Gå til innhold

Synes du Grevinnen og hovmesteren er morsom?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enkel humor, god og morsom tradisjon!

Men en gjest i TV-studio kommenterte at den kan være upassende i disse metoo-tider. Hvor seriøse og krenkede skal vi være?

Anonymkode: 9ea89...49a

Hørt om ironi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nå lenger, men jeg syntes den var hysterisk morsom da jeg var barn. Nå synes jeg det er mest morsomt å se hvor moro barna har av den. ;)

Anonymkode: 2e5e5...f15

Skrevet

Vet ikke helt om det er så veldig morsomt. Jeg ler heller ikke uansett når jeg har sett en komedie mange ganger. Jeg leste bakgrunnen, at grevinnen fortsatt holder samme festen hvert år enda alle vennenne hennes er døde. Det kaller jeg å holde fast på tradisjoner 😊 

Anonymkode: 8d1ba...c83

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvert år blir min utenlandske mann like oppgitt over at et land som Norge, som er så frempå på mange områder, ikke ordnet den dubbingen fra gammelt av. Men det er jo det som er tradisjonen!

Anonymkode: 8b8a1...780

Jeg er helt enig med ham. Heldigvis slipper jeg og mine barn å se på den ikonisk dårlige wanna-be-dubbing da vi forstår originalen Filmen er en koproduksjon mellom gamle øst-tyske tv og czecheslovakia, så halvparten snakker faktisk tysk og den andre halvparten er dubbet. Tok seg mere tid enn NRK tydeligvis fordi den er meget bra kvalitet.

Fun fact: Grevinnen og hovmesteren er forresten også tysk selvom den er på engelsk med engelske skuespillere. Sjekk ut Dinner for One eller Der 90. Geburtstag på youtube. Det som vises hos NRK er såkalte sveitisk versjon som er flere minutter kortere.

Anonymkode: 23b3f...334

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Elsker sketjsen, men jeg er født og oppvokst i Tyskland og der går den på nyttårsaften og er dessuten lengre. Så jeg går litt mot strømmen og fortsetter slik jeg er vant til og mannen så den idag, jeg og ungene venter ei uke til. Blir 3 nøtter for Askepott i morgen, på tysk. :nigo: Kan ikke noen betale for å få den ordentlig dubbet på norsk? Den norske der han ene bare snakker for alle personer er ille.

Anonymkode: 23b3f...334

Det er jo halve stemningen at det er kun en mann som dubber. Kan tro det hadde blitt protester dersom de hadde endret på den! Gleder meg til å høre han legger om til lysere stemme og roper «Askeooooooooooott!»

Ellers har jeg aldri likt Grevinnen og hovmesteren. Ikke nå, ikke som barn, er snart 40.

Anonymkode: 59b47...aa7

Skrevet

Elsker Grevinnen og hovmesteren. Og ler like godt hver gang. 

Skrevet

Ingen jul uten :) Lo akkurat like mye som i fjor, og på samme tid i sketsjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...