Gå til innhold

Hva er menyen når dere har gjester i romjula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å invitere den eldre garde (80+) på romjulsmiddag. Er usikker på hva jeg skal servere. Selv bruker jeg å være nokså lei julemat i den tiden. Det kan heller ikke være fisk da en av gjestene ikke tåler det.

Hva serveres ut i de tusen hjem?

Anonymkode: 4a63a...625

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I romjula serverer jeg gjerne mat som er langt fra den tradisjonelle julematen. Taco er alltid en vinner, eller pizza. Evt viltgryte.

Anonymkode: 30d39...762

Skrevet

Vi har i mange år hatt bayonneskinke (vennligst bare den beste) med kremet tomatsaus, poteter og grønnsaker. Alltid en slager og forholdsvis lett etter all den tunge julematen. Lite jobb også.

Anonymkode: 0096b...f7a

Skrevet

Vi skal ha røkelaks og eggerøre, julemat, sossiser, fløtegratinerte poteter, en stor salatbolle, og krumkaker med moltekrem til dessert.

Anonymkode: c67f8...152

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har i mange år hatt bayonneskinke (vennligst bare den beste) med kremet tomatsaus, poteter og grønnsaker. Alltid en slager og forholdsvis lett etter all den tunge julematen. Lite jobb også.

Lykke til med å finne noen som synes det er godt.

Anonymkode: a23c0...fd0

Skrevet

Den generasjonen liker ofte best tradisjonsmat. Ville servert feks blomkålsuppe til forrett og en stek m/tilbehør til hovedrett. Is med varme bær til dessert.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den generasjonen liker ofte best tradisjonsmat. Ville servert feks blomkålsuppe til forrett og en stek m/tilbehør til hovedrett. Is med varme bær til dessert.

De gamle jeg kjenner liker best å få noe nymotens greier som de ikke lager hjemme! 

Anonymkode: e908c...dc0

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lykke til med å finne noen som synes det er godt.

Jeg tenkte faktisk det samme før, men det er seriøs godt. Skal nok sies at det er forholdsvis lite tomatsmak men mye fløte. Du kan jo velge en annen saus, det er uansett lett mat ift ribbe og medisterkaker.

Skrevet

Kveite er alltid en slager her 

Anonymkode: 40729...6ba

Skrevet

Er det mulig at du lager en egen rett til den som ikke kan spise fisk? 

Bacalao synes jeg er godt i romjula og virker som å være noe den eldre garde også setter stor pris på. Det lager jo også seg selv i gryta, bare kutting av grønnsaker som er jobben. 

Anonymkode: cb922...3a0

Skrevet

Ene dagen serverer vi koldtbord med noe julemat og div salater.

Andre dagen serverer vi fiskegrateng ( favorittmaten til barna )

Anonymkode: b35e6...f87

Skrevet

Juleskinke med poteter eller mos. Spørs litt hva besøket har hatt hjemme på julaften. 

Anonymkode: cbfa9...161

Skrevet

Vi skal ha pakkeåpning med ungene 3 juledag(de feirer hos pappa i år) og da inviterer vi familie på vårruller m/ris og salat :)

Anonymkode: 79103...879

Skrevet

Vi har flere romjulsgjester, og foreløpig middagsliste er;

Røyket torsk

Rype

Elgstek

Villaks

Skrevet

Ribbe, stek, kalkun eller noe så enkelt som kjøttkaker 👍

Skrevet

Kommer litt an på de som skal komme. Vi får gjester i romjula, jeg vet de ikke har spist pinnekjøtt ila julen så vi har planer om å servere det. Ellers er jo Tapas godt. Vi pleier å være på julebesøk til familie og venner en dag i jula, da serveres det pizza. Ei venninne av meg inviterer alltid på ost og vin. Selv har jeg servert pulled pork, lasagne, lapskaus av pinnekjøttrester når vi har hatt besøk. Altså jeg ser an publikumet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...