Gå til innhold

Ny kaffemaskin som må varmes opp før bruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk ny kaffemaskin med kaffekvern til jul. Vi ble kjempeglad, da den gamle Nespresso maskinen vår var avhengig av slike små dyre kapsler. Men nå ser jeg at det ikke er mulig å stille den inn slik at den alltid er varm og klar til bruk. Den gamle maskinen kunne vi stille inn slik at den alltid var varm, og da brygget den kaffe med en gang en trykket på knappen. Nå må vi vente 30-40 sekunder FØR maskinen begynner å brygge. I tillegg så bruker den noe lengre tid på selve bryggeprosessen. Hvordan er deres kaffemaskiner? Føler dette var å gå litt tilbake i tid. Kanskje finne frem den gamle maskinen i tillegg, så kan vi bruke den nye når vi ikke står å farten.

Anonymkode: fcaa5...e34

Fortsetter under...

Skrevet

Har du ikke tid til å vente i ett minutt på kaffekoppen, så tror jeg det er på tide å slakke av på farten. 

Langt færre bakterier i maskinen også, når den ikke står og er varm hele tiden. 

Anonymkode: 41221...ec7

Skrevet

Hvis du synes 30-40 sekunder er lenge å vente på kaffen foreslår jeg pulver. 

At bryggeprosessen tar litt tid er et kvalitetstegn, og å ha kaffemaskinen varm til enhver tid er bortkastet energi... 

Anonymkode: c60d7...1c2

Skrevet

Gode, gamle mokkamasteren fallt vi tilbake til her :)

Anonymkode: 82533...e1e

Skrevet

På min kan du stille inn hvor lange den skal være påskrudd før den skrur seg av. Min står på to timer etter den sist ble brukt. 

Tror du må skru ned tempoet ditt dersom du ikke har tid til å vente to-tre minutter på en kopp kaffe😉Jeg bruker den tiden på å rydde litt på kjøkkenet eller ta ut av oppvaskmaskinen. 

Anonymkode: a91cf...000

Skrevet

synes du stresser :)

Anonymkode: fa2dc...5b0

Annonse

Skrevet

Er jo ikke det at jeg ikke har tid, men er som å vente på en gammel pc eller en treg telefon. Ikke gøy å måtte vente. Litt av greia med slike maskiner er jo at en får nybrygget kaffe på 123. Den nye maskinen bruker ca dobbel så lang tid som den gamle, når den må varmes opp først. Regner med det er for å spare energi, men burde vært mulig å velge selv. Og det er jo minimalt med energi det går med på å holden den varm. Nå trykker jeg den på hver gang jeg går forbi, slik at den ikke er iskald viss jeg finner på jeg skal ha meg en kopp.  

Skrevet

Kan da umulig være bra at den er varm hele tiden? Tenker på alt fra bakterievekst til miljø her...

Har du ikke tid til å vente 40 sekunder er det virkelig på tide å sakke ned litt.

Anonymkode: 2b06c...ac4

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er jo ikke det at jeg ikke har tid, men er som å vente på en gammel pc eller en treg telefon. Ikke gøy å måtte vente. Litt av greia med slike maskiner er jo at en får nybrygget kaffe på 123. Den nye maskinen bruker ca dobbel så lang tid som den gamle, når den må varmes opp først. Regner med det er for å spare energi, men burde vært mulig å velge selv. Og det er jo minimalt med energi det går med på å holden den varm. Nå trykker jeg den på hver gang jeg går forbi, slik at den ikke er iskald viss jeg finner på jeg skal ha meg en kopp.  

Har du sjekket om du kan stille den inn på lengre intervaller? 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan da umulig være bra at den er varm hele tiden? Tenker på alt fra bakterievekst til miljø her...

Har du ikke tid til å vente 40 sekunder er det virkelig på tide å sakke ned litt.

Anonymkode: 2b06c...ac4

Hvorfor kan ikke det være bra? Varmtvannstanken på 200 liter er varm hele tiden. Så lenge du sørger for at den er varm nok, så blir det ikke bakterievekst. Som nevnt, vår gamle maskin Nespresso maskin kunne vi velge. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du sjekket om du kan stille den inn på lengre intervaller? 

Ja har sjekket, men det finnes ingen slike valg. 

Vi får bare prøve å ha den en stund, men er redd for at jeg før eller siden kommer til å gå tilbake til vår gamle maskin. Merkelig at ikke noen andre syns dette er irriterende. Men det har kanskje noe med at vi går fra å slippe å vente, til å måtte vente opp til 1 minutt + tiden det tar å brygge kaffe. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan ikke det være bra? Varmtvannstanken på 200 liter er varm hele tiden. Så lenge du sørger for at den er varm nok, så blir det ikke bakterievekst. Som nevnt, vår gamle maskin Nespresso maskin kunne vi velge. 

Ja har sjekket, men det finnes ingen slike valg. 

Vi får bare prøve å ha den en stund, men er redd for at jeg før eller siden kommer til å gå tilbake til vår gamle maskin. Merkelig at ikke noen andre syns dette er irriterende. Men det har kanskje noe med at vi går fra å slippe å vente, til å måtte vente opp til 1 minutt + tiden det tar å brygge kaffe. 

På vår sto det i bruksanvisningen altså. (Det finnes ingen knapp eller bryter)  trøst deg med at kaffien er tusen ganger bedre enn kapselkaffe😊

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På vår sto det i bruksanvisningen altså. (Det finnes ingen knapp eller bryter)  trøst deg med at kaffien er tusen ganger bedre enn kapselkaffe😊

Syns kaffen var veldig god på Nespressomaskinen og jeg. Måtte bare finne de originale kapslene jeg likte best selv. Jeg har og prøvd uoriginale kapsler, men de smaker hugg. 

Jeg har lest hele bruksanvisningen fra A-Å to ganger, men står ingenting om dette nevnt. Har prøvd å google for å se om jeg kunne finne noen triks, men ser ikke ut som det er mulig. Husker jeg måtte stille det inn på Nesprssomaskinen også.  

Skrevet

Du bør ikke drikke varmtvann fra varmtvannstanken altså.  ;)

Å ikke kunne vente 30-40 sekunder fremstår som absurd.  Du får lage pulverkaffe med varmtvann fra springen

Anonymkode: d30f3...801

Annonse

Skrevet

Jeg er enig med de andre. Du bør kunne vente 40-45 sekunder på en kopp kaffe. I tillegg tenker jeg...ny kaffemaskin selv om den andre fungerer helt godt. For et trist bruk og kast samfunn vi lever i 😏

Anonymkode: 33c89...528

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan ikke det være bra? Varmtvannstanken på 200 liter er varm hele tiden. 

Du drikker vel ikke vann rett fra springen?

Anonymkode: 94201...2ff

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med de andre. Du bør kunne vente 40-45 sekunder på en kopp kaffe. I tillegg tenker jeg...ny kaffemaskin selv om den andre fungerer helt godt. For et trist bruk og kast samfunn vi lever i 😏

Anonymkode: 33c89...528

Tar ikke 45 sekund, heller nærmere 2,5 minutt. Ja, jeg klarer å vente, men irriterende at det ikke er mulig å bare la den stå på hele tiden, slik vi kan med den eldre maskinen. Den begynner å brygge kaffe med en gang en trykker på knappen. På samme måte skrur jeg heller aldri av macen. Jeg liker ikke å vente på at den skal starte opp helt fra bunn. Kjenner jeg ikke liker så godt sidene her inne heller. Nettopp pga. de er trege. Hvorfor ikke gi brukeren valgmulighet. Sikker noe sånt EU direktiv som sier at maskinene skal slå seg av etter enn viss tid, skal vel spare bittelitt strøm.

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du drikker vel ikke vann rett fra springen?

Anonymkode: 94201...2ff

Poenget er at det ikke er farlige bakterier i varmtvannstanken heller. Pga den er varm nok til å hindre bakterievekst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...