Gå til innhold

Spiralen ut. Gruer meg. Fikk sobril, og 1000mg Ibux og 1000mg Paracet.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morra tidlig skal hormonspiralen ut. Jeg gruer meg så fælt og er ualminnelig redd smerter. 

Fikk sobril.

Samt beskjed om å ta 1000 mg Ibux og 1000mg Paracet.

Når bør jeg ta disse tablettene? 1 time? 2 timer? 30 minutt......?????  

Anonymkode: 4941c...df8

Skrevet

🤔 Jeg tok ingenting og kan ikke huske at det gjorde noe vondt. Har fjernet den tre ganger... Har du hatt så store smerter tidligere? 

Skrevet

Synes det hørtes ut som en stor dose med Ibux? Er det ikke sånn at det kkke er anbefalt å innta mer enn 600? 

Uansett. Jeg tok min ut hos fastlegen. Svipp, svapp, ute og null smerter

Anonymkode: ed424...e30

Skrevet

Hvorfor i alle dager gruer du deg ?

Det er ikke vondt !

Anonymkode: 938aa...dca

Skrevet

Det var mye medisin, sikker på at du har hørt riktig? 2, 500 mg tabletter med paracet + 5, 200 mg tabletter med ibux i tillegg til sobril er enormt mye. Hvor mye sobril skal du ta i tillegg?

Anonymkode: a36db...a0a

Skrevet

I all verden... Å fjerne en spiral er da gjort på null komma ingenting, og merkes da knapt. 

Anonymkode: 9d496...d01

Skrevet

Fikk tekstmelding fra legekontoret nå i kveld " hvis følsom for smerte ta 1000mg Ibux og 1000 kg paraset før undersøkelse i morgen"

Jeg var hos legen på mandag og så jeg var redd og gruet meg. Fikk da en eske Siril. Men ikke noe spesifikk dose.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk tekstmelding fra legekontoret nå i kveld " hvis følsom for smerte ta 1000mg Ibux og 1000 kg paraset før undersøkelse i morgen"

Jeg var hos legen på mandag og så jeg var redd og gruet meg. Fikk da en eske Siril. Men ikke noe spesifikk dose.

Hvis ikke du er vant til å ta noe særlig medisiner kan dette slå deg nesten ut. Det hadde slått meg helt ut. Har du brukt sobril før? Jeg sov i timesvis etter å ha tatt sobril før en undersøkelse

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I morra tidlig skal hormonspiralen ut. Jeg gruer meg så fælt og er ualminnelig redd smerter. 

Fikk sobril.

Det var mye ibux mtp blødningsfare🤔 

Men gå inn på felleskatalogen når du lurer på virketid (og halveringstid) 

Jeg skal gi deg fasiten, ta de ca en time før. Da er effekten fra paracet og nsaids på topp. Ta paracet igjen før du får vondt for å oppredholde effekten, men ikke før det har gått 5-6t

Hadde droppet sobrilen, eller evt bare tatt 1/2 hvis ekstremt nervøs - Husk at du ikke kan kjøre bil da. 

PS paracet og ibux gjør deg ikke sløv, men sobrilen gjør det. De påvirker ikke hverandre

Anonymkode: b14b4...aab

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1000 kg paracet må du vertfall holde deg unna, men regner med det var en skrivefeil.

Jeg synes du burde ringe legekontoret i det de åpner i morgen, og spørre om dette virkelig er rett dose, høres ut som veldig mye ibux.

Anonymkode: 0c2de...d25

Skrevet

Atte hæ?!! Sobril og 8 piller??? Enten så er legen din gal eller så er dere det begge to😳

Anonymkode: 86cc6...fce

Skrevet

Seriøst? Ærlig talt, det tar like lang tid som å dra ut en tampong. ferdig på 3 sekunder og er ikke vondt. 

Anonymkode: 870c0...89c

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1000 kg paracet var vel litt i overkant.

Jeg kan ikke si at jeg har merket noe som helst når legen har nappet ut spiralen. Har gjort det tre ganger. 

Anonymkode: afd8b...956

Skrevet

Ikke ta mer enn 600 mg Ibux! 

Anonymkode: c0d43...336

Skrevet

2 Paracet og 2 Ibux. Er det så mye da? Er vel 500 mg i en vel? 

Jeg har kronisk Migrene og er vant til mye Paracet, Paralgin forte og  div migrenemedisiner......

Skrevet

Enig i at å fjerne spiralen er raskt unnagjort og ikke vondt. I verste fall ubehagelig. 

Hvis du er redd og nervøs, og legen mener at du trenger det, så ta sobril en time eller to før legetimen. Smertestillende kan du ha klart i veska, og ta etterpå, hvis du mot formodning skulle ha behov for det. 

Anonymkode: b2481...bea

Skrevet

1000 kg var så klart feil. Autokoreksjon....skriver inn mg  og kg kommer opp....

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fikk sobril.

Har fjernet spiral for ca. 10 år siden, og det var ikke smertefullt. Fikk ikke noe smertestillende og behøvde det ikke heller. 

Du behøver ikke å grue deg, det kommer til å gå så fint! 😊

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

2 Paracet og 2 Ibux. Er det så mye da? Er vel 500 mg i en vel? 

Jeg har kronisk Migrene og er vant til mye Paracet, Paralgin forte og  div migrenemedisiner......

Det er 200 mg i de minste ibux og 400 mg i de største. Så 1000 mg ibux er enten 5 små tabletter eller 2,5 store. Det i tillegg til paracet og sobril er mye når det skal tas på en gang. Jeg er og vant til mye medisiner, og på min ibux 400 mg som jeg har fått på resept, står det maks 1 tablett 3 ganger daglig

Skrevet

Jeg var også nervøs, men merket ingenting. Legen ba meg hoste - og vipps så var den ute😂

Anonymkode: 465cb...efc

Skrevet

Jeg har fjernet to ganger, og det var ikke vondt i det hele tatt. Dette kommer til å gå veldig bra 😊 Ikke blødde jeg heller. 

Anonymkode: bba73...17d

Skrevet

Ikke kjør bil med sobril

Anonymkode: 97a8e...e6f

Skrevet

Lykke til i morra hi :)

Skrevet

Jeg var så dum å lese her inne på gamle tråder ang det å sette inn/ ta ut spiral og ta en biopsi.

Jeg gruet meg så mye at jeg begynte å grine i stolen! Jeg skalv og fikk helt angst. 

Gynekologen og assistenten skjønte ikke bæret av hvorfor jeg reagerte slik. Jeg sa at jeg leste på nett at det var fælt. 

Fikk jo fort erfare at det å sette inn og ta ut var verdens minste bagatell! Det var over på 1 sek. Merket det knapt. Idiotisk av meg å bli hysterisk. Dette fikser du. 😊❤ 

Du kan jo ta 1 g Paracet og 400 g Ibux 1 time før du skal inn, men tenker egentlig ikke at du trenger det 😊 

Anonymkode: 2aa0b...c79

Skrevet

Hvordan gikk det, hi?

Anonymkode: db84d...1bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...