Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 Jeg er så sliten om dagen og trenger flere super raske oppskrifter som ikke krever at jeg må kjøpe inn masse som vi ikke har og ikke vil bruke igjen. Så hva lager du/dere til middag som går utrolig raskt maks 20 min. både sunt og usunt, så lenge det er godt. Anonymkode: f2637...dc3
Valkyriemamma Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 Makaronistuing. Eg har ikkje oppskrift, men det du treng er: makaroni, melk, mjøl, ein klatt smør og ei klype salt. Kjapp og enkel. Du kan og steike bacon til, viss du ønskjer 😊
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #3 Skrevet 27. desember 2018 Kutte opp alt av kjøtt, potet og grønnsaker du har i kjøleskapet og steke det i ovnen. Noen ganger har jeg litt pasta oppi også. Har tomatsaus eller paprika saus til. Anonymkode: 17d84...5d8
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 4 minutter siden, Valkyriemamma skrev: Makaronistuing. Eg har ikkje oppskrift, men det du treng er: makaroni, melk, mjøl, ein klatt smør og ei klype salt. Kjapp og enkel. Du kan og steike bacon til, viss du ønskjer 😊 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kutte opp alt av kjøtt, potet og grønnsaker du har i kjøleskapet og steke det i ovnen. Noen ganger har jeg litt pasta oppi også. Har tomatsaus eller paprika saus til. Anonymkode: 17d84...5d8 Disse skal absolutt prøves, takk 😊 Anonymkode: f2637...dc3
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Skrevet 27. desember 2018 Laks med pasta. Krydre laksen og stek den på pannen og hell over litt fløte helt på slutten. Gjort på ett par minutt😉 server med tagliatelle eller annen pasta. Anonymkode: aad32...93e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #6 Skrevet 27. desember 2018 Jeg slenger fiskefilet eller kyllingfilet i stekeovnen med krydder på, koker ris i mikroen og bruker ferdigkuttet salat. Bruker enten sweet chili saus eller dressing til. Anonymkode: d558b...48b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #7 Skrevet 27. desember 2018 Når vi skal ha rask middag slenger jeg enten oppskjært skinke eller kjøttdeig i panne, krydrer med krydder etter egen smak. Mens dette steker kutter jeg opp litt salat, paprika og løk samt åpner en boks mais før jeg slenger noen pitabrød i ovnen. Tipper dette tar ca 10 min. Har jeg litt ekstra tid hender det jeg slenger sammen litt tzatziki, har jeg ikke det brukes den dressingen som står i kjøleskapet 😁 alle fyller så hver sine pitabrød. Anonymkode: 71a0e...087
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #8 Skrevet 28. desember 2018 Vet ikke om det er dette svaret du er ute etter, det krever litt forberedelser. Store porsjoner tar ikke særlig lengre tid enn små, så når man først lager mat er det greit å lage store porsjoner. Når jeg lager f.eks. lasagne fra bunnen av så lager jeg gjerne 4-5 former, og fryser overskuddet. Tar opp en når vi har dårlig tid. Lager seg selv i ovnen, trenger bare lage litt salat til. Gjør det samme med tomatsaus, revet ost, tacokjøttdeig, pizzabunner og naanbrød (kjevler ut og fryser), fiskegrateng, diverse supper, lapskaus, indisk, chili con carne osv. Baker også alltid et lager av rundstykker, som vi bruker både til supper og andre måltider. Det meste lages kjapt i ovnen av seg selv og vi koker f.eks. bare ris til. Anonymkode: dfca2...498
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #9 Skrevet 28. desember 2018 Pasta alfredo. Cherrytomater til dessert. Pasta bolognese Blomkålsuppe Betasuppe fra Toro, tilsett frossne grønnsaker Tomatsuppe (Toro), tilsett makaroni, kokte egg og kidneybønner. Strø over parmesan. Fiskekaker i brun saus. Varmer opp fiskekaker i brun saus fra Toro. Potetstappe og stekt løk fra frysedisken. Rå gulrot til dessert. Steke fiskepinner. Potetbåter eller pommes frites i ovnen. Dampe brokkoli eller grønne bønner. Ketchup. Grillet kylling fra varmdisken. Ris og kyllingsaus fra Toro til. Ferdigsalat eller dampede grønnsaker til. Tynne, skivede svinefileter fra Rema 1000, sånne til middag under 100-lappen. Stekes og serveres med skysaus, potetmos fra frysedisken og dampede grønnsaker eller cherrytomater. Varme fiskeboller i hvit saus. Karri og dampede gulrøtter til. Grøt. Meksikansk gryte fra Toro. Ferdigsalat og hvitløksbaguetter. Pølser i brød med tilbehør. Gulrot, tomater eller frukt til dessert. Stekt karbonade på skive med ferdigstekt løk fra frysedisken til. Anonymkode: d3d51...aec
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #10 Skrevet 28. desember 2018 Tusen hjertelig takk! Mange lette oppskrifter vi ikke har prøvd før som vi gleder oss til å prøve Anonymkode: f2637...dc3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #11 Skrevet 28. desember 2018 Pølselapskaus. Bruker frossen lapskausblanding, buljongvann, pølser og tykner lapskausen med potetmospulver. Kyllingnuggets (prior sine er gode!) ris (boil in bag) og grønnsaksblandanding. Med sweet chillisaus. Grilla kylling (fra varmdisken i butikken) med ris eller pomfri, med salat til. Kjøttdeig og spagetti, saus fra glass eller pose Fiskeburger (fiskekaker i burgerbrød) Anonymkode: 23291...9fa
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #12 Skrevet 28. desember 2018 Kyllinglår i stekeovnen mens ris og grønnsaker kokes. Sunt og kjapt. Og godt. Anonymkode: af3b4...a42
Himmel og hav Skrevet 28. desember 2018 #13 Skrevet 28. desember 2018 Wok. Maten er ferdig på den tida risen koker. Kjøp kyllingbryst eller kylling i strimler, en pose ferdig wokblanding (den ferske - ikke frossen). Sett på risen, wok kyllingen, wok grønnsakene, smak til med f.eks. soyasaus og appelsin. Laks, biff eller svin kan brukes istedenfor kylling.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #14 Skrevet 28. desember 2018 gå ut og spis noen ganger Anonymkode: 3cdb5...925
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå