Gå til innhold

Er det VIKTIG med smilefjes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg lurer på om det er viktig å bruke smilefjes i meldinger? 

Ble spurt om jeg var sur, kun fordi jeg ikke brukte smilefjes... 

Hun jeg skriver med bruker alltid dette tegnet: 🙂, i meldingene sine. Så fort jeg ikke bruker noe blir jeg spurte om jeg er sur. Begynner å lure på om hun er litt interessert i meg, med tanke på at hun reagerer slik. 

På forhånd takk for svar. 

Anonymkode: 4946c...338

Skrevet

Jeg blir veldig nysgjerrig på hvordan du kan tolke det til at hun er interessert i deg?

Anonymkode: 2047f...5ca

Skrevet

Jeg blir kjempestressa av folk som ikke bruker smileys! 😛 Iallefall om de bruker mye "...." eller er hard i bruken av utropstegn. Jeg sliter generelt med å lese folk da, og har litt lett for å tenke det verste. 

Anonymkode: fdbe4...166

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir veldig nysgjerrig på hvordan du kan tolke det til at hun er interessert i deg?

Fordi vi nesten nettopp har møttes, og hun reagerer negativt når jeg ikke bruker smilefjes osv. At det, i det hele tatt er et tema?! Hun blir jo snurt/skuffet/usikker på meg pga dette. Desverre! 

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir kjempestressa av folk som ikke bruker smileys! 😛 Iallefall om de bruker mye "...." eller er hard i bruken av utropstegn. Jeg sliter generelt med å lese folk da, og har litt lett for å tenke det verste. 

Ja, da forstår jeg. Er jo en måte å uttrykke "kroppsspråk" over tekst. Nesten. 

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ei venninne trodde jeg lå på sykehuset en gang jeg sendte melding uten smilefjes. Hun var oppriktig bekymret og var i gang med å planlegge barnepass 🤭

Anonymkode: d2644...a06

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi vi nesten nettopp har møttes, og hun reagerer negativt når jeg ikke bruker smilefjes osv. At det, i det hele tatt er et tema?! Hun blir jo snurt/skuffet/usikker på meg pga dette. Desverre! 

Men hvorfor skulle det bety at hun er interessert i deg av alle ting? Jeg kan og noen ganger bli litt usikker når folk ikke har brukt smiley i meldingen, det betyr ikke at jeg er interessert i de 😂

Skrevet

Det er blitt en ny måte å kommunisere på, det er laget artikler og annet om dette, bruk av smileys er integrert i skriftspråket vårt når vi kommuniserer.

Anonymkode: 81981...515

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor skulle det bety at hun er interessert i deg av alle ting? Jeg kan og noen ganger bli litt usikker når folk ikke har brukt smiley i meldingen, det betyr ikke at jeg er interessert i de 😂

Fordi vi nettopp har møttes, er i "bli kjent fasen". Flørter litt over meldinger osv. De signalene hun sender meg tolker jeg som flørting og interesse. Mulig det er feil, men når hun reagere slik, tenker jeg at hun faktisk er interessert i meg. Hvis hun ikke var det, hvorfor skulle dette da, være et tema og noe å reagere på... 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi vi nettopp har møttes, er i "bli kjent fasen". Flørter litt over meldinger osv. De signalene hun sender meg tolker jeg som flørting og interesse. Mulig det er feil, men når hun reagere slik, tenker jeg at hun faktisk er interessert i meg. Hvis hun ikke var det, hvorfor skulle dette da, være et tema og noe å reagere på... 

Hvis dere generelt driver å flørter, så er det jo noe annet. Men det var ikke noe i de tidligere innleggene dine som fikk meg til å tro det, derfor jeg synes det var litt rart

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dere generelt driver å flørter, så er det jo noe annet. Men det var ikke noe i de tidligere innleggene dine som fikk meg til å tro det, derfor jeg synes det var litt rart

Ja, jeg forstår deg. Gir deg et smilefjes: 🙂.  

Skrevet

Hvordan man reagerer på ting kan si mye om en person. Utifra hennes reaksjon på dine manglende smilefjes ville jeg nok først og fremst ha tenkt at hun var litt kort. Hvis dere har skrevet over noe tid, og du aldri har brukt smilefjes, er rette slutningen at du ikke bruker smilefjes. Dersom du har brukt det, men sluttet med det, tenker jeg at hun har grunn til å lure, men ikke at hun nødvendigvis er interessert. 

Om hun er interessert ville jeg heller  ha forsøkt tolket utifra hva hun skriver, ikke enkeltspørsmål.

Skrevet
På 16.12.2018 den 13.10, Anonym bruker skrev:

Hei 

Jeg lurer på om det er viktig å bruke smilefjes i meldinger? 

Ble spurt om jeg var sur, kun fordi jeg ikke brukte smilefjes... 

Hun jeg skriver med bruker alltid dette tegnet: 🙂, i meldingene sine. Så fort jeg ikke bruker noe blir jeg spurte om jeg er sur. Begynner å lure på om hun er litt interessert i meg, med tanke på at hun reagerer slik. 

På forhånd takk for svar. 

Interessert trenger hun ikke være. Slenger man på et smileansikt , så ser det merr positivt ut. Vanskelig å tolke mange ganger.  kan høres surt ut uten. 

Anonymkode: 25c64...5b3

Skrevet
På 16.12.2018 den 13.56, Anonym bruker skrev:

Du høres veldig sur ut. Men du mangler jo smileansikt 😉

Skrevet

Jeg er svært skeptisk til mennesker som bruker denne: 🙂. Den ser jo helt psyk ut🙈 

Anonymkode: 9907a...687

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Interessert trenger hun ikke være. Slenger man på et smileansikt , så ser det merr positivt ut. Vanskelig å tolke mange ganger.  kan høres surt ut uten. 

Positivt? Hvordan da? 

Jeg selv er ikke fink til å bruke det, men fikk bare den følelsen når hun nevnte det til meg. 

Skrevet

Sur fordi du ikke bruker smilefjes? Har vi kommet dit? At smilefjes har blitt obligatorisk? 

Jøss, nå må jeg begynne å bruke smilefjes, så folk ikke tror jeg er sur. 

Anonymkode: 89e25...ba0

Skrevet

Du høres veldig sur ut. Men du mangler jo smileansikt 😉

Haha, er ikke det. Men synes det er synd at et smilefjes skal være et så stort tema. Jeg selv er dårlig til å bruke det, men det betyr ikke at jeg ikke er tiltrukket av henne. 

Skrevet

Jeg er svært skeptisk til mennesker som bruker denne: 🙂. Den ser jo helt psyk ut🙈 

Nei, hvorfor er den det? Synes den er vennlig jeg. 🙂 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke det bare et vanlig smilefjes da

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke det bare et vanlig smilefjes da

Dette er vanlig 😊☺️, den her 🙂 ser ut som når noen er tvunget til å smile😂

Skrevet

Det er god øvelse å skrive meldinger uten emojis, man blir definitivt «latere» av å kunne slenge på en smiley eller to. 🙂 er helt klart psykosmileyen; «Jeg så deg i parken i går 🙂». Jeg liker og bruker emojis, men bryr meg ikke om andre ikke bruker dem. Som regel dropper jeg det til de jeg vet ikke bruker dem selv.

Anonymkode: 7518a...ce4

Skrevet
På 18.12.2018 den 8.35, Anonym bruker skrev:

Dette er vanlig 😊☺️, den her 🙂 ser ut som når noen er tvunget til å smile😂

Trodde de to øverste der var litt mer som "rødming". Denne her 🙂 trodde jeg var helt normal. Enkel og grei. Hehe! 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde de to øverste der var litt mer som "rødming". Denne her 🙂 trodde jeg var helt normal. Enkel og grei. Hehe! 

Men nå ser jo folk smilefjes med forskjellige øyne da. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men nå ser jo folk smilefjes med forskjellige øyne da. 

Også varierer det fra telefon til telefon. Smilefjes er vanskelig når en ikke vet hvordan det ser ut hos mottakeren. 

Anonymkode: 89e25...ba0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...