Gå til innhold

Hva får dine barn av dere foreldre til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

15åringen får lys til sykkelen, t-skjorte også tror jeg at jeg pakket inn noe småting for lenge siden jeg ikke husker hva er nå. Var på salg påTGR tidligere i høst, så noe greier derfra. Ble ferdig med en strikkegenser igår, så den blir pakket inn til henne også. Skulle egentlig ha noe mer til henne, men aner ikke hva. Det hun egentlig ønsket seg er mer enn hva jeg gir for og ikke vil jeg gi henne det (bare masse kremer, såper osv som hun egentlig ikke tåler) Men tror jeg ikke skal gi mer, selv om jeg er langt under vanlig gavebudskjett. Hun har bursdag om en mnd og ender nok med å kjøpe skisko som er dyrere enn hva normalt bursdagsbudskjett er (det må vist være riktig merke osv... går ikke med bare skisko)

13åringen får masse klær og litt stæsj fra TGR. 

Anonymkode: 42438...8b8

Lys til sykkelen til jul? Og en T-skjorte? Og billiggreier fra Tgr? Dette synes jeg var simpel presang til en 15 åring. Iallefall når annet søsken får «masse klær». 

Anonymkode: 8eb8e...a68

Fortsetter under...

Skrevet

Jente 7 år : sminkebord med krakk + noen pudderkoster , noen bilder osv ( holder på å pusse opp rommet hennes)

Anonymkode: 339de...d42

Skrevet

11 åringen får: Infinity ball, laserspill, go pro kamera, Xbox kontroll, vinterjakke, lue, termos ,2 bøker + noen små gaver

7 åringen får: Infinity ball, headsett, stor boks med plastelina, lego ninjago, vintersko, votter, to bøker, termos +noen små gaver.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var kanskje litt stygt skrevet, men Aftenposten er en drittavis.

Anonymkode: 370e0...a37

Min 12-åring og 9-åring liker Aftenposten jr. veldig godt.

Anonymkode: dcf4f...c5f

Skrevet

av meg :

paw patrol bussen

sengetøy

matboks og drikkeflaske ( til skolen ,begynner til neste høst )

2 brettspill

skateboard

farger

en fotballaktivitetsbok

Fotball spill

av far

Nettbrett

Han blir 6 i februar

Anonymkode: 3f6c2...53e

Skrevet

10 åringen: iphone

3 åringen: playmobil dukkehus

Anonymkode: d296e...5c8

Annonse

Skrevet

Fireåringen får slalomutstyr. Pakke til omtrent 1600.

Syvåringen får miniski (kjøpt brukt på finn for 100kr) og et Nintendo switch spill. 

Anonymkode: 3c645...edc

Skrevet

Treåringen får et spill, et puslespill, tryllestav og en Frost-matboks.

Anonymkode: 649d0...5bb

Skrevet

8 åring får iPad, morgenkåpe og speiderkniv

5 åring får Nintendo Switch med et spill, morgenkåpe og Nerf 

2 åring får akebrett, bok med lyd og paw patrol brannbil

Skrevet

Tv på rommet og et spill til nintendo switch.

Anonymkode: f9747...bdd

Skrevet

3 og 5 år: ski, staver og sko

Anonymkode: 6e3b0...353

Skrevet

1 år , får penger på sparekonto 😊

Anonymkode: ce51d...c3b

Skrevet

Hva i h...te ... Alle får gjennomsnittlig 4-7 gaver hver? Til mange, mange tusen? Og ingen i tråden stiller spørsmålstegn ved det? Ikke for å være prippen, jeg synes det er gøy å gi ungene gaver til jul og vi har råd til det. Og elsker å glede dem! Men altså ... Dette er jo helt vanvittig? Mine på fire og seks får en køyeseng på deling (de vil sove på samme rom og den trenger de uansett, men det er jo mer stas å få den til jul?). Pluss hver sitt fotoalbum vi har laget fra året som gikk. Sistnevnte gave har vi gitt hvert år og ungene elsker dem og blar i dem ofte! Viser dem frem til venner etc ... Alle de andre gavene er glemt før januar er omme. 

Anonymkode: 91c92...3fd

Annonse

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva i h...te ... Alle får gjennomsnittlig 4-7 gaver hver? Til mange, mange tusen? Og ingen i tråden stiller spørsmålstegn ved det? Ikke for å være prippen, jeg synes det er gøy å gi ungene gaver til jul og vi har råd til det. Og elsker å glede dem! Men altså ... Dette er jo helt vanvittig? Mine på fire og seks får en køyeseng på deling (de vil sove på samme rom og den trenger de uansett, men det er jo mer stas å få den til jul?). Pluss hver sitt fotoalbum vi har laget fra året som gikk. Sistnevnte gave har vi gitt hvert år og ungene elsker dem og blar i dem ofte! Viser dem frem til venner etc ... Alle de andre gavene er glemt før januar er omme. 

Enig med deg,men du taler nok for døve ører😥

Skrevet

Fra foreldre og søsken:

8,5 år: ny koffert og en bok. 

7 år: koffert og toalettmappe

4 år: babyborn badekar og toalettmappe

i tillegg før de strømpe på julaften med en liten ting, julehefte og godteri  

Jeg vet de får sykt mye fint fra familie og venner og ser ingen grunn til å skyte gavebudsjettet i været. De har vært sitt nettbrett (julegavespleis med besteforeldre/oldeforeldre fra tidl) og 8-åringen fikk mobil til bursdagen, så er ikke synd på de. 

Anonymkode: c5091...e56

Skrevet

5åringen får en stor barbie fra oss og playmo fra nissen. I tillegg litt stæsj i julestrømpen (hårpynt, aktiviteshefte, nøkkelring mm.)

1åringen får et leketog i tre av oss og en lekebil med lyd og lys av nissen. 

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er foreløpig ikke så ille sammenlignet med tråden i fjor. Den var helt syk. Flere med gaver til ungene for mange ti-tusener. Helt vilt!

Anonymkode: 3c645...edc

Skrevet

Hun på åtte får den store pakken med LOL (?), Marcus og Martinus sengetøy og en sånn svær enhjørningbadedyr.

Hun på seks får også en sånn pakke med leker, husker ikke hva det heter, my little pony sengetøy og også en sånn svær enhjørning. 

Han på fire får en sånn racerbilbane med biler og kontroller, lego ninjago sengetøy og krokodillebadedyr.

Badedyrene får de litt off season fordi vi hadde verdens beste sommer som jeg aldri vil glemme og de ønska seg sånn sånne badedyr til neste sommer. Nå kan de glede seg til sommer igjen. Julenissen kommer med badebasseng!

Anonymkode: 176a1...edc

Skrevet

Jeg begynte å handle julegaver i september, så husker ikke halvparten av hva jeg har kjøpt. 

Liten familie, så de fleste gaver til barna kommer fra oss og jeg vil det skal bugne. 

Tipper 20 gaver på hver i prisklassen 50-600,-

Anonymkode: f3214...d0e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare visste det ville komme!!! Du vet at vi er ulike? Du sitter ikke på fasiten på hva som er riktig/ikke riktig måte å gjøre ting på! Jeg er en av de som gir mange gaver fra oss foreldre! Og vet du hva? Kanskje dine barn både har tanter/onkler, besteforeldre mm som også gir gaver. Mine barn har hverken besteforeldre eller oldeforeldre. De har en tante som bor på en annen kant av landet som sender barna en pose twist hver jul. Så vi foreldre kjøper gaver i fleng slik at de skal kunne få noe av det de ønsker seg.

vet du noe annet? Vi kjøper ringde trenger, ting de har ønsket seg lenge osv. 

Anonymkode: 87332...cb1

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flertallet her ramser vel ikke opp gaver til mange, mange tusen. 

Anonymkode: 649d0...5bb

Skrevet

7 åring: rulleskøyter, kunstløpsskøyter, dagbok, deksel til IPhone, Soy Luna: hemmelig pute/sminkedagbok/smykkeskrin og legofriends. Total ca 1.500

23 åring og samboer: kr 2.000 i kontanter (gjemt i en stor pakke)

Anonymkode: f0201...811

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...