Gå til innhold

Vet ikke om dere har lest om han gynekologen på nedre romerike som er anmeldt for voldtekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en følelse på hvem det kan være, men skal selvfølgelig ikke si noe navn. Grunnen til at jeg har følelsen er at jeg opplevde noe litt annerledes ved et besøk hos han jeg tror det kan være.

Jeg var gravid med mitt 3.barn og var på tidlig ul hos han i uke 13, han insisterte på å ta innvendig gu, synes det var rart siden jeg tok kun utvendig på samme tidspunkt med de 2 andre, og det ble både bra bilder og alt ble sjekket. 

Han ville ta det fordi da fikk han så bra bilder, var ikke det jeg var så opptatt av da. Han styra fælt med denne proben oppi der, ut og inn, hit og dit. Fosteret lå litt vanskelig til så han prøvde å vekke det ved å dytte på skambeinet mitt flere ganger, hadde håndflaten på skambeinet og tommel berørte klitoris flere ganger. Jeg ble litt satt ut og usikker og sa flere ganger at jeg ikke trenger flere bilder. Men han måtte ha et bra bilde. Han tok til slutt ut proben og tok utvendig ul, og bilde var like bra, om ikke bedre da jeg så fosteret bedre og. 

Han brukte så lang tid på dette så ble forsinket til neste pasient med 20 min.

Jeg tenkte ikke så mye på det der og da, men har i ettertid etter å ha lest saken at dette kan være samme person. Også fordi jeg nå nylig sa det til min kollega og sjef, vi kom inn på denne saken, og sjefen min sa at det ikke er nødvendig med innvendig ul når man 12,13,14 uker på vei (er spesialist på ul), pluss at den det gjelder ikke finnes noe sted lenger og vi får heller ingen epikriser fra gynekologen lenger.

Hva hadde dere følt og tenkt om dette? Jeg føler meg absolutt ikke voldtatt og har heller ikke tatt noe "skade" av dette. Er bare litt ekkelt å tenke på at dette kan være samme person. Er jo ikke sikker altså, men er det noe man burde gå videre med?

Anonymkode: 6ec8f...546

Skrevet

Det høres ut som samme lege. Samme fremgangsmåte han har brukt overfor andre pasienter. Du kan ringe Statens helsetilsyn og oppgi navnet hans, opplysninger om tilsynssaker mot leger er offentlig informasjon. 

Anonymkode: c9d25...ac4

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres ut som samme lege. Samme fremgangsmåte han har brukt overfor andre pasienter. Du kan ringe Statens helsetilsyn og oppgi navnet hans, opplysninger om tilsynssaker mot leger er offentlig informasjon. 

Uff, det gjør det ja. Ikke så trivelig. Så hvis jeg ringer de så vil jeg få en bekreftelse på at det er han hvis jeg har riktig navn? 

Takk for svar.

Hi

Skrevet

Jeg husker ikke navnet, men han er sørasiatisk.

Anonymkode: 194e6...4ed

Skrevet

Vil bare si at det ikke er så uvanlig med innvendig UL i uke 12. Har fått det både privat og på Ullevål.

Anonymkode: 449af...cf0

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil bare si at det ikke er så uvanlig med innvendig UL i uke 12. Har fått det både privat og på Ullevål.

Anonymkode: 449af...cf0

Neida, klar over det. Men var hos dr.Lundring med de 2 andre og tok bare utvendig. 

Det var bare måten han gjorde det på, har tatt innvendig ul før, så det er ikke det at det var det som ble tatt.

Takk for svar.

Hi

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg husker ikke navnet, men han er sørasiatisk.

Anonymkode: 194e6...4ed

Kan vel stemme det ja.

Hi

Skrevet

Har aldri opplevd at noen har kommet borti klitoris i hvert fall...Verken gynekolog eller jordmor. Høres merkelig ut.

Anonymkode: cc06c...ec5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en følelse på hvem det kan være, men skal selvfølgelig ikke si noe navn. Grunnen til at jeg har følelsen er at jeg opplevde noe litt annerledes ved et besøk hos han jeg tror det kan være.

Jeg var gravid med mitt 3.barn og var på tidlig ul hos han i uke 13, han insisterte på å ta innvendig gu, synes det var rart siden jeg tok kun utvendig på samme tidspunkt med de 2 andre, og det ble både bra bilder og alt ble sjekket. 

Han ville ta det fordi da fikk han så bra bilder, var ikke det jeg var så opptatt av da. Han styra fælt med denne proben oppi der, ut og inn, hit og dit. Fosteret lå litt vanskelig til så han prøvde å vekke det ved å dytte på skambeinet mitt flere ganger, hadde håndflaten på skambeinet og tommel berørte klitoris flere ganger. Jeg ble litt satt ut og usikker og sa flere ganger at jeg ikke trenger flere bilder. Men han måtte ha et bra bilde. Han tok til slutt ut proben og tok utvendig ul, og bilde var like bra, om ikke bedre da jeg så fosteret bedre og. 

Han brukte så lang tid på dette så ble forsinket til neste pasient med 20 min.

Jeg tenkte ikke så mye på det der og da, men har i ettertid etter å ha lest saken at dette kan være samme person. Også fordi jeg nå nylig sa det til min kollega og sjef, vi kom inn på denne saken, og sjefen min sa at det ikke er nødvendig med innvendig ul når man 12,13,14 uker på vei (er spesialist på ul), pluss at den det gjelder ikke finnes noe sted lenger og vi får heller ingen epikriser fra gynekologen lenger.

Hva hadde dere følt og tenkt om dette? Jeg føler meg absolutt ikke voldtatt og har heller ikke tatt noe "skade" av dette. Er bare litt ekkelt å tenke på at dette kan være samme person. Er jo ikke sikker altså, men er det noe man burde gå videre med?

En gynekolog kommer ikke "tilfeldigvis" borti klitoris!

Anonymkode: ae535...ef1

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En gynekolog kommer ikke "tilfeldigvis" borti klitoris!

Er det jeg og tenker. Men er det noe dere ville tatt videre? Skal jeg ta kontakt med helsetilsynet eller politi?

Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det jeg og tenker. Men er det noe dere ville tatt videre? Skal jeg ta kontakt med helsetilsynet eller politi?

Hi

Jeg ville ha gjort det, ja.

Skrevet

Du kan be om innsyn i alle saker på navngitt lege hos Statens helsetilsyn. Pasientopplysninger sladdes selvsagt. 

Anonymkode: 1d3d0...3cd

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan be om innsyn i alle saker på navngitt lege hos Statens helsetilsyn. Pasientopplysninger sladdes selvsagt. 

Anonymkode: 1d3d0...3cd

Å ja, det visste jeg ikke. Takk for svar.

Hi

Skrevet

Jeg opplevde noe lignende i 2016 da jeg tok tidlig UL i uke 12. Høres veldig ut som samme GL. Både jeg og samboer gikk derfra med en ekkel følelse. Når han gjettet kjønnet sa han at han så to flotte hamburgerlepper. Hele mannen var gyselig og følte han styrte vel mye med den "pinnen" innvendig. Dette var i Lørenskog. 

Anonymkode: 4bf36...ab2

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg opplevde noe lignende i 2016 da jeg tok tidlig UL i uke 12. Høres veldig ut som samme GL. Både jeg og samboer gikk derfra med en ekkel følelse. Når han gjettet kjønnet sa han at han så to flotte hamburgerlepper. Hele mannen var gyselig og følte han styrte vel mye med den "pinnen" innvendig. Dette var i Lørenskog. 

Var i 2016 jeg og var der, Lørenskog. Er nok samme gynekolog ja. 

Hi

Skrevet

Har ikke lest om saken, men lurer på om er det snakk om voldtekt med medisinsk utstyr eller har han faktisk voldtatt med penis? Fryktelig at pasienter skal oppleve det uansett..

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har ikke lest om saken, men lurer på om er det snakk om voldtekt med medisinsk utstyr eller har han faktisk voldtatt med penis? Fryktelig at pasienter skal oppleve det uansett..

Det ene jeg har lest så måtte kvinnen ligge flatt, og plutselig kjente hun en voldsom smerte i underlivet, tror hun reiste seg opp og han trakk seg fort bort og hun så at buksesmekken var åpen. Har ikke lest alle sakene. 

I min "sak" så er det ikke snakk om noe penis.

Hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ene jeg har lest så måtte kvinnen ligge flatt, og plutselig kjente hun en voldsom smerte i underlivet, tror hun reiste seg opp og han trakk seg fort bort og hun så at buksesmekken var åpen. Har ikke lest alle sakene. 

I min "sak" så er det ikke snakk om noe penis.

Hi

Fysj..så ekkelt..

Skrevet

Fint at du følger opp dette. Bra at det ikke har preget deg på noen måte og bra at du anmelder så de som ikke orker/ikke klarer slipper å utsettes for dette. 

Anonymkode: d4d64...cd8

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var i 2016 jeg og var der, Lørenskog. Er nok samme gynekolog ja. 

Hi

Ok uff fysj. Hvordan finner jeg ut om det er han? Står det noe om det på nett? Hvilken praksis eller lokasjon han var på?

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fint at du følger opp dette. Bra at det ikke har preget deg på noen måte og bra at du anmelder så de som ikke orker/ikke klarer slipper å utsettes for dette. 

Anonymkode: d4d64...cd8

Nei, har ikke preget meg egentlig, men når jeg nå tenker på det synes jeg det er litt ubehagelig og ekkelt. At man skal oppleve noe sånt når man ligger der å gjør noe som ikke er så kult i utgangspunktet er ikke bra. Men skal jeg ringe politiet og snakke med de først?

Hi

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok uff fysj. Hvordan finner jeg ut om det er han? Står det noe om det på nett? Hvilken praksis eller lokasjon han var på?

Vet ikke hvor mye som er lov å skrive her inne, vil jo ikke henge ut noen hvis det viser seg å være feil. Men det var noen over her som skrev at man kunne ta kontakt med helsetilsynet.

Hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke hvor mye som er lov å skrive her inne, vil jo ikke henge ut noen hvis det viser seg å være feil. Men det var noen over her som skrev at man kunne ta kontakt med helsetilsynet.

Hi

Et raskt googlesøk ga meg alder og etnisitet. Ser også på klinikkens hjemmeside at han ikke står oppført der lenger. Vet også at han jobbet på et stort sykehus her i nærheten og det er ikke vanskelig å skjønne at det må være han. Spesielt mtp på oppførselen hans så er jeg ikke overrasket over at han kunne gjøre noe sånt. Glad jeg aldri gikk dit alene. Han var ganske drøy tiltross for at jeg hadde med meg samboeren . 

Skrevet

Herregud, tror jeg har vært hos ham også. Skikkelig creepy. Møtte opp med smekken oppe og det var blod på stolen så jeg måtte be ham rydde opp etter forrige pasient. Hadde jeg ikke vært såpass deseperat fordi jeg trengte bekreftelse på liv i et svangerskap hadde jeg snudd i døra.

Initialer VS?

Anonymkode: 59133...d5d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, tror jeg har vært hos ham også. Skikkelig creepy. Møtte opp med smekken oppe og det var blod på stolen så jeg måtte be ham rydde opp etter forrige pasient. Hadde jeg ikke vært såpass deseperat fordi jeg trengte bekreftelse på liv i et svangerskap hadde jeg snudd i døra.

Initialer VS?

Anonymkode: 59133...d5d

Ja, det er han. Vet ikke om saken er ferdig behandlet i helsetilsynet/politiet, men de ønsker muligens flere vitner. Ring og hør. Uansett tror jeg karrieren hans er over, men vet ikke om de har nok bevisbyrde til å få han dømt (strengere i straffesaker enn hos Statens helsetilsyn)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...