Gå til innhold

Sunwing Kallithea Beach, Rhodos

Anbefalte innlegg

Noen om har bodd på dette hotellet og vil fortelle litt om nærområdet der? Finnes det noen restauranter, butikker, smågater etc der? Jeg er absolutt ikke kravstor til hvordan disse er, men må bare vite at det finnes noe. Jeg orker ikke konseptet med all-inclusive, så vi bruker kun å kjøpe frokostbuffé. Må derfor ha et sted vi kan kjøpe oss middag om kvelden, og hadde helst sett at vi ikke var avhengig av å dra inn til Rhodos by hver eneste dag....

Anonymkode: 9ad0a...775

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144359696-sunwing-kallithea-beach-rhodos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Njei..jeg var der for et par år siden og det var ikke mye i området altså. Veldig fint hotell da, eller helt likt alle sunwing og de er jo bra om man reiser med barn. Du trenger ikke å spise på buffet hver dag, det er et par gode og fine ala carte restauranter på selve resorten. En av de har veldig god pizza og annen italiensk mat og den ligger med utsikt utover havet. Stranden er liten men fin, mener å huske at det var steiner og ikke sand..Men du må ta bussen inn til byen for å komme deg på en skikkelig restaurant utenfor sunwing. Mener å huske at det kun var en bråkete vei med et par matvarebutikker utenfor hotellet. Ingen fine smågater eller noe slikt, da må du inn til byen, men det var ikke så langt inn dit og bussen går jo rett utenfor hotellet. Vi handlet inn litt mat et par dager som vi lagde på rommet, så spiste vi et par tre dager på på hotellet og et par dager i byen. Jeg vil anbefale det jeg altså 🙂

Anonymkode: 8062e...f0b

Hvis du ikke orker all inclusive er ikke det noe hotell for deg/dere. Til tross for et par restauranter, i tillegg til all inclusive stedet, er den ene tilnærmet det samme for der spiser man når man velger de fleste måltider inkl. 

Det er så stort, hektisk og upersonlig. Du kan riktignok bevege deg rundt uten å møte på de samme hele tiden, men..

Det eneste utenfor hotellområdet er en travel hovedvei med en matbutikk etc. ca. 300 meter unna. Bussen går rett utenfor inn til Rhodos, men det hadde jeg ikke giddet. Vi var der i fjor sommer, med to 7-åringer. Helt greit, men de hadde vokst fra Lollo og Bernie og fikk ikke være med på ungdomsrommet (fra 8 år). For de yngste barna er nok dette fantastisk, men det er ikke min smak.. 

Tusen takk for utfyllende svar begge to! Det høres ut som om dette stedet er akkurat som jeg 'frykter'. Problemet er at det er kun Rhodos som er aktuelt denne sommeren, da flyplassen her kun har reiser dit. 

Vi har tidligere vært i Ixia, og det var ikke et spesielt hyggelig sted. Dårlig strand, lite sentrum og mye vind på vestkysten. Jeg får lete litt mer...

Anonymkode: 9ad0a...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...