med glassvinduer i flere retninger, DEN utsikten, og det var en wowfaktor som ikke kan beskrives.

Annonse

-4,5 i briller med korrigering for skjeve hornhinner.

-4 i linser med korrigering for skjeve hornhinner, hhv -0,5 og -1,5. 

Vet ikke om styrken på korrigering for skjeve hornhinner er det samme i linser og briller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...