Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #1 Skrevet 23. desember 2018 Man får lite øyekontakt, samtalen går ofte i stå, midt i en setning blir det opphold for å telle. I går satt jeg bare med mobilen da strikkedronningen var innom. Skikkelig passiv agressiv, vet det. Men hva faen er det med enkelte strikkere? Hun jeg snakker om sitter faktisk og strikker på kino. Syke greier. Blir som om jeg skulle tatt med meg fotoalbumet på besøk og sitte å lime inn bilder Måtte bare få det ut. 😂😂😂 Anonymkode: baa69...7c4
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #2 Skrevet 23. desember 2018 Helt enig Anonymkode: 00b28...867
*Miss Marple* Skrevet 23. desember 2018 #3 Skrevet 23. desember 2018 Akkurat dette hørtes jo speisielt ut, er hun ikke så flink til å strikke? De jeg kjenner som tar opp strikketøyet lar seg ikke affisere av det i det hele tatt og prater like godt med som uten. Jeg syns det er kjempekoselig med folk som strikker.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #4 Skrevet 23. desember 2018 12 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Akkurat dette hørtes jo speisielt ut, er hun ikke så flink til å strikke? De jeg kjenner som tar opp strikketøyet lar seg ikke affisere av det i det hele tatt og prater like godt med som uten. Jeg syns det er kjempekoselig med folk som strikker. Hun er flink å strikke. Det er ganske normalt å kontrolltelle innimellom, ta en ekstra titt osv. I tillegg kan hun si, midt i samtalen, nei det ble feil, om strikketøyet. Jeg strikker litt selv, og det er hobbyen min, jeg utøver ikke hobbyen på besøk altså. Jeg er opptatt av å legge fra seg telefoner og være tilstede når man er med andre, i vår digitale verden er det viktig å legge fra seg distraksjoner å bare være sammen innimellom. Når man i hele samtalen veksler blikket mellom strikketøy og den man prater med så synes jeg samtalen blir halvhjertet. Anonymkode: baa69...7c4
Mostly Harmless Skrevet 23. desember 2018 #5 Skrevet 23. desember 2018 (endret) 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er flink å strikke. Det er ganske normalt å kontrolltelle innimellom, ta en ekstra titt osv. I tillegg kan hun si, midt i samtalen, nei det ble feil, om strikketøyet. Da har hun tatt med seg for komplisert strikketøy til anledningen. Skal hun strikke og skravle, bør hun ta med seg noe som klarer seg uten kontrolltelling den stunden. Skjønner du blir irritert om hun bare delvis klarer å delta i samtalen og ofte sitter og ser ned. Endret 23. desember 2018 av Mostly Harmless
sug lut Skrevet 23. desember 2018 #6 Skrevet 23. desember 2018 Hvis man ikke har kapasitet til begge deler må selvsagt strikkking vike. Men alle mine strikkevenner har simultankapasitet, det er bare koselig om strikketøyet er med og det hindrer ingenting.
aanonym Skrevet 23. desember 2018 #7 Skrevet 23. desember 2018 Enig. Opplever faktisk at folk strikker på møter osv, irriterende.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #8 Skrevet 23. desember 2018 Min mor strikker. Alltid! Men hun kan strikke mens hun snakker med meg uten problemer. Hun kan se TV mens hun strikker også. Hadde hun ikke måtte bruke hendene når hun kjører bil hadde hun sikkert strikket da også😅 Syns bare det er koselig. Kan ikke klage, for jeg og ungene har fått veldig mye hun har strikket😁 Øyekontakt klarer jeg meg fint uten. Det unngår jeg uansett... Anonymkode: e1300...309
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #9 Skrevet 23. desember 2018 Tok opp dette teamet på jobb her en dag. En kollega sa at hun synes det var usosialt at vi satt med mobil i pausen. Jeg er jo enig, men det er jo eneste gangen i løpet av en arbeidsdag at vi har lov å bruke mobil. Så greit å svare på meldinger eller sjekke mail da. Anonymkode: 0c8fc...6fa
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #10 Skrevet 23. desember 2018 Alt kommer ann på hvilken sammenheng syns jeg. Jeg er den som kan finne på å ta med strikketøyet når jeg skal bort til naboen. Strikker, skravler, ser på tv, drikker kaffe, svarer på mld og vi har det hyggelig alle sammen. I sammenhenger der slikt ikke passer seg har jeg det ikke med, da er også mobilen på lydløs. Som ungene sier så er jeg skikkelig rastløs, en skulle tro jeg hadde adhd sier de for jeg klarer sjeldent å bare gjøre en ting samtidig. Så for meg er det perrfekt å ha strikketøy mellom fingrene samtidig som jeg gjør annet som betyr å sitte på rompa. Anonymkode: bc8c6...b6e
sug lut Skrevet 23. desember 2018 #11 Skrevet 23. desember 2018 1 time siden, aanonym skrev: Enig. Opplever faktisk at folk strikker på møter osv, irriterende. Det er jo bare ekstremt uproft. Men i sosiale sofasettinger med nære venner er det bare hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #12 Skrevet 23. desember 2018 Jeg strikker på forelesning. Jeg sitter alltid langt bak, bruker trepinner og strikker bare enkle ting uten tellebehov. For meg er det faktisk lettere å holde fokus på det som sies når jeg strikker. Gjør det aldri i møter. Anonymkode: 66441...2db
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #13 Skrevet 23. desember 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Man får lite øyekontakt, samtalen går ofte i stå, midt i en setning blir det opphold for å telle. I går satt jeg bare med mobilen da strikkedronningen var innom. Skikkelig passiv agressiv, vet det. Men hva faen er det med enkelte strikkere? Hun jeg snakker om sitter faktisk og strikker på kino. Syke greier. Blir som om jeg skulle tatt med meg fotoalbumet på besøk og sitte å lime inn bilder Måtte bare få det ut. 😂😂😂 Anonymkode: baa69...7c4 Jeg er delvis enig. Det kommer an på hvor sosial en klarer å være mens en strikker. Noen kan se opp og føre en ganske normal samtale, mens de strikker. Det samme er det jo litt med tlf. Jeg synes det er kjedelig om noen sitter å spiller et spill de må være dypt konsentrert i. Men om det er å for eks ta litt humoristiske bilder eller skjekke Facebook i ny og ne er det greit. Anonymkode: 9309a...ef3
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #14 Skrevet 23. desember 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Man får lite øyekontakt, samtalen går ofte i stå, midt i en setning blir det opphold for å telle. I går satt jeg bare med mobilen da strikkedronningen var innom. Skikkelig passiv agressiv, vet det. Men hva faen er det med enkelte strikkere? Hun jeg snakker om sitter faktisk og strikker på kino. Syke greier. Blir som om jeg skulle tatt med meg fotoalbumet på besøk og sitte å lime inn bilder Måtte bare få det ut. 😂😂😂 Anonymkode: baa69...7c4 Helt enig! Anonymkode: fc06b...845
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #15 Skrevet 23. desember 2018 Det er bare koselig om noen strikker, hekler eller har et håndarbeid i hendene når de er på besøk. Skulle ønske flere gjorde det. Det er på mange måter del av vår tradisjon i Norge, men for folk som aldri har vokst opp med dette virker det nok fremmed. Mange unge kvinner har nok ikke strikket noe selv og da blir de motstandere av at andre skal det. Jeg sitter heller ikke å nistirrer venninna mi inn i øynene om vi prater. Det ville vært mer ubehagelig. Folk som kan strikke, har ikke problemer med å følge med på det som skjer i samtalen.... Anonymkode: c18eb...87f
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2018 #16 Skrevet 23. desember 2018 Jeg er vokst opp med bestemødre og oldemødre som strikket heeeletiden..Flere damer som samlet seg med strikketøy, drakk og pratet mens de strikket, jeg syns det var kjempe morro å sitte der sammen med de😊 Nå idag er jeg i slutten av 20åran, kan ikke strikke, men mange av mine venninner/familie medlemmet strikker når vi samles og vi prater nå like bra med eller uten strikketøyet! (Siden jeg ikke strikker sitter jeg å fikler med skisseboka mi) vi alle skravler godt og koser oss masse. Så jeg ser ingenting uhøflig med at gjester tar med seg strikketøy når de er på besøk hos meg😄 Anonymkode: fa0cb...66c
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2018 #17 Skrevet 24. desember 2018 Alt man skal henge seg oppi Anonymkode: 546df...59d
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2018 #18 Skrevet 24. desember 2018 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg strikker på forelesning. Jeg sitter alltid langt bak, bruker trepinner og strikker bare enkle ting uten tellebehov. For meg er det faktisk lettere å holde fokus på det som sies når jeg strikker. Gjør det aldri i møter. Anonymkode: 66441...2db Strikking på kurs, forelesninger o.l er så fantastisk irriterende. Mulig det hjelper de som strikker å holde fokus, men for de som sitter rundt og må høre på klirring i pinner... nei.. er man på forelesning kan man følge med. (Mulig trepinner bråker mindre da) Anonymkode: d147d...c9f
Himmel og hav Skrevet 24. desember 2018 #19 Skrevet 24. desember 2018 Jeg kommer fra en familie med strikkere og de fleste av venninnene mine strikker, så jeg har aldri tenkt at noen kan synes det er uhøflig, for når vi er sammen så kommer strikketøyet opp i det vi setter oss ned, og det er ikke noe problemer med flyt i praten. Det er forøvrig ingen som drar med seg "telletøy" eller kompliserte mønstre på sånt. Om jeg holder på med noe vrient, så tar jeg med meg et "reisestrikketøy" når jeg skal bort. Sokker, f.eks, krever ikke mange hjernecellene å strikke. En mobil krever jo mye mer oppmerksomhet, så for meg er det en irritasjon, for da ender man med folk som ramler av diskusjonen for å lese noe, og så hopper de inn igjen etter noen minutter i den tro at praten ikke har beveget seg i noen som helst retning mens de var borte.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2018 #20 Skrevet 24. desember 2018 De jeg opplever det med strikker som om de ikke strikker😅 De klarer fint å følge samtaler og er ikke noe mer fraværende når de strikker. Jeg hadde også flere i klassen som strikket under forelesninger, heller ikke det plaget meg eller andre. Anonymkode: 5c5a6...067
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2018 #21 Skrevet 24. desember 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Strikking på kurs, forelesninger o.l er så fantastisk irriterende. Mulig det hjelper de som strikker å holde fokus, men for de som sitter rundt og må høre på klirring i pinner... nei.. er man på forelesning kan man følge med. (Mulig trepinner bråker mindre da) Anonymkode: d147d...c9f ☝️ Hør hør Og hadde jeg vært foreleser så ville jeg tenkt at det er like frekt som å ta opp tlf. Anonymkode: 33ed2...1b0
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2018 #22 Skrevet 25. desember 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: er man på forelesning kan man følge med Anonymkode: d147d...c9f ... og det var jo nettopp poenget til henne du svarer. Noen av oss, meg selv inkludert, følger bedre med når vi strikker. Jeg er for rastløs til å sitte helt i ro og konsentrerer meg mye mer med et strikketøy mellom hendene. Hvis noen plages av det får de være voksne og si fra, så skal jeg klare å sette meg lenger unna dem neste forelesning. Anonymkode: b20bb...a9a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #23 Skrevet 26. desember 2018 På 25.12.2018 den 1.42, Anonym bruker skrev: ... og det var jo nettopp poenget til henne du svarer. Noen av oss, meg selv inkludert, følger bedre med når vi strikker. Jeg er for rastløs til å sitte helt i ro og konsentrerer meg mye mer med et strikketøy mellom hendene. Hvis noen plages av det får de være voksne og si fra, så skal jeg klare å sette meg lenger unna dem neste forelesning. Anonymkode: b20bb...a9a Det at noen få i forsamlingen følger bedre med når de strikker rettferdiggjør ikke å forstyrre alle andre med klirrende pinner altså. Da får man heller jobbe med seg selv og sin egen konstentrasjonsevne. Eller Finn på noe å gjøre som ikke forstyrrer alle andre, som drodling. Det er virkelig ikke de andre sin oppgave å opplyse om noe så innlysende. Det er lov å tenke selv. Ellers synes jeg personlig det er helt greit å ta med håndarbeid på besøk, men har forståelse for at ikke alle synes det. Derfor synes jeg det inngår i normal folkeskikk å spørre før man drar det opp, dersom man ikke vet på forhånd at det er innafor i det huset. Anonymkode: 6efc9...7b7
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #24 Skrevet 26. desember 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det at noen få i forsamlingen følger bedre med når de strikker rettferdiggjør ikke å forstyrre alle andre med klirrende pinner altså. Da får man heller jobbe med seg selv og sin egen konstentrasjonsevne. Eller Finn på noe å gjøre som ikke forstyrrer alle andre, som drodling. Det er virkelig ikke de andre sin oppgave å opplyse om noe så innlysende. Det er lov å tenke selv. Ellers synes jeg personlig det er helt greit å ta med håndarbeid på besøk, men har forståelse for at ikke alle synes det. Derfor synes jeg det inngår i normal folkeskikk å spørre før man drar det opp, dersom man ikke vet på forhånd at det er innafor i det huset. Anonymkode: 6efc9...7b7 Det finnes pinner som ikke klirrer, og det finnes strikkere som sier «jeg håper du sier fra hvis strikkingen min er forstyrrende». Jeg strikker alltid på forelesning og får bare smil og «nei jøss, bare strikk du!» tilbake. Men nå strikker nesten halvparten av damene på mitt studie, så kanskje jeg er i en spesielt strikkevennlig klasse 😊 Anonymkode: b20bb...a9a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #25 Skrevet 26. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det finnes pinner som ikke klirrer, og det finnes strikkere som sier «jeg håper du sier fra hvis strikkingen min er forstyrrende». Jeg strikker alltid på forelesning og får bare smil og «nei jøss, bare strikk du!» tilbake. Men nå strikker nesten halvparten av damene på mitt studie, så kanskje jeg er i en spesielt strikkevennlig klasse 😊 Anonymkode: b20bb...a9a Det er uhøflig. Selv om det ikke bråker. Jeg hadde blitt skikkelig overrasket og irritert hvis noen hadde så lite folkeskikk på min forelesning. Anonymkode: c12f4...731
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå