Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 Jeg drikker meget lite alkohol, men reiser en del og hver bidige gang handler jeg kvota. Har dårlig samvittighet på en måte hvis jeg lar være. Jeg gir såklart bort det meste, men jeg lette i boden idag om vi har champagne til nyttårsaften, og jeg ble så overrasket da jeg sjekket litt nærmere. Herregud, så mye det kom frem! 6 flasker cognac, 4 whiskey, 2 gin. Så ymse spesialiteter som Amaretto (for Tiramisu), kirsevann (baking), Baccardi, Baccardi Razz, Jagermeister, Absinth, Absolutt vodka, Smirnoff, Stolichnaya, rom, Baileys (gått ut på dato), eggelikør (ut på dato også), og minst 10 andre flasker til. Alt i alt rundt 30 liter med sprit. Ble helt forfjamset. Har en tenåring som snart begynner å gå litt ut, så må kanskje gjøre noe med saken. Enten drikke opp selv (uaktuelt), kaste , ha en real fyllefest . Kan man gi bort en åpnet flaske? Vil unngå at ungdommen forsyner seg og andre bare fordi jeg har en tendens til å hamstre. Anonymkode: 0561f...8e1
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 Nylig vært i Sverige så vi har et brett med øl som mannen bruker flere måneder på. Også har vi en bitteliten hodeskalle med vodka. jeg drikker ikke, er gravid. Og mannen drikker generelt veldig lite. Så mer har vi på en måte ikke behov for med mindre vi har gjester på besøk som skal drikke. Noe som er veldig sjeldent nå, siden vi har småbarn. Men jeg ville gitt bort åpne flasker til nære venner som ønsker å få det. Gir som oftest vinflasker osv videre til naboen eller andre om vi ikke skal drikke det selv innen få måneder. Anonymkode: 783af...6ba
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #3 Skrevet 27. desember 2018 Vi har vinskap med rundt 150 viner. Anonymkode: 52760...841
MrGoodMan Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 Har stort sett alltid stående endel Cognac, Whiskey, Gin, Akevitt, litt vanlig brennevin og Baccardi Razz. I tillegg til noen flasker rødvin og så går den noen dunker med rødvin sånn på det jevne. Så har vel ofte 1-4 stk 3-litere stående. Og så topper vi det med at jeg er øl-brygger. Er endog litt hyppigere øldrikker enn ølbrygger så kan variere med alt fra noen flasker til ca 80 liter hvis jeg brygger 4 ganger litt kjapt Hadde en venn spurt om jeg ville ha ett par åpna flasker med akevitt eller Gin så hadde jeg gladelig tatt i mot
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Skrevet 27. desember 2018 Oppdaget da jeg tok frem julepynten forrige helg at jeg i mangel på tomfladker hadde stappet whisky og cognac i fire strikkede nisser i fjor. Jeg trodde de sto i skapet som de har gjort siden bryllupet for femår siden. Så fire spritflasker har vi, samt en vinflaske og 10-15 øl. Anonymkode: 3136d...203
Sånn kan det gå Skrevet 27. desember 2018 #6 Skrevet 27. desember 2018 Vi har massevis stående og har hatt og har masse ungdommer i huset, men stoler på dem og de har heller aldri forsynt seg. Har alltid hatt et avslappet forhold til alkohol, men et veldig lavt forbruk, så for ungdommene er alkohol ikke noe spennende og forbudt, men noe voksne koser seg med et par glass av nå og da.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #7 Skrevet 27. desember 2018 40-50 flasker (eller mer) sprit og vin. Fått en del gjennom jobben og kjøpt på tax free opp gjennom årene. Vi drikker særdeles sjeldent. Har en tenåring, men han rører ikke slikt (heldigvis). Blir vel at vi gir bort eller tømmer det ut tenker jeg til slutt. Anonymkode: ad3fa...a1d
amandine Skrevet 27. desember 2018 #8 Skrevet 27. desember 2018 Har et greit utvalg vin, har champagne og hetvin, likør og Cognac og whisky som mannen liker. Litt øl i kjøleskapet. Men drikker sjelden. Vi har tenåringer i huset og drikker aldri i helgen...
Twintipp Skrevet 27. desember 2018 #9 Skrevet 27. desember 2018 Har et stort vinskap i stuen, med rødvin, hvitvin,Prosecco og champagne. Det er nesten fult! I kjelleren har vi masser av cognac, likører, sprit, etc. Vi drikker så og si ikke alkohol, så det vi har er kun kvote og ting til evt gjester.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #10 Skrevet 28. desember 2018 Vi har en del, 20-30, gode vinflasker. Mannen vinner til stadighet i vinlotteriet på jobb, og vi drikker nesten aldri noe. Gir bort i vertinnegaver når vi er bedt bort, og tilbyr vin til middagsgjester, men det kommer flere flasker inn enn det som går ut. Vi har ikke annen alkohol enn vin i hus pr. nå. Om sommeren har vi gjerne noe øl stående i kjelleren, han drikker vel en eller to sekspakninger i året. Og bare en kommentar til «kvote-handling». Vi reiser mye begge to, men kjøper aldri med oss alkohol hjem fra utenlandsturer. Selv om det (noen ganger) er billigere i tax Free enn hjemme, er det bortkastede penger å kjøpe noe som bare blir lagret, ikke drukket. Anonymkode: eb521...eda
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #11 Skrevet 28. desember 2018 Mannen har jo litt av hvert av øl i kjelleren. Jeg har noe gammelt i vitrineskapet i stua. Fine flasker. Drikker ikke alkohol pga sykdom, så smirnoffen bruker jeg til å vaske vinduer med på vinteren . 😅 Jeg har en søster på 16. Var en periode hun ville teste ut litt alkohol. Hun fikk smake det gamle skvipet mitt. Var visst ikke så stas likevel med den alkoholen.😂 Anonymkode: e1c1e...d00
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #12 Skrevet 28. desember 2018 Min mann er ølbrygger og har ca 12-15 kasser med øl fra 5% til 11%. Har alltid en flaske congac og 4-5 flasker vin på lur. Han drikker en flaske øl eller to hver dag, jeg drikker vin, helst bare i helgene. Vi klarer oss godt ;) Anonymkode: 593c0...401
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #13 Skrevet 28. desember 2018 Siden det er jul har vi 6-ish juleøl,1/2 flaske akevitt,2 fl rødvin som vi fikk i julegave,2 cider og 1 likør som vi også har fått i gave. Til vanlig drikker mannen 6 øl hver helg fordelt på fredag,lørdag og den siste til middagen søndag. Jeg drikker ca 2 cider i mnd,kanskje ikke det engang. Anonymkode: 2861f...a6e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #14 Skrevet 28. desember 2018 Vi har vel ca 100 øl, 10 flasker champagne, 30 flasker vin, 10-15 flasker congac og ymse sprit fra en fest vi hadde litt tilbake i tid. Anonymkode: 17af9...9ad
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #15 Skrevet 28. desember 2018 Har noen øl fra i sommer og en flaske hvitvin jeg kjøpte i Finland for 2 år siden. Og en halv flaske rødvin jeg fikk av sjefen rett før jul. Jeg drikker ikke så mye og har lite behov for et lager av alkohol Anonymkode: 958df...fa6
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #17 Skrevet 28. desember 2018 Ingenting. Anonymkode: cde96...454
frk Nilsen Skrevet 28. desember 2018 #18 Skrevet 28. desember 2018 Har en del sprit, vodka, gin, rom, cognac, calvados, aquavite osv. Drikker så å si aldri sprit, kanskje serveres det en drink eller cocktail når jeg har jentekveld. Øl har vi litt av, litt forskjellig vin, hvitvin, rødvin, bobler. Liker å ha litt forskjellig vin, av og til vil jeg ha et glass riesling, mens andre ganger så er det et glass italiensk rødvin som frister. Når vi handler på tax-free er det kun vin det er snakk om. Spriten samler bare støv.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #19 Skrevet 28. desember 2018 Tror jeg har en halv liter sprit, to bitte små likører, en liter vin og to rusbrus tror jeg. Ga bort alt når jeg flytta. Spurte om en som hjalp meg med flyttelasset om han ville ha. Han fikk mye og var superfornøyd. Han vist noen var åpnet og det gjorde ikke han noe. Sprit holder seg, kastet det som evt burde vært i søpla for lenge siden. Jeg er vokst opp med vinrom og vinkjeller i hus, tanken på å kunne forsyne meg der slo meg aldri. Selv om spriten vi hadde var mamma sin som aldri drakk hadde det blitt feil for meg å stjele. Jeg fikk lov å smake på alt de hadde, men ikke drikke. Selv når jeg hadde en 10liters kanne med hjemmebrnt i skapet mitt på hytta, var jeg ikke det minst frista til å stjele litt. Så mye sprit hjemme betyr ikke at ungene kommer til å forsyne seg. Det kommer nok litt ann på hvilket forhold dete har til alkohol, hvordan dere drikker og hvordam komtroll dere har over hva dere har. 15åringen min spurte om hun kunne smake på vinen som puttret på vinrommet til morfar i jula. Når både jeg og morfar sa ja med ett stort glis om munnen skjønte hun fort det var noe i gjære og ombestemte seg. Jeg er veldig fornøyd med at hun syns fulle folk ser teite ut og håper hun fortsetter med det. Hun har vært på fest flere ganger der folk drikker, men kommer hjem når folk begynner å bli fulle. Da syns hun de blir teite og da er det kosligere og komme hjem til sofaen der mamma sitter. Anonymkode: 52a6f...e40
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #20 Skrevet 28. desember 2018 Sprit har vi ikke, men kanskje 10-12 små bokser carlsberg og 4-6 flasker vin. Regner ikke med det trenger bli kjøpt noe her på nærmere et halv år, det drikkes ikke så mye her i huset.... Har en 17-åring som går på fest, men han har aldri tatt noe hjemme. De har kompiser som er over 18 og noen av vennene hans har søsken som er 1-2 år eldre så alkohol har vel aldri vært noe problem for dem å få tak i. Heldigvis drikker ikke dagens ungdom så mye.... Anonymkode: f0999...5f6
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #21 Skrevet 28. desember 2018 Har en del flaske øl som samboer har fått i gave. Har også litt rom da mannen er glad i det. Et par flasker vin til meg. Vi drikker sjelden hjemme. Anonymkode: 4a46b...549
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #22 Skrevet 28. desember 2018 Ingenting. Ikke hatt noe pp 15 år. Før det hadde vi maks 1/2 flaske tequila og en baileys som sjeldent ble rørt. Anonymkode: 43ee7...fa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå