Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #1 Skrevet 13. desember 2018 Har aap til og med 31.12. Har vært hos lege og nav har fått legeerklæring. Fikk melding fra min saksbehandler om at hun skal vurdere saken min med fagteamet. På min nav sto det i flere dager «forslag» også sto det «hapro» fra/til dato. Når jeg logget inn på min nav imorges, så står det nå «planlegger» og samme fra/til dato. Hva vil det si? At min saksbehandler bestemmer det uten konsultasjon med meg? eller hva? Anonymkode: bdb09...f15
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #2 Skrevet 13. desember 2018 Det er ikke saksbehandleren din som avgjør, det er helse/fagteamet hos nav, men om du har vært der og levert legeattest bestemmer de det uten å snakke med deg ja. Du får bare vite konklusjonen og kan evt klage på den om du ikke er enig. Anonymkode: 02581...2fa
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #3 Skrevet 13. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke saksbehandleren din som avgjør, det er helse/fagteamet hos nav, men om du har vært der og levert legeattest bestemmer de det uten å snakke med deg ja. Du får bare vite konklusjonen og kan evt klage på den om du ikke er enig. Anonymkode: 02581...2fa Så det som står på min nav «planlegger» det er de som har bestemt det? altså det er de som har bestemt at det skal bli fra «forslag» til «planlegger»? så vidt jeg kan se så er det dét eneste som har forandret seg i saken min. takk for svar. Anonymkode: bdb09...f15
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #4 Skrevet 13. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så det som står på min nav «planlegger» det er de som har bestemt det? altså det er de som har bestemt at det skal bli fra «forslag» til «planlegger»? så vidt jeg kan se så er det dét eneste som har forandret seg i saken min. takk for svar. Anonymkode: bdb09...f15 Det er nok bare for å vise deg at du ikke er glemt, at de jobber med saken din og at det er fremgang. De har rutiner på dette, og de legger inn på brukeren din at de jobber med saken. Når vedtaket er tatt får du vite det. Anonymkode: 02581...2fa
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #5 Skrevet 13. desember 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nok bare for å vise deg at du ikke er glemt, at de jobber med saken din og at det er fremgang. De har rutiner på dette, og de legger inn på brukeren din at de jobber med saken. Når vedtaket er tatt får du vite det. Anonymkode: 02581...2fa åh takk! så det som står «planlegger», det vil ikke si at det er det som er vedtatt? altså at jeg må gjennomføre det? Anonymkode: bdb09...f15
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #6 Skrevet 13. desember 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: åh takk! så det som står «planlegger», det vil ikke si at det er det som er vedtatt? altså at jeg må gjennomføre det? Anonymkode: bdb09...f15 Jeg vet ikke hva du mener med gjennomføre, men når vedtaket er tatt skal du få det skriftlig både i mitt nav og i posten. Da vil det være bestemt om du får det forlenget og hva du evt må gjøre for å få det. Om det er utredning, behandling, utdanning, praksis e.l. du får i din oppfølgingsplan vet jeg ikke noe om. Anonymkode: 02581...2fa
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #7 Skrevet 13. desember 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke hva du mener med gjennomføre, men når vedtaket er tatt skal du få det skriftlig både i mitt nav og i posten. Da vil det være bestemt om du får det forlenget og hva du evt må gjøre for å få det. Om det er utredning, behandling, utdanning, praksis e.l. du får i din oppfølgingsplan vet jeg ikke noe om. Anonymkode: 02581...2fa Jeg mente at når jeg logger inn på mitt nav, så står det under «planlegger» nå, og før sto det «forslag». Det er dét jeg ikke forstår. Hva er det «planlegger» vil si? Anonymkode: bdb09...f15
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #9 Skrevet 13. desember 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: åh takk! så det som står «planlegger», det vil ikke si at det er det som er vedtatt? altså at jeg må gjennomføre det? Anonymkode: bdb09...f15 Jeg skjønner ikke helt, hvilken aktivitet er det som står under planlegger? Hos meg har de aktivitetene som står under planlegger, vært aktiviteter som ventes på, som f.eks avklaringstiltak Anonymkode: bc700...0b7
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #10 Skrevet 13. desember 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke helt, hvilken aktivitet er det som står under planlegger? Hos meg har de aktivitetene som står under planlegger, vært aktiviteter som ventes på, som f.eks avklaringstiltak Anonymkode: bc700...0b7 Det står Hapro fra dato til dato, tror jeg skrev det oppe 🤔 Anonymkode: bdb09...f15
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #11 Skrevet 13. desember 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det står Hapro fra dato til dato, tror jeg skrev det oppe 🤔 Anonymkode: bdb09...f15 Sorry, jeg trodde det kanskje var en autokorrektur, har aldri hørt om Hapro Anonymkode: bc700...0b7
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #12 Skrevet 13. desember 2018 16 minutes ago, Anonym bruker said: Det står Hapro fra dato til dato, tror jeg skrev det oppe 🤔 Anonymkode: bdb09...f15 https://haprojobbogkarriere.no Anonymkode: 03167...dc5
Anonym bruker/2 Skrevet 13. desember 2018 #13 Skrevet 13. desember 2018 Hapro har spesialisert seg på arbeidsrettete tiltak. Jeg fikk kartlegging og tilretteleggingsplan da jeg skulle ut i arbeidsutprøving.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #14 Skrevet 13. desember 2018 2 timer siden, Anonym bruker/2 skrev: Hapro har spesialisert seg på arbeidsrettete tiltak. Jeg fikk kartlegging og tilretteleggingsplan da jeg skulle ut i arbeidsutprøving. Eneste jeg vet er det jeg kan se når jeg går inn på min nav, så står det i planleggeren hapro fra/til dato. Dette er noe jeg og legen er enig om at jeg ikke er klar for. Men allikevel så står på min nav. Derfor jeg ikke helt skjønner. Anonymkode: bdb09...f15
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #15 Skrevet 13. desember 2018 25 minutes ago, Anonym bruker said: Eneste jeg vet er det jeg kan se når jeg går inn på min nav, så står det i planleggeren hapro fra/til dato. Dette er noe jeg og legen er enig om at jeg ikke er klar for. Men allikevel så står på min nav. Derfor jeg ikke helt skjønner. Anonymkode: bdb09...f15 Maks aap er strammet inn. De vil vel ha en rask avklaring. Anonymkode: 03167...dc5
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #16 Skrevet 13. desember 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eneste jeg vet er det jeg kan se når jeg går inn på min nav, så står det i planleggeren hapro fra/til dato. Dette er noe jeg og legen er enig om at jeg ikke er klar for. Men allikevel så står på min nav. Derfor jeg ikke helt skjønner. Anonymkode: bdb09...f15 Da har de nok bestemt at du skal gjennom tiltak. Det er det ikke noe legen kan bestemme, det er det nav som bestemmer Anonymkode: bc700...0b7
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #17 Skrevet 13. desember 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eneste jeg vet er det jeg kan se når jeg går inn på min nav, så står det i planleggeren hapro fra/til dato. Dette er noe jeg og legen er enig om at jeg ikke er klar for. Men allikevel så står på min nav. Derfor jeg ikke helt skjønner. Anonymkode: bdb09...f15 Hvor lenge har du hatt aap da? Etter at de nye reglene kom er det veldig begrenset hvor lenge man kan gå på aap uten å avklares, så nav kan veldig fint bestemme at du må til samtaler og avklaring uavhengig av hva legen din sier, så du rekker bli ferdig før du plutselig står uten inntekt... Anonymkode: 02581...2fa
Anonym bruker/2 Skrevet 14. desember 2018 #18 Skrevet 14. desember 2018 Du må nok gjennom ulike kartlegginger uansett. Dette for å se om det er en reell målsetting at du kommer ut i arbeidslivet igjen, eller om prosessen rundt uføretrygd skal igangsettes. Jeg var gjennom flere rehabiliteringsopphold og arbeidsutprøvinger, selv om legen og sykehusteamet mente det var for tidlig. Dette også med tanke på evt. omskolering på sikt. Fikk et kraftig tilbakeslag, men systemet fikk også en pekepinne på hvordan situasjonen var i praksis akkurat da. Men samfunnet kan ikke kaste ut ressurser uten å vite hva de har å forholde seg til, og hvilke muligheter en person faktisk har på sikt.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2018 #19 Skrevet 14. desember 2018 Arbeidsutprøvingen viser jo hva du er klar for. Du må bare være ærlig om hvordan du opplever å være der, hvordan det påvirker symptomer og energinivå, og så bruker nav rapporten derfra for videre vurdering. Så det er vel ikke noe man kan velge om man er klar for eller ikke... »Planlegger» regner jeg med at betyr at saken din ikke ligger på vent i NAV-systemet, men at saksbehandlerne jobber med å planlegge hva som skal skje videre. Når konklusjonen er klar vil du få beskjed. Anonymkode: 23cbb...f55
Toneelise Skrevet 16. desember 2018 #20 Skrevet 16. desember 2018 På 13.12.2018 den 10.10, Anonym bruker skrev: Jeg mente at når jeg logger inn på mitt nav, så står det under «planlegger» nå, og før sto det «forslag». Det er dét jeg ikke forstår. Hva er det «planlegger» vil si? Anonymkode: bdb09...f15 Planlegger mener at De tilrettelegger for aktiviteten og ja de kan kreve at du gjennomfører.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #21 Skrevet 16. desember 2018 Men jeg skjønner ikke noen ting. Fordi tidligere i førrige uke fikk jeg mld på min nav av min saksbehandler. H*n skriver hvor lenge man kan være på Aap osv.. og til slutt skriver h*n dette: « Dersom du ikke kan gå ut i arbeidsrettede tiltak må din fastlege dokumentere dette i legeerklæring «. Min lege skriver legerklæring og sender og da ser jeg at på planleggeren står hapro(altså arbeidsutprøving). Det er ikke meningen å være vanskelig men jeg skjønner ikke mye. Anonymkode: bdb09...f15
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #22 Skrevet 16. desember 2018 De har nok valgt dette for å sjekke restarbeidsevne på deg. Og skal du etterhvert søke ufør er det noe du må igjennom, så sant ikke diagnosen din er så soleklar ufør at du slipper. Men da hadde du nok fått beskjed om å søke ufør tidligere. Anonymkode: 3c2af...bd8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #23 Skrevet 16. desember 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men jeg skjønner ikke noen ting. Fordi tidligere i førrige uke fikk jeg mld på min nav av min saksbehandler. H*n skriver hvor lenge man kan være på Aap osv.. og til slutt skriver h*n dette: « Dersom du ikke kan gå ut i arbeidsrettede tiltak må din fastlege dokumentere dette i legeerklæring «. Min lege skriver legerklæring og sender og da ser jeg at på planleggeren står hapro(altså arbeidsutprøving). Det er ikke meningen å være vanskelig men jeg skjønner ikke mye. Anonymkode: bdb09...f15 Det er jeg enig med deg i at var llitt rart. Du har ikke spurt saksbehandler om dette? Hvor lenge har du vært på AAP, begynner du kanskje å nærme deg makstid? Anonymkode: bc700...0b7
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #24 Skrevet 16. desember 2018 2 hours ago, Anonym bruker said: Men jeg skjønner ikke noen ting. Fordi tidligere i førrige uke fikk jeg mld på min nav av min saksbehandler. H*n skriver hvor lenge man kan være på Aap osv.. og til slutt skriver h*n dette: « Dersom du ikke kan gå ut i arbeidsrettede tiltak må din fastlege dokumentere dette i legeerklæring «. Min lege skriver legerklæring og sender og da ser jeg at på planleggeren står hapro(altså arbeidsutprøving). Det er ikke meningen å være vanskelig men jeg skjønner ikke mye. Anonymkode: bdb09...f15 NAV kan overstyre en legeerklæring. Anonymkode: 03167...dc5
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #25 Skrevet 16. desember 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: NAV kan overstyre en legeerklæring. Anonymkode: 03167...dc5 Men hvorfor skriver da min saksbehandler til meg at om jeg ikke er klar for arbeidsrettede tiltak må lege sende ny legeerklæring. Min lege sender ny også sier du at nav kan overstyre den. Hvorfor vil de da at lege skriver ny legeerklæring? Dette er virkelig noe jeg ikke fatter vitsen med. Anonymkode: bdb09...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå