Gå til innhold

Hvordan tegner deres barn på fire-fem år?

Anbefalte innlegg

Min nettopp-blitt-femåring tegner enkle strekmenn med mage, hode, armer og bein, og ansiktsuttrykk. Tegner også noen veldig enkle kasser med hjul som er buss. 

Han har en eldre søster og hun tegnet veldig avanserte bilder i den alderen, mange ulike dyr med uttrykk, ulike situasjoner, detaljerte båter og hus mm. Men hun har alltid vært en "forming jente" , mye mer enn han. 

Hvordan tegner dine barn på samme alder?

Anonymkode: 422ca...561

Fortsetter under...

Min jente ble fire i november og tegner svært detaljert. Hus, sommerfugler, mennesker, busser, senger osv. Hun har mye detaljer og tegner forståelig, barnehagen sier hun er god til p tegne. Så tegner hun hver eneste dag og lenge også, så det er kanskje ikke så rart🙈 Åpenbart en stor interesse for tegning og hun er langt mer kreativ enn mora😂

Gutt, 4,5år og særdeles lite interessert i tegning. Først nå siste måneden har han begynt med litt hodefoting men ofte er det bare masse streker eller sirkler, eller skattekart som han kaller det 🤷🏼‍♀️ Kan ellers skrive bokstaven sin og stopper det der 🙈

Anonymkode: 97550...017

Jeg har to gutter og han ene tegnet helst ikke i det hele tatt og raskest mulig hvis han måtte. Han andre tegnet mer detaljert og var veldig opptatt av å fargelegge innenfor strekene. 

Anonymkode: 56be4...5f4

Min jente er 6.5 år nå og først nå er hun kommet over rablestadiet og tegner mer forståelige tegniner. Ikke så avansert ennå. Hun har ikke hatt ro og konsentrasjon til å sitte og tegne før hun begynte på skolen i høst.

Anonymkode: 5d0d4...01c

Annonse

Har to barn og de har tegnet veldig ulikt, ingen av de syns det har vært gøy å tegne heller. Selv tegner jeg fortsatt bare strekmennesker om jeg skal tegne mennesker når noen sier jegskal tegne ett menneske. Får jeg skikkelig lyst til å tegne velger jeg meg ut ett område på ett menneske og tegner så blekket spruter. Det kan se ut som det er ett fotografi, men å gjøre dette med ett helt menneske bare går ikke. Det er nok min tolmodighet som spiller inn, enten så har jeg super tolmodighet eller så finnes den bare ikke. Slik er det med ungene også. Ene ungen kan tegne motordeler som ser skikkelig proffe ut, men skal hun tegne ett menneske så er det så idt vi kan tyde at det skal være ett strekmenneske. Hun andre kan tegne strekmennesker og slikt enkle ting, men bokstaver er hun skikkelig god på. Hun lage bokstaver som ser ut som er laget med planker, bokstaver formet som blomster osv. Mamma lo høyt da jeg sa jeg hadde søkt meg inn på tegning, form og farge når jeg skulle starte på vidregående. Hun hadde aldri sett jeg hadde tegnet noe annet enn ett strekmenneske før det. 

Anonymkode: a1a12...664

Har 2 jenter ene er kunstnerisk anlagt og andre ikke i det hele tatt, den ene tegnet kjempeavansert som 5 åring mens den andre knapt holder seg innom strekene som 7 åring, det interessererikke minste og tegne.

Jeg har tre gutter, ingen av dem har tegnet «frivillig» i barnehagealder. Fargelegging har mellomste vært veldig nøye på, innenfor alle streker og veldig detaljert. Eldste og yngste har hatt hastverk og skriblet i vei for å bli raskest mulig ferdig. 

Ingen av dem tegnet noe mer enn enkle strekmenn, sol og bil. Helst kruseduller som var en ildsprutende drage. 

Nå går de på barneskolen, og tegner både kule karikaturer, små tegneseriestriper og mye annet. Så tegneferdigheter i barnehagen har ikke hatt noe å si for hva de får til senere. 

Anonymkode: 1f614...eb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...