Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Jeg tar Paracet 1G 3 ganger hver dag, og får Paracet tabletter på blå resept. Jeg har i blant kjøpt Paracet stikkpiller på apoteket, da jeg egentlig fortrekker stikkpiller, men de er dyre. 58,- kroner for 10 stk, og jeg har en pakke bare noen dager. Men så kom jeg til å tenke. Er det mulig å få stikkpiller på blå resept også, på samme måte som jeg har tablettene i dag? Noen som vet? Anonymkode: 54b2d...6cf
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #2 Skrevet 29. desember 2018 Ja, det er mulig. På deamme vilkår som tabletter. Men det må stå stikkpiller på resepten. De reseptbelagte koster ca 150 for 50 stk på vanlig resept, på blå resept vet jeg ikke. Men trenger man paracet fast er man sansynlig over frikortgrensa i løpet av året uansett. Anonymkode: 7aa1d...eb3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er mulig. På deamme vilkår som tabletter. Men det må stå stikkpiller på resepten. De reseptbelagte koster ca 150 for 50 stk på vanlig resept, på blå resept vet jeg ikke. Men trenger man paracet fast er man sansynlig over frikortgrensa i løpet av året uansett. Anonymkode: 7aa1d...eb3 Så bra. Kunne tenkt meg å hatt både stikkpiller og tabletter. Men vet ikke helt hvordan jeg skal legge det frem for legen. Mener jeg betaler 38% av vanlig pris når jeg har blå resept. Om det er tilfelle, så vil jeg få 50 stk stikkpiller for samme prisen som for 10 stikkpiller uten blå resept. Og etter hvert så kommer jeg nok over frikortgrensa også ja. Anonymkode: 54b2d...6cf
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 Tror ikke du får stikkpiller på blå resept automatisk, men kan få større mengder på hvit resept og det blir billigere Anonymkode: 2bb87...100
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke du får stikkpiller på blå resept automatisk, men kan få større mengder på hvit resept og det blir billigere Anonymkode: 2bb87...100 Får du tabletter på blå resept får du stikkpiller på samme vilkår. Man må bare snakke med legen. Og det går fint. Man trenger bare å si at man ofte firetrekker stikkpiller. Alle som har sett en 1 g Paracet skjønner dette uten ytterligere forklaring. Anonymkode: 7aa1d...eb3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Får du tabletter på blå resept får du stikkpiller på samme vilkår. Man må bare snakke med legen. Og det går fint. Man trenger bare å si at man ofte firetrekker stikkpiller. Alle som har sett en 1 g Paracet skjønner dette uten ytterligere forklaring. Anonymkode: 7aa1d...eb3 Taker for svar 🤗 Anonymkode: 54b2d...6cf
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 det kan du Anonymkode: 04d11...886
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #8 Skrevet 30. desember 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: det kan du Anonymkode: 04d11...886 Har du selv? Hvordan gikk du frem? Jeg syter litt med å spør legen, men må vel bare hoppe i det. Skal til legen på nyåret. Jeg har vurdert å bare skrive det i en app jeg har, som jeg kan kommunisere med legen, men blir kanskje teit det også? Anonymkode: 54b2d...6cf
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #9 Skrevet 30. desember 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du selv? Hvordan gikk du frem? Jeg syter litt med å spør legen, men må vel bare hoppe i det. Skal til legen på nyåret. Jeg har vurdert å bare skrive det i en app jeg har, som jeg kan kommunisere med legen, men blir kanskje teit det også? Anonymkode: 54b2d...6cf Hvorfor er dette vanskelig å spørre legen om? Anonymkode: a0959...fae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå