Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Hei. Har ei jente på 6 mnd som vi sliter med vekt og mating på. Har forsøkt diverse erstatninger, samt ekstra pulver i melka. Måtte innføre fast føde tidligere enn 4mnd pga dårlig vektoppgang i samråd med spesialist. er så sykt sliten av å kjempe i henne mat. Hun vil ikke ha noe. Vi blir forespeilet at dette vil gå seg til etter hun fyllet året(hvorfor får jeg ikke noe svar på...). Vi går snart på veggen her av dette. Bruker mellom 1-2t på et måltid og da er det for lite da og. Hun legger på seg for lite. Idag hadde jeg en venninne på besøk som ga babyen sjokolade.. jeg ble ganske sint først, men det er første gang ungen ikke har vridd seg unna noe, av frukt/mat/melk generelt. Legene har bedt oss utforske div matvarer og nå til kvelden gjorde jeg noe jeg virkelig skammer meg over.. jeg hadde i en skje oboy i melka.. ungen spiste for første gang 240ml(vanligvis 100ml) og det på 20 min... hvor ille ute er jeg som gjør dette? Vet at i usa har de mme med smak.. mvh desperat mamma Anonymkode: c2908...e25
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #2 Skrevet 29. desember 2018 Skjønner deg godt jeg. Husker jeg ga babyene mine maltekstrakt på smokken, lurer på om jeg kan ha dyppet den i sukker også et par ganger😂 Anonymkode: 94d31...080
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner deg godt jeg. Husker jeg ga babyene mine maltekstrakt på smokken, lurer på om jeg kan ha dyppet den i sukker også et par ganger😂 Anonymkode: 94d31...080 Smokk er et kapittel i seg selv. Tar jo ikke den heller. Ungen hater jo malt. Føler at oboy er drøyt, men jeg blir snart deprimert av å ikke få i henne mat. Vil bare det beste for henne, og om det er en skje oboy i eb flaske i ny og ne...? Nei jeg vet ikke lenger jeg. Er bare utslitt. Kjente meg for første gang vellykket etter kveldens mating. Baby sovnet også... Anonymkode: c2908...e25
Valkyriemamma Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 Kjør på! Men snakk gjerne med helsestasjonen om det! Viss dette er det einaste ho vil ha, er det verdt alt sukker og diverse som følger med, meiner eg! Hvertfall foreløpig! Kanskje dette er inngangsporten til anna mat! 😊
Valkyriemamma Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 Forslag: Fyrste og andre dagen blander du ei skei med oboy i melka. Neste dag minsker du mengden. Dette gjer du heilt til ho ikkje treng det meir. Eg kan ikkje love at det fungerer, men det er kanskje verdt å prøve? 😊 Lykke til 💖
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 Hva er greia med at sukker sidestilles med Heroin? Hvis mitt barn ikke spiste hadde jeg faktisk servert hva som helst! Man blir jo desperat! Og ingen har dødd av å få servert noe søtt! Mine fikk periodevis nugatti når de var små, syke og småspist.. Anonymkode: 25703...ca7
Pobie Skrevet 29. desember 2018 #7 Skrevet 29. desember 2018 Det er jo bedre at hun drikker melk med oboy enn at hun sulter, så hvis det fungerer så kjør på. Men ville kanksje sett meg rundt etter sunnere smakstilsetning, f eks en variant med mindre sukker el.l. Og også bruk minst mulig mengde hvor hun fremdeles drikker melka. Og selvfølgelig nevn dette til lege eller helsesøster slik at de kan foreslå alternativ og de vet hva som skjer.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #8 Skrevet 29. desember 2018 På skulen til barna får enn kjøpt kakao melk som er nett like sunn /usunn som vanlig melk.. Så finst type oboy som ikkje er så galne Anonymkode: 1eca9...28b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #9 Skrevet 29. desember 2018 men har du prøvd alle de andre erstatningene? Anonymkode: a25cf...8fd
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #10 Skrevet 29. desember 2018 Ville snakket med spesialisten om dette. Men for å få et barn til å spise tror jeg alle triks er lov. Anonymkode: df9c3...244
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #11 Skrevet 29. desember 2018 Kjære deg ❤️ Hvis det fungerer så er det pr dags dato ingen babyer som har dødd av å få litt Oboy i melken. Det er jo mye bedre enn at hun er undervektig. Sender deg en klem- og en boks med oboy til jenta di ❤️ Anonymkode: f3692...631
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #12 Skrevet 29. desember 2018 hadde ikke gitt sukker til en så liten baby snakk med helsesøster, leger og folk som kan dette. meld dere på kurs om dette Anonymkode: 18e1d...f6e
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #13 Skrevet 29. desember 2018 Liker hun fruktpure da? Jeg husker min var utrolig sær på alt av grøt, så blandet ofte litt pure eller sviskemos i grøten for å få i han. Litt oboy skader nok ikke nei, men hadde prøvd som hun litt lenger opp sier, trapp ned og se om hun vil ha uten etterhvert. Hun skal jo ha mme i 6 mnd til så sikkert kjekt å få til uten etterhvert Anonymkode: 45efb...585
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #14 Skrevet 29. desember 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: hadde ikke gitt sukker til en så liten baby snakk med helsesøster, leger og folk som kan dette. meld dere på kurs om dette Anonymkode: 18e1d...f6e Ja du tenker spesialistene på Rikshospitalet hvor vi har gått siden hun var 2mnd ikke har vært en del av prosessen? R kun oboyen de ikke vet om, da det skjedde igår. Leste du innlegget mitt egentlig? Anonymkode: c2908...e25
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #15 Skrevet 29. desember 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: hadde ikke gitt sukker til en så liten baby snakk med helsesøster, leger og folk som kan dette. meld dere på kurs om dette Anonymkode: 18e1d...f6e Du vet hva morsmelk og melk er...? Laktose. MelkeSUKKER. Anonymkode: b65b7...87d
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #16 Skrevet 29. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja du tenker spesialistene på Rikshospitalet hvor vi har gått siden hun var 2mnd ikke har vært en del av prosessen? R kun oboyen de ikke vet om, da det skjedde igår. Leste du innlegget mitt egentlig? Anonymkode: c2908...e25 Har du prøvd mme med spalta proteiner? Anonymkode: a25cf...8fd
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #17 Skrevet 29. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Liker hun fruktpure da? Jeg husker min var utrolig sær på alt av grøt, så blandet ofte litt pure eller sviskemos i grøten for å få i han. Litt oboy skader nok ikke nei, men hadde prøvd som hun litt lenger opp sier, trapp ned og se om hun vil ha uten etterhvert. Hun skal jo ha mme i 6 mnd til så sikkert kjekt å få til uten etterhvert Anonymkode: 45efb...585 Nei hun hater all frukt også. Vrir seg av alt. Har skikkelig spisevegring. Er derfor vi går til spesialist. Vi får ikke i henne mat rett og slett. Eller, ikke mye. Hvis vi er heldige spiser hun kanskje en teskje pure. Vi måtte begynne med velling tidlig også, men ingenting har fungert. Oboyen igår var et desperat tiltak rett og slett. Har ikke gitt det idag. Idag har hun spist 80ml mme og en skje grøt. Vi sto opp 6. Anonymkode: c2908...e25
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #18 Skrevet 29. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du prøvd mme med spalta proteiner? Anonymkode: a25cf...8fd Ja, nutramigen, althera osv. Men hun har ingen tegn på allergier, bare nekter å spise. Har vært sånn siden nyfødt. Blir sinnssyk snart Anonymkode: c2908...e25
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #19 Skrevet 29. desember 2018 Takk for utrolig fine svar forresten. Var livredd for halshugging. Har ikke turt å ha oboy i idag, men om matdagen idag blir som alle andre dager prøver jeg nok igjen i kveld. Første gang hun sov 6 timer på natta og virka fornøyd. Vi bruker faktisk nesten 12.timer av døgnet på å mate henne, så begynner å bli deprimert av å bare være inne og mate Anonymkode: c2908...e25
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #20 Skrevet 29. desember 2018 På NRK nett-tv ligger et program som heter folkeopplysningen. Ene episoden heter sukker. Den burde dagens generasjon sett. 😄 Anonymkode: 52570...074
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #21 Skrevet 29. desember 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, nutramigen, althera osv. Men hun har ingen tegn på allergier, bare nekter å spise. Har vært sånn siden nyfødt. Blir sinnssyk snart Anonymkode: c2908...e25 Prøv pepticate. Anonymkode: a25cf...8fd
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #22 Skrevet 29. desember 2018 Fortell det til teamet som hjelper dere. Du har ikkje gjort noe farlig eller galt! Jeg har hatt en lignende matsituasjonen med mitt barn og husker blant annet at svigerinnen min ble sint for at jeg lagde velling med en te-skje at et grøtpluver jeg ikke hadde testet ut over en uke. På helsestasjonen fikk vi bare skryt fordi vårt barn etterhvert vokste og tok igjen det tapte. Anonymkode: 9a88d...48a
Blondzilla Skrevet 29. desember 2018 #23 Skrevet 29. desember 2018 I dette tilfellet må det da være greit. Jeg ville gitt oboy om det får henne til å drikke erstatningen. Sukker er sukker, det gjør eksakt samme med kroppen enten det er naturlig melkesukker eller tilsatt raffinert sukker. Og hvis dette er et undervektig barn er det vel bare positivt at hun får i seg ekstra kalorier.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #24 Skrevet 29. desember 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøv pepticate. Anonymkode: a25cf...8fd Morsomt at du nevner den, er den vi bruker per dags dato. Av mme'ene hun har prøvd var nok nan pro den hun likte 'best', men hun liker jo tydeligvis ingenting😅 Anonymkode: c2908...e25
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #25 Skrevet 29. desember 2018 Er man desperat, så er man desperat. Jeg var engang det barnet, ville ikke spise eller ta til meg drikke. Legene på sykehuset (ja, jeg ble innlagt) gav meg sukkervann. Altså sukker blandet ut i vann. Dette fortsatte etter jeg kom hjem. Dette var på slutten av 70-tallet, så sikkert noe de har gått vekk ifra nå. Anonymkode: b9c09...ad0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå